Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 14 barn!

Hmm varför är det så att alla förutsätter att vissa av barnen är vuxna???? :confused:

Själv så ser jag framför mig 14 barn i åldern 1-14 eller 1-16 år gamla.

Ingen kan ta sig till ställe som ligger längre bort själv.

Ser även framför mig 3-4 blöjbarn att byta på. Men det är kanske bara jag.
 
Sv: 14 barn!

För min del så uppskattar jag att barnen spelar hockey med inlines, istället för att spela tv-eller dataspel. När dom har kompisar här, nästan alltid huset fullt :) Så är det förbjudet att spela dessa spel. Ungar är för lata och feta idag.
 
Sv: 14 barn!

Min första tanke när jag såg den där nätta summan på 27 000 var "jaha, då vet man vad ens skattepengar går till".. :smirk:

Fast lagen är ju lika för alla & jag antar att man inte får vara så cynisk som jag var när jag konstaterade det jag gjorde ovan..
 
Sv: 14 barn!

Alla barn får liksom barnbidrag.
Mina 3 får tillsammans över 3000:-/månad.
Skattepengarna går till att föda upp nya små medborgare.
 
Sv: 14 barn!

Det är när man inser sådant som det känns så jättebra att betala mycket i skatt. :)
 
Sv: 14 barn!

*knapplån* Jag kan inte föreställa mig att ha så många barn, men jag ser egentligen inget fel i det, så länge man kan försörja dem och har gått om tid till barnen, har man så mång barn så är säkert en förälder hemma på heltid, och maninte har tid för NÅGOT annat.
Barnen har nog det ganska bra, i en sådan stor familj MÅSTE alla hjälpa till,hålla ordning,dela med sig osv.
MEN jag tror även att det tyvärr är så att när det INTE fungerar - så haverarar det totalt, på ett mer synligt sätt än om det bara är 1-2 barn innbalandade.
Ungefär som att en oupfostad st berhenad märks mer än en oupfostrad chivava
 
Sv: 14 barn!

Det är bara när han har vissa kompisar hemma som dom spelar dataspel pga att dessa barn inte har dator hemma så vill dom passa på och göra detta när dom är hos oss.

Min son och hans kompsiar som så lägligt bor på samma gård är ute i vått och torrt och leker så dom rör på sig mer än nog, det är så sällan som dom är inne och leker att det inte gör nåt att dom sitter framför datorn dom små korta stunderna som dom gör det.

Jag förstår inte varför man ska äga allt som man kan tänkas behöva när barnen ska umgås med sina vänner för nog kan min son och hans komisar sysselsätta sig med sånt som inte kostar nåt när dom är ute och leker. Göra bilvägar i sandlådan är populärt likadant att leka kurragömma, plocka blommor och att klättra i alla träd som dom har tillgång till och kommer upp i.

Man kan göra saker som inte kostar ett öre när barnen har sina kompisar hos sig!!!
 
Sv: 14 barn!

Det är inte bara pengar som det handlar om, även om du har hakat upp dig på just det. Denna familj( jag vet om fler men dom leker inte med mina barn) Ger inte sina barn den tid som barn ska ha. Det är aldrig tal om att leka hos dom, utan alla barn placeras ut till andra familjer så fort dessa är lediga. Min såndpunkt är: Man ska inte skaffa fler barn än man har TID och RÅD med. BASTA.
 
Sv: 14 barn!

Jo, men det vet jag ju. Jag skrev ju att lagen är lika för alla. Dock muttrade jag till när jag tänkte på de familjer som sätter bidragsätandet i system (nej, jag drar inte alla storfamiljer över en kam); nästan 30 000 i skatt varje månad känns på något sätt upprörande.
Ska jag sedan fortsätta att vara cynisk kan jag ju funderar huruvida dessa små nya medborgare kommer att bidra till samhällsekonomin eller ej. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 865
Senast: Gunnar
·
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 012
Senast: TinyWiny
·
Relationer När är det rimligt att vuxen-barn relationen övergår till vuxen-vuxen relation? Jag läste den här artikeln...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
26 704
Senast: Petruska
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 853
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp