Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Ja jag håller med om att ett stort problem är att jag nånstans vill att han ska känna sig ok med allt.
Här borde jag skita mer i vad han tycker men klarar tydligen inte av det.
Han behöver inte gilla avslutet men ändå säga ok.
Jag vill inte vara ovän med honom. Ja visst att vi varit oense och bråkat massor av gånger. Men detta är annorlunda. Kan inte förklara riktigt.
Men jag tror att jag skulle kunna få han att inse att det kan inte vara vi två längre.
Han har själv sagt att någon annan skulle sagt att han skulle gjort slut för länge sen. Oklart vem denna ”någon annan är”. Ska fråga honom om han ens pratat med någon annan om oss. Han kanske skulle behöva det.
Om du ska vänta på att han blir okej med avslutet så lär ni vara tillsammans resten av livet. Det är naturligtvis ditt val om du vill ha det så.

Försökt få till jobb på ca 50 % men svårt få till när jag måste gå på möten och det ena med det andra. Och sen bebis behöver sitt.
Jag fixar inte stress riktigt heller. Inte som förr.
Säkert beror på sömnen är som den är.

Hästen skulle kunna få stå här till sommaren men då måste det bli så att jag sköter allt kring 🐴. Och dra av det sen när 🐴 flyttar.
På så vis behöver inte P åka hit på samma sätt tänker jag. Eller så får han pendla men det gör han aldrig utan att sovit minst en natt hos mig. Eller ja nån gång har hänt men då har det varit jobbrelaterat mest.

Jag kan se över sen vad hästen kostat och dra av det på traktorn? Det var hans eget förslag. Inte just det där med att jag ska ansvara över hästen utan detta med att drs av på traktorn. Det hästen har kostar i hyra fram tills de flyttar.
Jag räknade lite snabbt på det men kommer ändå vara skyldig P runt 100 000 kr och det känns skit.
Gör du inte en tankevurpa nu?
Om du byter lås och meddelar P att det är slut och att han inte är välkommen att sova hos dig. Då är han tvungen åka ut till sin häst eller flytta den. Och då borde han flytta den snabbare än om han står ”gratis” (för det är vad det blir för honom i princip om det ska dras av på traktorn)

Och du är INTE skyldig att lämna tillbaka gåvor eller återbetala vad han frivilligt lagt ner. Du är skyldig att betala tillbaka LÅN. Och då bör det finnas någon slags bevis på att det var överenskommet att det var ett lån.

Ja jag håller med om att ett stort problem är att jag nånstans vill att han ska känna sig ok med allt.
Här borde jag skita mer i vad han tycker men klarar tydligen inte av det.
Han behöver inte gilla avslutet men ändå säga ok.
Jag vill inte vara ovän med honom. Ja visst att vi varit oense och bråkat massor av gånger. Men detta är annorlunda. Kan inte förklara riktigt.
Men jag tror att jag skulle kunna få han att inse att det kan inte vara vi två längre.
Han har själv sagt att någon annan skulle sagt att han skulle gjort slut för länge sen. Oklart vem denna ”någon annan är”. Ska fråga honom om han ens pratat med någon annan om oss. Han kanske skulle behöva det.
Det är givetvis bra att få till ett snyggt slut, utan att bli ovänner, men fortfarande så räcker det med att DU inte vill fortsätta. Han kanske vill, han kanske blir ledsen då du gör slut, han kanske blir arg...men det hjälper inte - du vill inte och det räcker som argument för att avsluta. Han får vackert acceptera. Punkt.

Prata prata prata gör ingenting bättre. Det är som det är. Jobbigt och tråkigt på många sätt, men sånt som hör till livet.

Börjat skriva en bok till bebis om graviditeten och hennes liv. Har inte kommit så långt än.
Graviditeten är nog svårast att sätta ord på utan att allt ska låta så negativt.
Skrev om mormors reaktion. Lite grann. Kanske dumt?
Ja nu står det där iaf. Men inte så ingående.
Sket i den där boken jag fick tidigare med alla kategorier utan skriver i en vanlig anteckningsbok.

Underhåll får jag men låg föräldrapenning.
Har för mycket omkostnader. Bara elen är skyhög just nu.
Ja 2026 kommer att bli ett tufft år vad gäller elkostnader, sägs det.

Men det här med pratandet med P: som jag skrev i går, du kan inte räkna med att få hans bekräftelse på att ni inte ska vara tillsammans. Ju mer du är villig att prata om det, desto mer kommer han uppfatta att det fortfarande finns utrymme för att du ska ändra dig. Om du istället visar att du är fast besluten så gör du faktiskt honom (och dig själv) en tjänst. Visshet är bättre än ovisshet.

@karamelldrottningen det här med att P inte verkar acceptera att det är slut: har du verkligen gjort slut, tydligt, eller ser han det som en diskussion om framtiden? Om du lämnar nån öppning så kommer han klamra sig fast vid den. Det är så många funkar när de inte vill bli lämnade.
Jag har sagt att det är slut mellan oss. Att det inte blir bättre och bett han flytta hästen inom en månad.

En grej jag förmodligen gör fel i att jag svarar på allt han säger. Alltså sånt som rör allt möjligt. Blir inte mycket till distans då.
Men jag försöker att inte utveckla nånting.
Tex: vad gör ni nu? Vad tycker du om den här xxx?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund