1 GB snälla hjälp! FTP?

V

Vim

såhär är det. Jag har en film på 1 GB i min dator som jag bara måste få ut på DVD. min dator kan inte bränna DVD. hur gör jag?? jag har inget minne som är stort nog för att få över på en annan dator. det går ju inte alla maila så stora filer? nån som har en FTP jag kan få låna och lägga upp filmen på så jag kan få över den till en annan dator och bränna DVD??
 
Sv: 1 GB snälla hjälp! FTP?

Packa den så den hamnar i flera delar som får plats på det minnet du har, alternativt CD-skivor. Lägg in alla filerna i den andra datorn och packa upp dem där.

Ett program som fixar det här är Power Archiver, finns att ladda ner för utvärdering utan kostnad. Minns inte adressen, men google brukar vara hjälpsamt. Det är möjligt att du måste ha samma program för att packa upp, kan vara lite tjurigt annars.

/Ida, som inte heller har DVD-brännare...
 
Sv: 1 GB snälla hjälp! FTP?

okej jag kan inte dela upp den för de är en stor quicktime fil. men får väl testa om jag hittat ett packprogram. tack.
 
Sv: 1 GB snälla hjälp! FTP?

Alltså, du packar den hela filen, och då skapas flera mindre packningsfiler (du kan ange storlek själv). Sedan flyttar du över ALLA de filerna till den andra datorn innan du packar upp, och så får du tillbaka din originalfil. Det funkar inte att packa upp om inte alla filerna är med, det är inte så att du får halva filmen om du packar upp hälften av filerna...

Och som jag skrev, själv gillar jag Power Archiver, bara googla på det.

/Ida
 
Sv: 1 GB snälla hjälp! FTP?

okej ska testa. är det svårt att förstå programmet?
 
Sv: 1 GB snälla hjälp! FTP?

Vim skrev:
okej ska testa. är det svårt att förstå programmet?

WINRAR, dra hem det o välj hur stora filer du vill att den ska dela upp de på...

Kan vara lite bökigt om du aldrig använt det...

O ja jag har en ftp du kan slänga upp de på om du har minst 10mbit upload...

/Jonas
 
Sv: 1 GB snälla hjälp! FTP?

Har du två datorer med msn och uppkopplade på samma nät så är det lätt som en plätt!...... men så kanske inte är fallet och då vet jag inte riktigt hur du ska lösa det....tyvärr!
 
Sv: 1 GB snälla hjälp! FTP?

http://www.powerarchiver.com/

Jag googlade fram det åt dig.

Nu har jag inte använt de allra nyaste versionerna, men de jag använde var ganska lättanvända. Man talar om att man ska ha ett nytt arkiv, talar om vad det ska vara för något, och hivar in filerna. Ungefär.

/Ida
 
Sv: 1 GB snälla hjälp! FTP?

Har du möjlighet att få båda datorerna inom några meters avstånd och de båda har nätverkskort (vilket många PC har), så är ju det absolut enklaste att bara koppla i hop dem i samma nätverk och sen bara ansluta och "dra och släpp".

Alternativt låna ett USB-minne eller en extern hårddisk som man sen promenerar över med till grannen eller vem som nu kan tänkas ha DVD-brännare.

Man skulle också kunna skaffa sig en egen liten DVD-brännare. Kanske en extern om man inte vill in och skruva i burken så mycket....
 
Sv: 1 GB snälla hjälp! FTP?

jag har fortfarande inte riktigt löst det här jag har nu packat filen så egentligen behöver jag nog bara bränna på en cdr och ta in den i min mac som såklart har dvdbrännare och förhoppningsvis kan macen öppna filen och då är de ju löst men jag vet inte riktigt..

eftersom de är en mac och en pc kan jag väl inte bara koppla ihop dom med en nätverkssladd? måste väl vara lite mer komplicerat..
 
Sv: 1 GB snälla hjälp! FTP?

Vet inte hur det funkar med Mac+PC. Har tyvärr ingen erfarenhet av Mac. Men om du som du sa, packar ner på en CDr och Mac:en kan läsa filformatet så är det väl lugnt?!
 
Sv: 1 GB snälla hjälp! FTP?

Ursäkta att jag skriver kanske för sent så att det är löst redan men MACen hittar resurser som är utdelade på PC men det är sämre tvärt om.
 

Liknande trådar

Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
626
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 516
Senast: verser
·
Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 740
Senast: Ava22
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vet inte hur jag ska stå ut. Jag kan inte sluta gråta och jag har fått max som jag får av ångest medicinen. Och jag får inte vara...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
11 653
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp