09:orna del 3

Nu har vi kommit igång. Första träningen är på onsdag. Hoppa kan hon men jag kommer inte till skott. jag får ungen kläm på det. Känner mig ringrostig som få och självförtroendet får sig då en liten knäck.

Räknade ut att sist jag hoppade ordentligt var i nov -17 sen vart det uppehåll och i januari när träningarna och så började kraschade jag med förra hästen i en enkel övning och knäckte tre revben. Efter det valde jag att lämna tillbaks hästen och skaffa ny. Köpte då en 4-åring som var lite efter och han hoppa 4-6 språng på kanske 50cm som max. 4-åringen visade sig ha en skada så hon blev avelssto istället.

Allt var mycket lättare när man var 20 och bara körde på nu är man lite fegare.

Men vi jobbar på och hästen verkar tycka det är superkul med uteritter dessutom.

Vad kul att ni är igång! Jag kan inte se videon, är den offentlig? :)
 
Ger upp det här med hästar nu. Andra skadan på nya hästen. Inte varit hos mig en månad ens. Häst nr 4 som skadat sig

På väg till Skara Hästakut.
20180809_171728.jpg
 
14 dagars boxvila. Ve5rkar som att det inte är någon spricka eller lös benbit och senan verkar ha klarat sig.

Nuska det bara sprutas i 5 dagar och läggas om. Ska tillbaks om 14 dagar så får vi se.

Stackars lilla häst. :(
 
14 dagars boxvila. Ve5rkar som att det inte är någon spricka eller lös benbit och senan verkar ha klarat sig.

Nuska det bara sprutas i 5 dagar och läggas om. Ska tillbaks om 14 dagar så får vi se.

Stackars lilla häst. :(
Skönt att det inte var värre. Men så trist ändå med skador. Har hon blivit sparkad tror du?
 
Nu har vi startat igång igen. Räknar med att kunna vara med på nästa träning (om 14 dagar) Skrittat och joggat lite ute i skogen det senaste nu i helgen kommer jag kunna plocka fram lite bommar och jobba på.

Vädret verkar ju vara med oss också förutom blåsten då.

Ska bli skönt att komma igång ordentligt och hästen njuter i fulla drag av att få komma ut
41792837_10155918473041819_4949567444881506304_n.jpg
 
Igår tog jag ledigt från jobbet för att träffa en sadelutprovare och prova ut en ordentlig dressyrsadel till arabhästen Galishimo. Det finns inga planer på att börja tävla men jag går en hel del dressyrkurser med honom nu, på lättare nivå, så jag tänkte att det vore bra med en sadel som hjälper mig lite mer än föregående. Det blev en Lippo Azzario Supreme Pro. :D Nu ska jag bara lära mig att rida i den, också... O_o

41957996_235180613799167_1894562412737069056_n.jpg
 
Nu så... *peppar,peppar* 'r vi på rätt spår igen. Nu joggas hon för fullt och verkar inte ha några sviter. Benet får vi hålla lindat på natten då det fortfarande har en tendens till att bli lite stumt.

Börjat med bommar och tänkte försöka ge mig på några språng här hemma.

Hoppas det håller i sig
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 397
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Den här får hamna här då det kanske mest berör rutinerna kring hästarna (men hunden ska ju ha sitt också). Vad har ni för rutiner för...
Svar
15
· Visningar
1 270
Senast: mysboll
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 323
Senast: jemeni
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 003
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp