Jag klarar inte dethär

Jag vet inte hur jag ska stå ut. Jag kan inte sluta gråta och jag har fått max som jag får av ångest medicinen. Och jag får inte vara själv men sam tidigt så är jag så jävla ensam.
Och det är över fullt kaos i hjärnan på sammagånf som det är helt tomt. Och det är som att jag vill få ut allt men INGET kommer ut.
Jag längtar efter mamma och pappa och min valp jätte mycket men dom ska komma imorgon och jag vill ändå inte det för jag vet inte hur jag ska klara det. Och jag vill vara med M men jag vill också inte för han vill nog få lite lugnt nångång.
Jag kan inte tänka och jag kan inte stå ut. Det hjälper inte att ta en timme en minut en sekund itaget för INGET kommer ändras för att tiden går. Och jag kan inte andas men ändå så kan jag inte INTE andas heller utan den jävla svikar kroppen andas ändå fast det gör för ont. Och den lever fast det gör för ont så jag kan inte ens lita på minegen fucking jävla skit kropp.
Jag tror ingen kan fatta paniken att exakt allt i hela kroppen skriker att jag måste få bort det. Jag måste skära mig eller bränna eller göra NÅNTING. Jag måste ha kontakt med nån äckel gubbe som kanske kan göra illa mig. Jag måste köra en tand borste i halsen och försöka spy. Jag måste bort bort bort. Jag måste NÅNTING men jag KAN INTE.
 

Nu ska vi iallafall snart åka och jag är så jävla jävla jävla nervös. Jag VET att det ska vara en kul dag och att domflesta skulle tycka det. Och det ÄR säkert det också bara att jag är så jävla nervös för allt så det bara tar över allt så det inte går att känna nåt possitivt iallafall. Och då blir jag så jävla trött på det också att jag ALLTID har så jävla mycket ångest för ALLT så det bara förstör allt 😭
Jag VILL ha en bra dag och bara inte tänka på allt och bara som slappna av och ha kul. Men jag KAN INTE det.

Jag hoppas ångesten släpper så du kan njuta av dagen också. :heart
 
Ja såklart så är inte ALLA som jobbar på sis äckel eller makt galna eller nåt sånt. Det fattar såklart jag också! Men jag vet inte om du såg den länken men det var blandannat nån under sökning att det hade varit an mälningar om över grepp eller såna saker på ALLA sis utom ETT. Och det står på flera ställen att sis inte an mäler saker som dom SKA an mäla tillexempel och det är bara fakta att manlig personal får kropps visi tera tjejer på sis.
Så det är inte bara att tidningar skriver ena sidan utan det är FAKTA. Och afton bladet har skrivit om båda sidor också.
Och sen om detdär att det finns många sidor av en sak och det finns en or sak till saker. Så du kanske inte menade så men det låter som att du menade att det finns en or sak att det händer såmycket äckel saker tillexempel. Och den ENDA andledningen att det händer är ju för det jobbar äckel på sis och dom har inte till räckligt bra säker het för dom som bor där.
Och somsagt enligt den under sökningen så var det ungefär fem an mälningar i månaden om över grepp. Och det var an mälningar på ALLA sis utom ETT. Och det är somsagt bara an mälningar om över grepps saker eller sånt som jag fattade så det är inget om att bli typ fast hållen att personalen sitter på den ner tryckt i golvet miss handlad och allt sånt. Och inte att bli tvingad att klä av sig in för dom och inte att dom känner på hela ens kropp för såkallat visi tering. Och inget om iso lering eller nånting sånt heller. Så risken att bli dåligt be handlad verkar ju vara VÄLDIGT mycket förstor på sis iallafall!
Nej jag menar inte att det det finns en orsak till äckelsaker.

Jag menar att det finns orsaker till att reglerna ser ut som de gör. Även om reglerna känns jobbiga.

Att folk gör anmälningar är bra. Då kan någon utomstående granska vad som hänt.
En anmälan betyder inte automatiskt att saker gått fel till.
De flesta myndigheter (och läkare) blir någon gång anmälda till övervakande myndigheter.
Ibland har den som anmäler rätt: ett fel har gjorts. Ibland har den som anmäler fel, inget fel har I SAK gjorts men den som anmäler kan ändå t.ex vara missnöjd med ett bemötande.

Jag menar inte att äckelsaker någonsin är rätt.
Jag menar inte att våld någonsin är rätt.

Jag menar att det är skillnad på att inte vilja respektera regler och göra en anmälan t.ex för att man inte får ha sin telefon och att göra en anmälan för att man blivit slagen. I statistiken är båda anmälningar.
 
Nej jag menar inte att det det finns en orsak till äckelsaker.

Jag menar att det finns orsaker till att reglerna ser ut som de gör. Även om reglerna känns jobbiga.

Att folk gör anmälningar är bra. Då kan någon utomstående granska vad som hänt.
En anmälan betyder inte automatiskt att saker gått fel till.
De flesta myndigheter (och läkare) blir någon gång anmälda till övervakande myndigheter.
Ibland har den som anmäler rätt: ett fel har gjorts. Ibland har den som anmäler fel, inget fel har I SAK gjorts men den som anmäler kan ändå t.ex vara missnöjd med ett bemötande.

Jag menar inte att äckelsaker någonsin är rätt.
Jag menar inte att våld någonsin är rätt.

Jag menar att det är skillnad på att inte vilja respektera regler och göra en anmälan t.ex för att man inte får ha sin telefon och att göra en anmälan för att man blivit slagen. I statistiken är båda anmälningar.
Håller med och är misstänksam mot stället som INTE har någon anmälan.
 
Nej jag menar inte att det det finns en orsak till äckelsaker.

Jag menar att det finns orsaker till att reglerna ser ut som de gör. Även om reglerna känns jobbiga.

Att folk gör anmälningar är bra. Då kan någon utomstående granska vad som hänt.
En anmälan betyder inte automatiskt att saker gått fel till.
De flesta myndigheter (och läkare) blir någon gång anmälda till övervakande myndigheter.
Ibland har den som anmäler rätt: ett fel har gjorts. Ibland har den som anmäler fel, inget fel har I SAK gjorts men den som anmäler kan ändå t.ex vara missnöjd med ett bemötande.

Jag menar inte att äckelsaker någonsin är rätt.
Jag menar inte att våld någonsin är rätt.

Jag menar att det är skillnad på att inte vilja respektera regler och göra en anmälan t.ex för att man inte får ha sin telefon och att göra en anmälan för att man blivit slagen. I statistiken är båda anmälningar.
Ja såklart att reglerna finns för en andledning.
Men tillexempel att män får naken visi tera tjejer på sis men dom får inte det på vuxna kvinnor i fängelse. Det tycker jag INTE att det finns nån andledning för.
Och ja domflesta kanske blir an mälda men det är två saker som du kanske missade.
1. Det var om an mälningar som hade med äckel saker att göra om jag fattade så INTE tillexempel att man inte får ha sin telefon eller sånt.
2. Sis SKA an mäla allt sånt som kommer in till Ivo som dom INTE hade gjort.
Och det tycker jag INTE att det finns NÅN bort för klaring som duger för utan att det är SKIT!
 
Senast ändrad av en moderator:
Du har rätt i de saker du skriver.
Jag känner inte till reglerna tillräckligt bra för att kunna säga varken bu eller bä om varför de gör som de gör.

I vanliga fall brukar det vara så att organisationen själv ska göra en egen anmälan vid vissa fel.
Men vem som helst kan också anmäla, om de tycker att ett fel gjorts.
Därför skrev jag exemplet med telefonen.

Jag har inte läst rapporten om SIS-hem, och jag vet att du vet mycket mer än jag om den.

Min poäng var den: jag tycker inte att du ska läsa så mycket vad Aftonbladet och Expressen skriver om anmälningar och sånt. Som jag skrev, så lever de på att folk klickar och reagerar.
De tjänar pengar på att folk går in på sidorna och läser artiklarna.

Andra tidningar, som lokaltidningen eller rikstäckande tidningar får pengar för att folk prenumererar. De är inte lika beroende av klick, och deras artiklar är mera sansade.
Men vi behöver inte debattera mediekritik.

Jag förstår absolut att det känns jobbigt för dig med tanken på SiS.
Jag hoppas du kan prata med personal och din socialsekreterare om det du känner.

Och så hoppas jag verkligen att du börjar må bättre och har mindre ångest. :heart
 
Jag hoppas att mina inlägg inte tolkas som att jag inte tar dig på allvar eller inte lyssnar.

För jag lyssnar på dig, och jag tror på det du säger.

Jag funderar på saken ur en annan synvinkel. Men det är inte samma sak som att inte lyssna.
 
Du har rätt i de saker du skriver.
Jag känner inte till reglerna tillräckligt bra för att kunna säga varken bu eller bä om varför de gör som de gör.

I vanliga fall brukar det vara så att organisationen själv ska göra en egen anmälan vid vissa fel.
Men vem som helst kan också anmäla, om de tycker att ett fel gjorts.
Därför skrev jag exemplet med telefonen.

Jag har inte läst rapporten om SIS-hem, och jag vet att du vet mycket mer än jag om den.

Min poäng var den: jag tycker inte att du ska läsa så mycket vad Aftonbladet och Expressen skriver om anmälningar och sånt. Som jag skrev, så lever de på att folk klickar och reagerar.
De tjänar pengar på att folk går in på sidorna och läser artiklarna.

Andra tidningar, som lokaltidningen eller rikstäckande tidningar får pengar för att folk prenumererar. De är inte lika beroende av klick, och deras artiklar är mera sansade.
Men vi behöver inte debattera mediekritik.

Jag förstår absolut att det känns jobbigt för dig med tanken på SiS.
Jag hoppas du kan prata med personal och din socialsekreterare om det du känner.

Och så hoppas jag verkligen att du börjar må bättre och har mindre ångest. :heart
Ja men dethär handlade om an mälningar för äckel saker som det stog att sis ofta INTE an mäler till Ivo som dom SKA göra.
Och det om an mälningar är INTE från afton bladet eller nåt sånt utan det är från nån under sökning som jag inte kommer håg justnu vilka som gjorde men det var INTE bara nån tidning iallafall. Så jag vet inte varför du verkar tro att jag bara läser på afton bladet och bara ut går från det för så är det INTE.
 
Bara för det inte finns anmälningar innebär inte att det inte finns något att anmäla utan innebär bara att ingen har gjort någon anmälan.
Ja såklart det fattar väl jag också. Men fort farande så hade ALLA sis utom ett fått an mälningar om äckel saker. Så jag tycker inte att det spelar så stor roll om det inte har hänt sånt på bara ETT ENDA eller om det har hänt där också fast inte blivit an mält. Så är det ändå jävligt mycket förmycket sånt på sis som många verkar vara skita i. Och som är ganska tydligt att man INTE är så speciellt trygg på sis och det är SKIT tycker jag!
 
Jag hoppas att mina inlägg inte tolkas som att jag inte tar dig på allvar eller inte lyssnar.

För jag lyssnar på dig, och jag tror på det du säger.

Jag funderar på saken ur en annan synvinkel. Men det är inte samma sak som att inte lyssna.
Nej det verkar ju inte så jätte mycket som att du lyssnar efter som du verkar tro att jag bara läser på afton bladet och att som det iallafall lät på dig så verkar du tro att dom över driver om an mälningar för att folk ska klicka på det. Och att endel kanske an mäler sis för dom inte får ha sin telefon eller nåt.
Så då verkar det som att du inte tror att det är såmycket problem utan att det är små skit saker bara och att afton bladet över driver.
Men det är riktiga under sökningar som har kommit fram till hur många an mälningar det är och det är bara för äckel saker som jag fattade och DET är ungefär fem i månaden. Och dom som MINST känner sig trygga på sis som blir MEST ut satta från personalen både för äckel saker och miss handel och alltmöjligt men det är UNGA TJEJER. Och det är FUCKED UP tycker jag och finns INGEN bort förklaring för det eller nånting som för minskar det. Utan denenda förklaringen är att sis har miss lyckats jävligt mycket med att setill så det är säkert och att ha säkra rutiner och regler för dom som är där och att vidriga makt galna äckel personer jobbar där.
 
Det här tycker jag sammanfattar det jag sett/hört/läst också.
Systemet/boendena funkar inte och de har misslyckats rejält. Det är inte säkert för (framför allt) tjejerna som bor där.
Exakt!
Och SÅKLART så finns det tjejer på sis som INTE bara mår sämre också utan endel tycker säkert att det hjälper. Men fort farande så som jag tycker så har det ingen be tydelse sålänge som såmånga INTE blir bättre eller är trygga där och får MER trauman där.
Utan om man säger att ALLA inte blir ut satta så är det lite som att säga att ALLA som kör ratt fulla är inte med i nån o lycka heller eller som kör utan bälte. Utan endel går det ju bra för ändå. Så då borde det vara okej att köra bil utan bälte och vara full för domflesta går det ju bra för?
Men så tycker ju nästan ingen för det ÄR en MYCKET större risk motför att köra bil nykter och att ha bälte. Samma sak med sis att det ÄR en MYCKET större risk speciellt för tjejer!
 
Men tillexempel att män får naken visi tera tjejer på sis men dom får inte det på vuxna kvinnor i fängelse. Det tycker jag INTE att det finns nån andledning för.
Det där är det sjukaste. Tjejer som redan har det krångligt och varit med om allt möjligt ska klä av sig inför främmande personer, som jag har förstått det så får man inte ens välja att det är en kvinna som visiterar. Så tjejer som varit utsatta för övergrepp av män kan alltså bli tvångsvisiterade nakna av män. Jag blir så arg så jag kokar.
 
Det där är det sjukaste. Tjejer som redan har det krångligt och varit med om allt möjligt ska klä av sig inför främmande personer, som jag har förstått det så får man inte ens välja att det är en kvinna som visiterar. Så tjejer som varit utsatta för övergrepp av män kan alltså bli tvångsvisiterade nakna av män. Jag blir så arg så jag kokar.
Japp exakt. För barn är det tydligen okej att göra så mot men mot vuxna som har gjort brott så FÅR man inte det.
Och man kan få ÖNSKA att en kvinna ska göra det istället men dom måste inte lyssna på det utan man kan ändå bli tvingad att bli visi terad naken av en helt o känd man.Och EXAKT DET är varför jag hundra gånger hellre dör motför att hamna på sis.
Och TACK att det inte bara är jag som blir så jävla arg för att det är så! ❤️
 
Nej, jag tycker inte det du skriver.
Men jag tror inte att det blir bättre av att vi debatterar mera om det heller.

Ber om ursäkt för att jag inte uttryckte mig så väl i mina tidigare inlägg.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag tog bort min andra dagboks tråd efter som att den bara var full med massa pattetisk skit som bara var pinsamt att läsa. Och jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 464
Senast: Jerseyite
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske låter konstigt efter som att iprincip alla vet att jag har försökt att ta själv mord flera gånger. Men jag är SKIT RÄDD...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 372
Senast: cirkus
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 547
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 569

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp