1-årsplan, 5-årsplan?

Utvärdering , Jo hästen har fortsätt leka sönder dig i hagen. :cautious:

Nytt kök är planerat till nästa år!
Jag kanske ska sätta några nya mål också!
1 år:
Köket, sovrummet och eventuellt hallen uppe är renoverade.
Har bara ett halvår kvar på min utbildning!
Antingen så har hästen slagit ihjäl sig, tävlat på bra under hela året eller är dräktig.

5 år:
Hittat ett jobb som jag trivs med och som fungerar med vardagen.
Jag hoppas att bägge mina hästar får leva och bo kvar på gården, eventuellt tillökning med en avkomma, vi får se.
Balans!! Jag vill verkligen inte komma hem på kvällen, helt slut och inte orka med något. Jag vill jobba lagom, ha lagom mycket på fritiden.
Just det! Kanske kan ha fått ihop 50k på mina aktier, det vore kul att ha som mål!
Hunden kommer inte finnas längre och vi skaffat nog inte någon ny. Men kanske höns istället?
Självklart vill jag fortsätta bo ihop med sambon!
 
Åååh, ja nu är det dags att se hur det gick med första femårsplanen:

Fem år - skriven 2014

*Är jag i slutet av AT:n och bor tillfälligt på någon trevlig ort som kan vara allt från Karesuando till Uppsala :D. Japp!
*Har jag just firat hästens 20-årsdag, hoppas jag innerligt. Tyvärr förlorat ponnyn, som inte ens hann fylla 19.
*Har hittat mannen i mitt liv, alternativt börjat leta på allvar. Hittat honom! Och hunnit förlova mig med honom!
*Har sparat ihop halvvägs till min blivande, superfina dressyrhäst. Well, sparandet för en halv superfin dressyrhäst har jag, men livet har smugit sig på med andra prioriteringar och de pengarna landar nog snarare i ett hus.
*Har jag skrivit några böcker till och, återigen om jag får drömma, fått dem utgivna. Nix.
*Eventuellt börjat samla på mig katter :o. Inte än!


Får fundera igenom vad jag vill göra kommande år! :)
 
Det här var min väldigt korta lista från förra året. Tydligen är jag inte bäst på att planera framtiden och drömma mig bort :p

1 år
Köpa häst - Köpte häst i somras och det är nog bland det bästa jag gjort.
Troligtvis kommer jag att vilja byta jobb - De stängde ner mitt kontor och jag blev uppsagd i samband med det, så jag jobbar inte kvar även om jag hade hoppats att det var av en mer positiv anledning.
Träna mer :D - Jag rider mer om det räknas.

5 år
Äga mitt boende - Sparar fortfarande till handpenning

Mitt 5-årsmål står kvar. Nya mål för året är:
Komma ut på lite tävlingar med hästen.
Hitta ett nytt jobb och komma på vad jag egentligen vill göra.
Börja löpträna igen.
 
Vad kul det ar att lasa alla era mal och planer och hur det har gatt!

Jag har satt foljande mal for 2019, med mer detalj i min bullet journal om varfor jag vill uppna det malet och hur jag planerar att upna det malet!

* Tank igenom och satt i verket en studie/karriarsplan
* Trana regelbundet - forsta delmalet ar att hitta en sport som jag gillar, da allman "gym fitness" ar for trakigt for mig. Har anmalt mig till en boxing grupp!
* Starta ett side hustle - ska pa van's rekommenadation forsoka jobba lite frilans som oversattare
* Ak pa "vildmarkssemester" i scottland eller wales
* 50% Sparkvot
* Hall liv i franskan
* Bygg ut mina kunskaper som mentor genom program pa jobbet.

Att tanka langre ut kanns svart, men forhoppningsvis ar resultatet av mitt forsta mal for 2019 lite klarhet for 2023!
 
Sv: 1-årsplan, 5-årsplan?
5-årsplan:

- Gift och förhoppningsvis gravid/har barn
- Köpt hus med sambon, antingen det vi bor i nu eller något annat
- Klar med min utbildning och jobbar med något relaterat till det

Det är väl ungefär så jag har tänkt :D Skulle gärna lägga till "häst" någonstans här, men får finna mig i att det kanske snarare får ingå i min 15-årsplan :rofl:

Det här skrev jag 2014, märkligt att se det såhär några år senare.

Gift är jag sedan 2015 så check på det. Inga barn än, jag pluggade fram till 2017 så vi väntade ett bra tag. När vi väl gjorde slag i saken i somras tog det sig på en gång men tyvärr tog det stopp i vecka 12 och min kropp verkar inte ha återhämtat sig helt och hållet sedan dess. Men hoppet lever och vi håller tummarna för bättre lycka snart :)

Köpt hus har vi fortfarande inte lyckas med, men vi bor kvar och planerar köp under 2019.

Utbildningen blev klar 2017 och jag fick direkt jobb relaterat till det så det känns bra :)

Inför 2019 har jag inga mål. Jag hoppas att jag och alla mina nära och kära får må bra. Jag vill göra sånt som gör mig glad. Jag vill röra på mig mycket och så vill jag bada mer i sjöar och hav :D
 
1-års plan:
Lära känna min nya hemstad
Inreda lägenheten så jag och sambon trivs där
Hitta nya vänner i nya staden
Hinna jobba ett år på mitt nya jobb (började i september) och känna att jag "kan" jobbet och har varit med om alla årsvis återkommande händelser så jag vet vad som väntar under hösten 2019 och framåt

5-års plan:
Rest lite mer (med mer tänker jag mer än en gång vart åttonde år :D)
Vara på god väg att ha sparat ihop kontantinsats till ett fint hus
Om jag fortfarande lever med min nuvarande sambo så hoppas jag att vi gift oss och har ett barn tillsammans
Jag hoppas jag har eller är nära att ta ett steg uppåt i karriären, gärna hos nuvarande arbetsgivare :bump:
 
Eftersom vi närmar oss slutet på 2019 så började jag reflektera över min mål för 2020, och tänkte att det kan vara kul att putta upp den här tråden igen!
Tråden skapades nu för över 5 år sedan, så för den som känner sig manad tror jag det varit jätteintressant att höra en utvärdering av tidigare satta mål!
 
1 år
* Snygga till tomten efter mina år som sjuk alternativt leja bort "snygga till"-uppgifter och underhåll om jag inte återfått ork. (Ser övergivet ut hemma..)
*Göra klart inkörningen av ponny någon jäkla gång (eller leja bort om jag inte orkar)
*Kanske få byggt en altan på framsidan.
*Kaaaanske få gjort ett nytt kök 🙈
*Köpa ny dragbil


5 år
*Börjat närma mig frisk med ork, minne, oro för EP, och alla spår av EP borta.
*köket gjort om det inte blir av år 1.
*Kanske startat någon körtävling med ponnyn om det hade känts roligt.
*Bygga upp sparkontot efter år 1-listans renoveringar.


Tror det var det.
 
Skrev inget inför förra året men tanthästen är såld, inte till fodervärden men till en annan person.
Lägenheten är såld.
Äter bättre ibland, mindre socker absolut, men oregelbundet
Jobbar fortfarande på ”fel” ort, men valde faktiskt ett jobb där framför ett på hemorten.

Sommarstugan har jag inte hittat och just nu känns det inte superaktuellt, men det kanske kommer.

1 årsplan:
Året kommer gå till att utvecklas på jobbet på en massa sätt, spetsa cv:t för att kunna bli chef framöver.
Köpa in mig i partners lägenhet
Öka min lön ytterligare några tusen
Ev byta jobb igen

5 år
Sommarstuga
Avelsvisa fölungen
Jobba på hemorten
Har skrivit i tråden både 16 och 17. Uttrycker bla önskan om att bli chef, byta jobb och köpa sommarstuga. Avelsvisa ”fölet”.
Vi har köpt ett parhus för ett år sen. Vi har inte gift oss - än. Jag vill inte bli chef, men jag vill tjäna mer pengar. ”Fölet” ska nog säljas, funderar bara på ev plan för att få ut mesta möjliga.
Planer framåt? Vet inte. Äta bättre, träna mer, må bättre på alla plan.
 
Jag kanske ska sätta några nya mål också!
1 år:
Köket, sovrummet och eventuellt hallen uppe är renoverade.
Har bara ett halvår kvar på min utbildning!
Antingen så har hästen slagit ihjäl sig, tävlat på bra under hela året eller är dräktig.

5 år:
Hittat ett jobb som jag trivs med och som fungerar med vardagen.
Jag hoppas att bägge mina hästar får leva och bo kvar på gården, eventuellt tillökning med en avkomma, vi får se.
Balans!! Jag vill verkligen inte komma hem på kvällen, helt slut och inte orka med något. Jag vill jobba lagom, ha lagom mycket på fritiden.
Just det! Kanske kan ha fått ihop 50k på mina aktier, det vore kul att ha som mål!
Hunden kommer inte finnas längre och vi skaffat nog inte någon ny. Men kanske höns istället?
Självklart vill jag fortsätta bo ihop med sambon!
Hästen fortsatte slå sig och såldes istället för att betäckas.
Sovrummet och hallen uppe är inte renoverade. Men vi tog hallen och toan nere istället. Köket kanske inte är klart innan nyår, men det är på gång! Jag har mest troligt förlängt min utbildning tre månader till, men det är absolut på upploppet nu.
Däremot så har vi höns! :love:
Nya mål:
1 år: nu borde jag absolut vara klar med min utbildning och borde jobba med något. Hoppas att det är kul och att jag trivs!
Sovrummet borde vara klart, sen så borde vi ha ordnat pannrummet, kanske bytt värmesystem?
Hoppas att jag skriver en vettig c-uppsats.
5 år: jobba vidare med gården. Just nu är det svårt att veta, då jag fortfarande pluggar. Kanske få in en längre resa. Lite regnskog, eller safari?
 
Sv: 1-årsplan, 5-årsplan?
5 år


- Få huset mer färdigt
- Ha minst ett barn (gärna två)
- Gift med fästmannen
- Ha mer betalt i jobbet alt. ha bytt arbetsplats för det
Fem år sen jag skrev det i citatet.

Huset är mer färdigt, om det blir helt klart vet jag inte :p
Ett barn har vi :love:
Inte gifta än, men 2021 hoppas vi
Nytt arbetsplats och ökat lönen rejält sen inlägget ovan.


1 år
- bestämt om jag ska jobba i nytt yrke jag studerar eller om jag ska fortsätta med gamla
- gravid med syskon/fått barn

5 år
- huset än mer färdigt, ev utbyggnad påbörjad (gärna klar)
- två barn
- en till hund
- gift med fästmannen
 
Såhär knappt två år senare ser det ut ungefär såhär...
1 år
  • Renovera färdigt bastu, tvättstuga och matrum i det nya huset. JA, bastun klar med nya lavar och nygammalt aggregat. Blev riktigt bra. Matrummet är 3/4 klart, tapeter och lampor återstår.
  • Kanske bli sambo, f-n tro't. JA, skrivna på samma ställe åtminstone, sen finns litet kvar att fila på ifråga om jobb/resor/tid.
  • Iordningställa arbetsrummet i huset, mycket jobb men hägrande. NEJ.
  • En litet längre mc-semester i sommar. JA, det blev en skön sväng i Tyskland genom Moseldalen och Harz.
  • Umgås mer med några människor som är viktiga för mig. NJA.
 
Har inte varit med tidigare, men jag gillar ju att göra listor. Kul att ha det på pränt och följa upp sen.

Ett årsplan:
- fixa klart min lägenhet så den är fräsch och precis som jag vill ha den
- fixa en studio i mina föräldrars källare (redan lovad att få göra detta)
- hitta ett jobb på ca halvtid som jag trivs med och kan tänka mig jobba på ett tag
- ställa upp i en pole dance-tävling
- plugga lite (redan anmäld till våren)
- bli frisk

Fem årsplan: (är 32 om 5 år...)
- bo och jobba/praktisera en tid utomlands
- börja spekulera i fastigheter
- besök alla världsdelar
- hitta ett jobb jag trivs på och vill stanna på längre än ett år

Och om man får drömma lite så skulle jag vilja vara gift inom fem år, men har inget tilltänkt objekt och vet inte riktigt om relationer på det sättet är för mig...
Den här tråden hade jag glömt, kul att se. från förra året då:
Ett årsplan:
- fixa klart min lägenhet så den är fräsch och precis som jag vill ha den
Nästan - hallen och badrummet är kvar, men jag trivs väldigt bra och det sista får ta den tiden det tar.
- fixa en studio i mina föräldrars källare (redan lovad att få göra detta)
Blev inget alls med detta. Erbjudandet kvarstår, men numera har jag en stång hemma istället.
- hitta ett jobb på ca halvtid som jag trivs med och kan tänka mig jobba på ett tag
Check! Sen slutade jag tyvärr eftersom de strulade med timmar och utbetalningar...
- ställa upp i en pole dance-tävling
Blev inte av, men jag filar på några tilltänkta koreografier.
- plugga lite (redan anmäld till våren)
Check! 2 kurser avklarade.
- bli frisk
Check! Inte utskriven från psykiatrin ännu och äter fortfarande medicin, men det var länge sen jag mådde så här bra, så jag anser mig frisk.

Fem årsplan:
- bo och jobba/praktisera en tid utomlands
Check! Jobbar redan utomlands
- börja spekulera i fastigheter
Lagt på hyllan tills vidare. Känner mig inte så road av det längre.
- besök alla världsdelar
Besökt två världsdelar utöver Europa så det tar sig (tack vare jobbet). Känns fullkomligt rimligt.
- hitta ett jobb jag trivs på och vill stanna på längre än ett år
Den eviga jakten....

Ny lista:
Ett årsplan 2017:

- Flytta, är väldigt sugen på att testa på en ny ort även om det bara är för en kortare period
- Tävla i pole dance
- Hitta ett deltidsjobb som jag trivs med och vill jobba längre än ett år på (flyttar upp denna till detta år från min 5 års plan)
- Bli fri från medicinen
- Våga vara lite mer framåt

5 års plan
- Besökt alla världsdelar
- Flyttat till någon lite större lägenhet
- Gifta mig (om man får drömma lite)
- Köpt "sommarstuga" utomlands
Ja det blev inte så mycket av något typ. Blev ingen flytt även om jag var på g i början av året. Tävlingsambitionerna är lagda på hyllan. Äter fortfarande medicin, men börjat trappa ner. Vet ibte om jag lyckats bli mer framåt heller, men det är en lite diffus grej att utvärdera oxå. Hittade ett jobb jag trodde på, blev inge bra. Hittade ett nytt. Snart 3 månader in känns det fortfarande bra, så jag hoppas!


Resa bokad till Afrika. Nu är det Sydamerika och Australien kvar. Det sistnämnda känner jag inget som helst sug för dock. Vet inte om jag klara det inom 5 år, men någon gång i livet ska jag väl kunna uppfylla det. Sommarstugeplanerna ligger på is. I övrigt kvarstår det och när det gäller giftemål finns det till och med en potentiell man i mitt liv till just det, så det känns inte lika långt bort.

Ny lista:
1 år 2018:
- Få fast jobb
- bli fri från medicinen
- komma igång och hitta bra träningsrutiner

5 års planen får nog ligga kvar som den är.

Hittade mina gamla listor, men verkade inte ha gjort någon förra året. Iaf så har jag anmält mig till en pole dance-tävling så det blir av om jag håller mig hel och frisk. I och med det så har jag också kommit igång med regelbunden träning! :banana:

Jag har varit medicinfri i nästan 2 år nu.

Jag har fått fast jobb och faktiskt jobbat 2 år på samma ställe. Börjar så klart känna mig rastlös, men gillar samtidigt mina arbetsuppgifter och arbetsplatsen ligger bra till och med bra tider. Vissa störningsmoment kommer troligen försvinna under våren.

Giftemål blev det ingenting av. Mannen visade sig vara kontrollerande, manipulativ och våldsbenägen så glad att det inte hann bli något giftemål och jag tog mig ut helskinnad. Dock väldigt stukad fortfarande känslomässigt.

Trivs bra i min lägenhet. Har lite planer på grejer som ska fixas till för att trivas ännu bättre och lär nog så länge jag ska bo i denna del av landet bo kvar där.

Har inga nya mål direkt. Känner mig väldigt vilsen och allt fokus är på den där tävlingen nu. Resten av livet får komma sen :)
 
Sv: 1-årsplan, 5-årsplan?

Har försökt komma på en konkret lista hela dagen. Det här är den som känns mest rimlig och minst dålig:

1-årsplan:
- ta körkort
- sälja lägenhet 1
- bli skuldfri
- renovera klart lägenhet 2
- flytta
- renovera ett torp
- skriva klart en bok, våga skicka min förläggare
- utveckla min företagsidé och faktiskt försöka få in lite pengar på skiten
- säga upp mig

5-årsplan:
- vara färdig arkitekt
- ha bil
- bo kvar i city men ha en ateljé/landställe som ligger avskilt en bit utanför stan (har tittat ut ett gammalt ställverk jag vill rusta upp :angel: )
- kunna leva på huseriet
- ha råd och tid till den typ av ridning jag vill hålla på med
- inte ha fastnat på nåt kontorsjobb

Runt mer privata grejer vågar jag inte ens försöka planera haha
Lät som en tuff ettårsplan 😱.
Ett år går ju så fort!
 
Tror inte jag har någon uttalad ettårsplan. Det jag vet ska göras vill jag inte sätta en tidspress på faktiskt (större renoveringar av ekonomibyggnader).
Möjligen att vinterhagen ska vara grusad i blötaste områdena.

5-årsplan har jag nog bara att drömstallet ska vara klart. Har semi-permanenta lösningar med utestall under tak (plus permanent ligghall) idag.
Ovanstående innefattar även saker kring stallet som markarbeten för flytt och permanenta läggning av den nu semipermanenta rundcorallen. Grusning av gårdsplan mm.

Annars är jag nog på hela taget nöjd med var jag är :)
 
20 år gammal tjej.

1års plan:
Hmmm... När 2016 är slut så skulle jag gärna vilja ha kommit över alla jobbiga känslor jag har gentemot en kille. Kunna blicka tillbaka och se 2016 som ett bra år! Det har varit en tuff start men det betyder inte att det skall behöva fortsätta så.

Jag skulle gärna vilja ha aktiverat mig mer än i fjol. Kanske börja på badminton (hur nu det fungerar) eller någon annan sport. Ridning är ju extremt kul men tror det får vänta lite just nu...

Kaaanske ha tagit körkort också!! Men vågar inte riktigt ha det som en plan, kanske som ett önskemål.

5års plan:
-Klar med utbildningen och börjat arbeta.
-Körkort 100%.
-Kanske hitta en partner. (Vill inte se det som ett mål men ja, det hade varit nice)
-Må bra och försöka hålla mig hälsosam och aktiv så gott det går.
-Förbereda mitt självständiga liv aka. flytten hemifrån alt. flytta hemifrån.
Ett år kvar...

Hittills har jag klarat av:

"Klar" med utbildningen och börjat arbeta.
Lite bättre på att vara aktiv! Snart kanske även mer hälsosam. :)
Flytten hemifrån (nu i helgen).

Återstående:
Körkort & partner.
 
Lite sent kanske men
Mål 2019
- Bli klar med köket.
- Bli mer balanserad i energifördelningen
- Bli bättre på att sätta gränser
- Åka till ett annat land
- Inte glömma att investera tid till alla i familjen

- Vi är fortfarande inte klara med köket.
- Kan fortfarande inte balansera mina energiresurser. Allt eller inget.
- Blev ingen semester förra året.
- Jag tycker jag blivit bättre på detta, jag är på g iallafall.

Mål 2020
- Bli klara med köket
- Sätta staket i trädgården
- Fortsätta jobba på investering av familjetid och framför allt i min make
- Fortsätta träna min egen kropp
- Säga ifrån
 
Fem år
*Vara på andra halvan av AT
*Träffat någon lämplig man att trivas med
*Fått ihop iaf sexsiffrigt på hästkontot och börjat titta så smått efter stor häst
*Skrivit en hel massa och blivit duktig på det
*Kommit på vad jag vill vidareutbilda mig till

Jag är 21 :)
Hittade min gamla femårsplan som ska utvärderas nu! Har gått snabbare än väntat med karriären och AT är klart sedan mer än ett halvår tillbaka, och vidareutbildningen är påbörjad och det känns som att jag har hamnat rätt. Lämplig man är hittad och jag har just hunnit gifta mig med honom också. Hästarna ligger dock på hyllan och hästpengarna hamnade i en lägenhet i stället. Skrivandet är lagt i någon skrivbordslåda på obestämd tid. Allt som allt är jag ändå nöjd med de senaste fem åren och var jag har hamnat :)

Ettårsplan
*Barn på väg.
*Lägenhetsrenoveringen klar!
*Kommit igång med någon bra hobby när jag inte längre måste lägga all tid på renovering och jobb.
*Skaffat ett piano och börjat lära mig att spela.
*Har en bra träningsrutin.
*Överlevt Corona ...
*Återställt sparkontot något efter lägenhetsköp och renovering.
*Funnit mig tillrätta i storstaden.

Femårsplan
*Ev börjat titta på hus, men förmodligen inte flyttat än.
*Har två barn.
*Kommit åtminstone halvvägs i vidareutbildningen och börjat känna mig ordentligt varm i kläderna på den fronten.
*Ev börjat forska lite på sidan.
*Fortsatt vara relativt frisk och i form.
*Hunnit med några resor med barnen, men kanske inte så långt och avancerat.
*Hunnit spara ihop tillräckligt för att det ska kännas bra att köpa hus.
 
Kom att tänka på denna tråd idag och såg att mitt senaste inlägg var från 2017.

Plan för 2018
- Skaffa ett gymkort och stärka min sönderslagna kropp för att minska värken.
[Nej. Kommer nog aldrig hända heller men jag är mer medveten om min kroppshållning är mån om att sitta/arbeta ergonomiskt.]
- Konsumera mindre och sälja sådant jag inte använder eller behöver.
[Det skedde inte under 2018 utan under hösten 2019.]
- Betala av skulder jag drog på mig under sjukskrivningen.
[Skuldhögen har minskar sakta men säkert.]
- Fortsätta göra bra ifrån mig i studierna.
[Mina studieresultat fortsatte att vara i topp.]
- Skaffa ett sommarjobb och arbeta under sommaren.
[Check! Blev kvar som timanställd resten av studietiden.]
- Försöka ha någon typ av semester med mannen i mitt liv.
[Minns inte att vi åkte iväg eller gjorde något speciellt.]
- Börja med nose work ihop med Akilles.
[Nej, både jag och Akilles är ointresserade.]
- Påbörja ett sparande.
[Sparkontot började från och med 1 januari 2020 få kontinuerliga insättningar.]
- Slå på stort och fira min 30 - års dag med en fest! (Trodde aldrig att jag skulle bli så här gammal.)
[Jag hade ingen fest men min familj gjorde så himla fint och jag hade en underbar 30 års dag.]

5-års plan
- Ta examen i juni 2019
[Examensdagen var 22 maj.]
- Få en fast anställning
[Blev fast anställd 1 september 2019.]
- Gifta mig under sommaren 2019 med mannen i mitt liv. :love:
[Vi blev man och fru 27 juli 2019.]
- Köpa hus om möjliheten finns.
[Men nej, vi är inte ämnade (läs: för lata) för hus.]
- Fundera på barn när jag tar ut min spiral vid 33 - års ålder.
[Nej tack, kanske om 5 - 7 år.]

Plan för resten av 2020:
- Läsa minst 5 böcker.
- Lära mig måla med akvarell och göra ett större projekt.
- Bli klar med ena kreditskulden.
- Att inte gå upp några av de 10 kg jag lyckats gå ned.
- Socialisera mer.
- Prova baka minst en sorts bröd och en sorts bullar. (Jag kan verkligen inte baka med jäst, det blir inte ätbart).

5-års plan:
- Köpt en bostadsrätt i drömområdet. :love:
- Jag har slutat med all onödig konsumtion.
- Vikten är fortsatt stabil.
- Förhoppningsvis har jag betalat av alla mina kreditskulder (eller att de åtminstone har minskat kraftigt).
- Rensat ut allt som inte behöver sparas.
- Ta maken till den där restaurangen han tjatat om i flera år. 😂
 
Ett år:

- Flytta med pojkvännen igen.
- Möblera/köpa nya möbler till nya bostaden
- Bli sambo
- Få en tillsvidare anställning på jobbet.
- Fått ordning på min Plymouth Valiant.
- Bygga hundbur, igen.

Fem år:

- Fortfarande vara ihop med pojkvännen.
- Fortfarande bo på landsbygden.
- Fortfarande ha en anställning men helst fått annan arbetsuppgift.
- Fortfarande ha bra livskvalitet.
- Skaffat en till hund. Antingen Corgi Cardigan, Schäfer, Eurasier eller Finsk Lapphund.
- Lackerat om Valianten alt. skaffat en annan gammal bil.
- Skaffat en ny vardagsbil.

Jisses vad länge sedan detta var! 1 års planen kan vi sätta check på. Jag är fortfarande ihop med sambon, vi har flyttat för flera år sedan och har bott i hans hemställe sedan dess. Tillsvidareanställning har jag haft i ett x antal år nu. Samma jobb, typ nästan samma uppgift men med ett annat skift. Valianten fick jag ordning på men den sålde jag för 3 år sedan och skaffade motorcykel i stället. Hundburen blev byggt också. Det var nära att det skulle bli en till hund men då vägrade gubben helt plötsligt så det gick i stöpet. Det blev en massa kaniner i stället.
Vardagsbil har jag bytt två gånger sedan listan skrevs. Jag tror inte att jag kommer byta bil fler gånger förrän det verkligen behövs. Jag känner mig ganska nöjd med livet som det är nu.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska ta dos 3 i morgon, sen är det väl 5 år till nästa. :up: Tänkte att jag vill ta sprutan innan våren då alla andra kommer på att...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
2 181
Senast: cambodia
·
Fritid Jag försöker besvara en fråga om skörden år 1823. Enligt frågeställningen kan snittvärdet ligga på mellan 1 och 5, och år 1823 blev...
Svar
8
· Visningar
438
Senast: MiaMia
·
  • Artikel
Hästnyheter Den 21 februari konstaterades ett fall av Ekvint herpesvirus typ 1 (EHV-1) på en ridsportanläggning i Skurup. Den drabbade hästen har...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Polisrytteriet i Stockholm har ett fall av abortviruset EHV-1 sedan en vecka tillbaka. Anläggningen är isolerad och inga andra hästar...
Svar
0
· Visningar
110
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp