09:orna del 3

I söndags var vi iväg och red en Msv C:2 . Trots hettan gjorde Java sin bästa runda någonsin. Vi fick ihop 68,140% och det räckte till en fjärde plats :) Nu tar vi Msv C och b:2 ett tag. Igår tränade vi och då bytte hon så galet fint, och stort. höll på att nästan lyfta ur sadeln :love:

mobiluppladdning_5b13e7179606ee4f6025c15e.jpg

mobiluppladdning_5b13e71bddf2b31343888d7a.jpg
34481938_10155707436098753_1048056987562016768_n.jpg
 
Yes, då har Eline landat hemma hos mig :banana:

Inte gjort så mycket, haft 2 föl och startat lite1m klasser. e: Tangelo Van De zuu nånting

165cm nätt modell. På den här bilden är ryttaren 180. (annonsbild) Ska bli riktigt spännande att sitta upp och börja trimma lite. Jag är ganksa ringrostig och hästen är inte riktigt i full gång så det kommer bli toppen.

30739464_1061779133972490_3699494969745080320_o.jpg
 
Yes, då har Eline landat hemma hos mig :banana:

Inte gjort så mycket, haft 2 föl och startat lite1m klasser. e: Tangelo Van De zuu nånting

165cm nätt modell. På den här bilden är ryttaren 180. (annonsbild) Ska bli riktigt spännande att sitta upp och börja trimma lite. Jag är ganksa ringrostig och hästen är inte riktigt i full gång så det kommer bli toppen.

Visa bifogad fil 17308

Grattis! :)

Måste vara Tangelo van de zuuthoeve, väldigt bra hingst. De verkar ha lite liknande huvud också. :)

"Tangelo har en mycket framgångsrik tävlingskarriär bakom sig under Roelof Bril.Tangelo hade redan som 7-åring placeringar i S-hoppning.Tillsammans uppnådde duon flertalet vinster och placeringar i int 1,60-hoppning i bla Wien,Villamoura och Birmingham.

Tangelo´s framgångar fortgår,men nu som en av Europas främsta hopphäst förärvare.Han har redan ett stort antal tävlande avkommor på högsta internationella nivå.Under 2009 var han far till bästa hoppföl-Entertainer(ue Voltaire) tillika främsta 4åriga hopphäst-Augsburg( ue Habsburg) i KWPN. Hans 3åringar ligger stadigt i topp vid unghäst tester i KWPN.Under 2010 var sonen Keano näst bästa hoppföl i BWP."

kitile-horta.jpg
 
Jättefin ritt och fin inspiration till mig som ska prova det här programmet snart. Jag måste fråga, de här serpentinerna, exakt mellan vilka bokstäver ska det vara? är den "första kurvan" mellan s-r, respektive r-s, och sedan e-b ? Jag ser på Youtube många som svänger av tidigare än s eller r nämligen. Jag tänkte att eftersom du fick höga % är det säkert som du rider, så som det ska vara. Jag glömde fråga min tränare sist, vi hade så mycket annat att fila på.
 
Jättefin ritt och fin inspiration till mig som ska prova det här programmet snart. Jag måste fråga, de här serpentinerna, exakt mellan vilka bokstäver ska det vara? är den "första kurvan" mellan s-r, respektive r-s, och sedan e-b ? Jag ser på Youtube många som svänger av tidigare än s eller r nämligen. Jag tänkte att eftersom du fick höga % är det säkert som du rider, så som det ska vara. Jag glömde fråga min tränare sist, vi hade så mycket annat att fila på.

Tack :D Den första är ju mellan s-r och andra bågen blir mellan B-E i bägge varven :) Jag har ridit efter programmet som är uppritat på stallbackens sida. Går alltid efter dom. Och så har jag aldrig koll på bokstäverna utan bara rider :laugh:
 
Java har åter igen gått riktigt stabila rundor . Vid midsommar gjorde hon sin bästa runda i B:2 på 67% . Kom tvåa. Hon vann även en Msv C:1 på 67,6%.
mobiluppladdning_5b37741b9606ee5bcfa39b9d.jpg
mobiluppladdning_5b38a25b9606ee5c03276cff.jpg

Bilder från misdommar.

Nu under helgen har vi varit i Hagfors på meeting. Fre och lör gick hon Msv C:2 på 68 och 67% . Men hon blev ganska trött i slutet av programmen trots endast 20 minuters framridning.
Söndagen gick hon B:2 där blev totalt soppa torsk i galoppen. Hon orkade inte. Och värmen har tagit hårt på dom. ( brorsan var med på samma meeting) . Så hon har kämpat såå bra. Inga placeringar dock men med den % gör det inget alls. Hon har varit kanon fin.

Nu blir det ganska lugnt med tävlingar för hennes del då den andra vi har ska iväg långt för lag sm om två veckor :D Sen längre fram i höst fortsätter vi lite smått med samma klasser.
mobiluppladdning_5b55d193ddf2b36283d05722.jpg
 
Nu äntligen.

Självklart slog hon i frambenet i hagen dag numer 2 med resultat av rejäl svullnad. När den väl lagt sig så vart det en tappad baksko. Hovis kom snabbt ut och slog på men då var det iväg på en minisemester för mig.

Känns som om vi gått om varandra men nu jädrar. Ingen värme stoppar oss. 30gr klockan 20:00 och då satt jag på hästryggen.

Jag är sjukt glad i denna lilla damen. Har tagit något enstaka språng. Mycket kvar att jobba med men vilken härlig känsla hon ger hästen. :love: I år blir det i9nga tävlingar eller så utan vi ska bara rida ihop oss utan tävlingslicens löses nästa år. Ska bli så sjukt kul att komma igång med träningar

37890776_10155805332031819_6964726268638003200_n.jpg
 
38543998_10155899565644426_6004140877084098560_n[2].jpg

En bild från igår kväll. Vi var en runda i Björbäck (min gamla klubb) och testade hoppbanan. Är inte medlem där men så himla smidigt att man bara kan swisha in en summa om man känner för att träna på deras banor.
Jag ville testa om miljöombyte kanske gjorde att Dingla piggnade till lite då hon blivit väldigt seg att rida iom dräktigheten. Men det gick i sakta mak, närmast skritt över hinderna. Här har Dingla fått syn på en annan häst och då blev det lite mer liv i henne.
Nu vill inte dottern rida henne längre eftersom hon bara får driva, driva, driva hela tiden och det är inte kul vare sig för ryttare eller ponny.
När vi kom hem sedan så fick lillasyster rida en liten stund istället. Och de är ju som gjorda för varandra. Dingla står lugnt och avslappnat när Elvira övar på att sitta upp själv (med pall haha) och sedan leder jag i skritt.
Vi som haft så mycket problem tidigare med att Dingla var nervös o stressad över att komma till nya platser, det har varit även sadeltvång i perioder. Nu är hon seg som sirap och går inte fram, förutom när man kör, då är hon lagom pigg. Oavsett så är hon en himla trevlig ponny, hon är verkligen supersnäll. :heart
 
Nu har vi kommit igång. Första träningen är på onsdag. Hoppa kan hon men jag kommer inte till skott. jag får ungen kläm på det. Känner mig ringrostig som få och självförtroendet får sig då en liten knäck.

Räknade ut att sist jag hoppade ordentligt var i nov -17 sen vart det uppehåll och i januari när träningarna och så började kraschade jag med förra hästen i en enkel övning och knäckte tre revben. Efter det valde jag att lämna tillbaks hästen och skaffa ny. Köpte då en 4-åring som var lite efter och han hoppa 4-6 språng på kanske 50cm som max. 4-åringen visade sig ha en skada så hon blev avelssto istället.

Allt var mycket lättare när man var 20 och bara körde på nu är man lite fegare.

Men vi jobbar på och hästen verkar tycka det är superkul med uteritter dessutom.

 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
654
Senast: Trassel12
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 732
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Den här får hamna här då det kanske mest berör rutinerna kring hästarna (men hunden ska ju ha sitt också). Vad har ni för rutiner för...
Svar
15
· Visningar
1 296
Senast: mysboll
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 836
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp