Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Han har sagt att det får bli till sommaren och sen sa han att han inte vill ändra på något nu
Ursäkta, men vilket klappträ 😳
Jag tycker att det är helk ok om du smsar, sakligt och tydligt att det är slut och hästen ska flytta inom en månad. Ingen förklaring som öppnar upp för diskussion eller att han övertalar dig att ändra dig så det passar honom. Då har du dessutom skriftligt att det är slut och han är uppsagd från stallet.

"eftersom du började prata om att flytta hästen till sommaren vill jag bara vara tydlig med att det jag sa från början är det som gäller. Det är slut mellan oss och hästen behöver flytta senast sista februari. Och eftersom det är slut kan du inte vara här mer"

Eller någon annan lämplig formulering. Men jag håller med de som skrivit att det inte är någon ide att gå in i någon diskussion. Han kommer inte ge sig och tror att han kan fotstätta köra över dig för sin egen vinning skull.

Inte hans fel allting. Jag också gör fel.
Visst har du också gjort fel, det är så det är att vara människa.
Att inte respektera när du gör slut och ber hästen att flytta har dock inget med att göra om vem av er som gjort fel tidigare utan snarare allt att göra med att han inte respekterar det du säger nu. Han gör fel nu som inte tar dig på orden och försöker förhandla om detta, något som inte ens borde vara förhandlingsbart normalt sett.

Han har sagt att det får bli till sommaren och sen sa han att han inte vill ändra på något
Förstår du själv hur extremt gränsöverskridande och egoistiskt det är. Och att prata inte kommer hjälpa. Han förstår precis men han är i tron att han bestämmer över dig och kan få som han vill även denna gång.
Jag säger än mer bestämt att byt låset på måndag!!

Du karamellen. Om din dotter i framtiden kom hem och sa att hon försökt göra slut med sin kille men han inte accepterade det, vad hade du sagt till henne då? ”Äsch det får vänta till sommaren”? Eller att om hon har gjort slut så är det slut, han kan inte bestämma att man är tillsammans längre fast hon inte vill?

Det får bli till sommaren. Vissa saker jag tänkt på nu också. Kanske blir det ok ändå.
Men när är sommaren? Midsommar? Juli, början av september? Då kommer det inte heller passa, och nästa vinter blir inte bra. Plötsligt har det gått ett år. Han är vuxen och får lösa det själv. Jag tror att du när allt har lagt sig, kommer kunna börja må mycket bättre när du slipper stressen som han skapar hos dig.

Det får bli till sommaren. Vissa saker jag tänkt på nu också. Kanske blir det ok ändå.
Om det känns bra för dig så gör så.

Men om det inte känns bra för dig är du i din fulla rätt att säga att om en månad vill jag att du flyttar ut din häst + att du inte behöver lösa hans situation med att pendla till hästen på något sätt genom att låta honom bo hos dig. Det är inte konstigt alls att låta honom få lösa det själv. Det är inte på något sätt varken ditt ansvar eller ditt fel att han befinner sig i den här situationen nu. Jag har själv haft situationer då jag flytta och hästarna fastnat i ett stall långt bort och jag har fått helt enkelt lösa det på bästa sätt. En gång pendlade jag 1,5 timme enkel resa, det var en jobbig period men vad ska man göra... En annan gång fick jag hyra in någon som hjälpte mig för jag flyttade 40 mil när min häst veckan innan flytt började snora och därmed inte fick lämna stallet/flytta in i ett nytt och riskera att få med sig smitta. Är man vuxen så får man helt enkelt lösa det, hur omständigt det nu än är.

Så absolut om du känner att det här känns bra, kör på. Men om du gör det för att du känner skuldkänslor/är rädd att han ska vara arg på dig annars och er vänskap ska förstöras då tycker jag inte du ska gå med på detta. De flesta har en period när de är rätt irriterade på varandra under uppbrottet, det är normalt det är ju ofta en del sårade känslor även vid de tillfällen man är relativt ense om att gå i sär. Det går dock över och vuxna, mogna människor kan sedan när det lugnat sig lite hitta tillbaka till den vänskap man hade och ändå ha rimliga vänskapsrelationer om det är det man vill. Att dela på sig och inte känna sorg, ilska ledsamhet osv är nog svårt. Det ingår oftast men går över.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund