15-åringar försökte tända eld på stall

Sv: 15-åringar försökte tända eld på stall

Även vissa av behandlingshemmen för ungdomar är ju rena katastrofen, har själv sätt en del i verlkligheten. Dock inte så illa som tjejen som tog livet av sig pga hon blev misshandlad o utnyttjad av killar på samma hem.
PL
 
Sv: 15-åringar försökte tända eld på stall

Om vi däremot skall återknyta lite till den ursprungliga tråden o ditt tidiga vidriga förslag där du nu försöker blanda bort korten så är det en himmelsvid skillnad mot att förvara o skydda sig även om det sker vid fel tid (rödebypappan är ett annat exempel) o att skrika efter vidriga hämndstraff.
PL

Du menar alltså att det är lite mer okej med våld i Rödebyfallet och i det fall kopparberg tog upp?
 
Sv: 15-åringar försökte tända eld på stall

Man undrar vad de där killarna hade i huvudet!
 
Sv: 15-åringar försökte tända eld på stall

Tack för upplysningen, men jag har inga som helst problem att stå för mina åsikter varken här på buke eller IRL. Jag behöver ingens godkännande för mitt tyckande. Däremot inser jag att det som är självklart för mig sällan är det för andra, och därför kan det vara på sin plats att förtydliga tex ett uttalande när det misstolkas. Det är ingalunda samma sak som att inte stå för vad man säger, snarare tvärtom.

Om du vill kan du komma över på en kopp kaffe så kan vi reda ut begreppen lite. Jag bor i mälardalen.

vad är det för begrepp du vill reda ut, ????, att du vill stoppa pojkarna i en träbyggnad o tutta på, om det nu har misstolkats o du skrivit något du egentligen inte menar så säg till???, och jag menade inte heller att du har problem att stå för din åsikt ovan, det har du visat i tråden igenom att du faktiskt står fast vid den och får du bara tillräckligt med anhängare med dig, är det du som håller i tändstickan då??
 
Sv: 15-åringar försökte tända eld på stall

vad är det för begrepp du vill reda ut, ????

Tänkte mest bara en trevlig fikastund där vi samtalar om allt mellan himmel och jord för att visa dig att jag är en helt vanlig tråkig och välfungerande medborgare med både humor och självdistans som inbjuder till mkt skratt och en del allvar. Jag är inte helt igenom vedervärdig trots att jag är sjuklig i dina ögon :laugh: (men ja ibland tycker jag det är sjukt tråkigt att diska och dammsuga - vedervärdigt, jag vet:o)

att du vill stoppa pojkarna i en träbyggnad o tutta på, om det nu har misstolkats o du skrivit något du egentligen inte menar så säg till???

Jag tycker att det är deras värde, ja. Med det inte sagt att jag tänker söka upp dem och tända på. Du kan vara lugn.

får du bara tillräckligt med anhängare med dig, är det du som håller i tändstickan då??

Om du tror att det är sympatisörerna som är det enda som saknas så har du uppenbarligen fel. Och med den logiken borde ju dessa pojkar då redan vara angripna eller?
Jag antar att det här stallet har en egen ägare som har känslor. Hade de däremot bränt ner mitt stall kan jag inte lova vad jag hade gjort - kanske precis som de föräldrar i fallet kopparberg tar upp. Vad vet jag? Jag tror faktiskt inte att någon här inne kan säga hur de skulle ha reagerat i den sitsen. Det kan lika gärna hända att jag inte tycker livstids fängelse känns lockande och låter de rara gossarna gå hem till mamma. Men det har jag svårt att tro. (Jag har ju faktiskt en period i min barndom då farsan jobbade och studerade på annan ort, kanske den avsaknaden av fadersgestalt gör så jag slipper sitta på hinsan utan får spela schack av mina bekanta på rättspsyk istället? :idea:)
 
Sv: 15-åringar försökte tända eld på stall

Tänkte mest bara en trevlig fikastund där vi samtalar om allt mellan himmel och jord för att visa dig att jag är en helt vanlig tråkig och välfungerande medborgare med både humor och självdistans som inbjuder till mkt skratt och en del allvar. Jag är inte helt igenom vedervärdig trots att jag är sjuklig i dina ögon :laugh:

Det betvivlar jag inte att du är en helt vanlig välfungerande människa i stort sett, ändock ser jag två problem:ett: jag har aldrig skrivit att du är sjuklig och du verkar inta fatta det alls fast jag hela tiden rättar.:confused:två:
sen är det ju så att man kan inte peka ut folk som har "lynchmobbsliknande tankar om egna ögaföröga straff" på utseendet eller sättet de har, de upptäcks först i grupp, de är lite för fega för att öppet stå fast vid sina åsikter enskilt ute i samhället,gömmer sig gärna anonymt och kan mycket väl sitta och skriva på nätet om vad de vill göra, men skulle inte ställa sig på torget där de bor och gapa det de skrivit, eller hur?.
 
Sv: 15-åringar försökte tända eld på stall

Du menar alltså att det är lite mer okej med våld i Rödebyfallet och i det fall kopparberg tog upp?
Ja när det gäller fortlöpande trakasserier så har jag personligen mer förståelse för att folk griper till våld för att freda sig än när det gäller ren hämnd.
I fallet rödebypappan fick vi inte reda på vilket straff han skulle fått om han inte friats på psykiska grunder.
Jag är övertygad om att rödebypappan inte ser sig själv som en hjälte som gjorde vad som borde göras.
PL
 
Senast ändrad:
Sv: 15-åringar försökte tända eld på stall

för mig är det stor skillnad på att faktiskt vara sjuklig och det som jag här menar om dig "ha sjuka tankar" om uppletande lynchstraffegenhämndsmetoder för nåt man inte ens själv råkat ut för, så nej jag har inte rättat något och jag hoppas du förstår efter den sista förklaringen vad jag menar.
 
Sv: 15-åringar försökte tända eld på stall

Att använa uttrycket "sjukt" om något är en sak. Tex "Ja det är helt sjukt att det får gå till sådär" eller "Den där hästen är sjukt fin" eller eller eller. Det är inte ordet i sig i din mening jag reagerar på, utan snarare vart vårdbehovet skulle komma in. Speciellt om du verkligen inte menar nåt med att jag skulle vara sjuklig som person.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 495
Senast: karl_h
·
L
  • Artikel
Dagbok Som nog endel vet så är jag in lagd på bup igen men jag har dag permisson så jag är på hvb på dagarna och jag ska kanske till skolan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 696
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 452
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 254
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp