07:ornas tråd

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Thornbird
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 4 416
Sv: 07:ornas tråd

Här är min 07:a Raketen (Funny's Little Rocket)
081221Rocket2.jpg

OH MY!! :love::love::love:
Ifall han saknas i hagen en vacker dag, vet du vem som varit i farten..... :grin:

knapplån

Min sötnos fastnade på bild idag ;)

Och hon har blivit en riktig terrorist!

KL

Lillstrumpan min är född maj -07
Vi har hitills tränat med sadel och träns lite då och då och varit ute på lite "walk-abouts".
Hon är jätte duktig, både ute, inne och åka transport.
Skulle tippa på att hon är ca 155 bak nu då jag inte under några omständigheter kan se över den :)

Nyaste bilden:
n675805663_2502457_6660.jpg

n675805663_2502363_2329.jpg

Lill-Plutt fick prova Roffsens stora sadel idag. :laugh:
Hon drunknar visserligen inte i den längre, men hon skulle behöva bli typ dubbelt så bred för att fylla ut den :D

(Ursäkta den usla mobilbilden)

Så nu är den mammas nordis riden för 5;e gången. Idag fick det bli på fältet hemmavid men den lånade quarter vallacken som ivrig påhejare i hagen bredvid.
Det var första gången hon rids ute i öppen terräng men hon skötte sig utmärkt, var i och för sig nöjd efter ca 20 min men ställde upp några minuter till efter viss vänlig men bestämd övertalning. Skritt trav och galopp i båda varven, jag är mäkta stolt över både dotter och Pärla (hästen).

Vi har även mätt henne idag, hon mäter 153 cm över manken och nästan lika hög över korset. Voyjne vad månde bliva av detta vidunder, hon är inte bara stor hon är stark också, men som tur är mycket hanterad sedan födseln.

Men jag säger bara det Palomino NEJ tack! Vilket slitgöra att hålla rent:(
Man och svans och hovskägg är ett helt företag att hålla rent och i ordning, som tur är har vi fått lov att ha täcke på henne i alla fall så att vissa delar är presentabla.

Senast ändrad av en moderator:

Jag skall göra ett försök, har aldrig lagt ut några bilder.
Jag måste bara be mamma om några bilder, jag hittar inga i min dator just nu.

*kl*

Här var det dött!

Jag var på hästkliniken med lillan idag för att kolla hennes tänder. Det visade sig att förutom hennes överbett så har hon fått en fraktur på en mjölktand och den underliggande tanden är defekt... Inte kul :(

Men lite roligt var att mitt quartersto idag blev kallad arabhingst! :D
Tre personer frågade om hon var arab, och alla som såg henne trodde att hon var en han.
Visst, hon kanske ser lite "arabig" ut på huvudet, men tittade de inte på resten av kroppen? :grin:

Min "arabhingst" :angel:

KL

Jag har börjat promenera i bebyggelse igen med min lilla -07. Hon har tyvärr varit väldigt ömfotad en period men nu under vintern har det ej märkts av.

Sedan har jag börjat att "hänga" på henne, fast jag står på något. Det är mest för att lära sig att folk kan vara över också. Hon är väldigt duktig och lugn :)

dsc_0086_28839411.jpg

Här skrivs det inte ofta...

Är vi alla i en annan tråd eller har vi bara tappat bort tråden?

:rofl:

*trött ikväll*

Hello
Denna tråden hade jag missat. Jag har en 07a och jämfört med många andra här så ser min lite bebis ut. Han är en quarter och heter Solano San Colonel är chesnut eller sorrel vilket man nu vill säga, när jag reggade honom så skrev jag sorrel men AQHA tyckte inte samma.
Ska mäta och ta bilder på honom. Han är kosse reining stammad och är en buse.
Honom har jag haft med några gånger för att han ska få åka transport, promenerat, luciatåg, jobbat lite i rundkorallen med sadel på.
Fått vänja sig att stå uppbunden lite varstans. Idag provade jag klickern på honom för han har så mycket för sig så jag tänkte prova och se. :)
Ska sätta på träns snart och börja tömköra tänkte jag.

Thornbird vilken underbaring du har där blev väldigt förtjust, så femenin men ändå riktig quarterkropp.
Stam hm mitt frågetecken på tangentbordet fungerar inte, blir lite konstigt då...

tror de flesta kanske hänger i en annan tråd, men jag får ju visa bilden på min fina grabb här med :P

DSC_0115.jpg

Här har ni min 2-åring....Mayday Invitation. Vet inte riktigt hur hög han är men jag skulle tippa på närmare 156 över manke och lite till över rumpan :o Mayday är redan en tävlingsvan herre och har varit med ute på shower hela förra året och Aprilshowen i år.

http://www.pixbox.se/pic_show_id27107718.html

Senast ändrad av en moderator:

Förra helgen var T****y A här och satt upp på 2åringarna. Jag har ju 3 st som jag ska försöka hinna rida in.... Mona, den stora blondinen; Flisan, ballerinan; och Danne, min lillhingst. I veckan som gått så har jag kravlat mig upp på alla tre, men lite pirrigt är det, framför allt Danne känns lite busig! Mona och Flisan känns lugnare, de ska bara försöka fatta vad det ska vara bra för? När jag vågar mig ut på promenad, så kanske det klarnar? Har några bilder på To**y ska se om jag kan lägga ut.......

Liknande trådar

Träning Visste inte riktigt under vilken kategori jag skulle lägga detta inlägg men vi gör ett försök här... eftersom det är vid ridning det är...
Svar
5
· Visningar
1 641
Senast: mackan
·
Hästvård Hej! Tänkte rådfråga lite här för att se vad ni kloka bunkefalister anser och tror om detta. Jag har ett 7 årigt arabsikt...
Svar
2
· Visningar
1 533
Senast: Grannox
·
Körning För ca 4 årsen körde jag in min sadelbräda. (american saddlebred.) Målet då,,, KANSKE någon tävling NÅGON GÅNG. Idag är han 8 år...
Svar
9
· Visningar
1 993
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
26 350
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI