Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️
Hejja dig karamellen! Även om de nog var ett jobbigt beslut

1767771575176.webp

Ta hand om dig, Karamellen :heart

Den här bilden kom upp i flödet och kände direkt att precis så här är det. Och så kan jag definitivt inte ha det.
Och det blev så här efter att bebis föddes. Jag tror att P känner sig åsidosatt. Att bebis är viktigare än han är för mig.
Han tar inget ansvar för henne alls. Jag kan inte slappna av när bara de två är tillsammans. Lämnar mycket hellre henne till en inackordering som kan hålla litet öga på henne vid behov. Det säger nog en del.

IMG_2637.webp

Vad gäller M har jag försökt undvika honom.
Han gör mig förvirrad.
Senaste veckorna har han varit som ombytt. Närmast kärleksfull.
Frågar varje dag vad jag gör. Hur jag mår.
Varje dag med ett Godmorgon.
Ringde för att önska mig en god jul när det var julafton.
Säger att han väntar på mig.
Osv

Tidigare har han ordagrant sagt att ”jag är inte din psykolog”
När jag behövt ventilera mig. Han har givetvis rätt i det också.
Men nu när jag tagit mer avstånd så har han blivit så här istället.
Vad vill han egentligen?

Vad gäller M har jag försökt undvika honom.
Han gör mig förvirrad.
Senaste veckorna har han varit som ombytt. Närmast kärleksfull.
Frågar varje dag vad jag gör. Hur jag mår.
Varje dag med ett Godmorgon.
Ringde för att önska mig en god jul när det var julafton.
Säger att han väntar på mig.
Osv

Tidigare har han ordagrant sagt att ”jag är inte din psykolog”
När jag behövt ventilera mig. Han har givetvis rätt i det också.
Men nu när jag tagit mer avstånd så har han blivit så här istället.
Vad vill han egentligen?
Om ni har barn ihop, så får man hoppas att han vill ha en bra relation till er i minst 18 år framåt! 💕

Nu är det slut med att fortsätta vara dumsnäll.
Slut med att sponsra och göra allt med P:s häst.
Slut med att peppa honom i diverse som jobb mm.
Slut med att ta emot pikar riktade mot mig förklädda i kärleksfulla/busiga kommentarer.
Hur ofta får jag inte höra att jag:
Inte har något tålamod.
Ska vara lugn (blir skitirriterad varje gång).
Är den mest osociala han vet (detta när jag ev sagt att jag inte orkar hitta på något då är jag alltså osocial).
Sen en rad annat men dessa stör mig mest.
Ska bli skönt slippa honom. Jag orkar inte mer. Är helt slut.

Nu är det slut med att fortsätta vara dumsnäll.
Slut med att sponsra och göra allt med P:s häst.
Slut med att peppa honom i diverse som jobb mm.
Slut med att ta emot pikar riktade mot mig förklädda i kärleksfulla/busiga kommentarer.
Hur ofta får jag inte höra att jag:
Inte har något tålamod.
Ska vara lugn (blir skitirriterad varje gång).
Är den mest osociala han vet (detta när jag ev sagt att jag inte orkar hitta på något då är jag alltså osocial).
Sen en rad annat men dessa stör mig mest.
Ska bli skönt slippa honom. Jag orkar inte mer. Är helt slut.
"Du är för känslig" - alltså inte menat till dig, utan en mening som numera, då jag förstått, får mig att se rött. Jag har hört den många gånger i mitt liv. Det är bara inskränkta människor som säger sådant - sådana som förmodligen borde vara mera "du" med sina känslor. Jag brukar förklara att mina känslor är sanna för mig. De flesta tystnar efter det...

Nä, man ska inte behöva höra sånt! Hoppas du har kraft att ta dig igenom det här också! Hoppas du snart hittar ett lugn och en lycka i tillvaron.

Jag är förvirrad just nu. Med alla känslor hit och dit så börjat tvivla på allting.
Funderade på hur man vet om man älskar någon eller inte.
P älskar jag förmodligen inte. Och ingen annan heller. Djuren betyder massor för mig. Så älskar dem. Det kan man väl säga?
Och bebis är viktigaste i hela världen. Och någon som är så viktig är nog svårt att inte älska?

Allt detta stämmer även in. Nu är hon för liten för att kunna berätta om sin dag. Men resten stämmer 100 %

Bifogade filer

• IMG_2663.webp
    IMG_2663.webp
    87,4 KB · Visningar: 4 064
Får säga upp honom vid månadsskiftet sen får han en månad på sig att hitta nytt boende till 🐴. Jag tänker INTE lösa den biten!!!
Så början av mars då är det helt slut 😭
Känns som en evighet dit O_o
Heja! Tiden kommer gå fort sen är du av med honom! Förutsatt att han inte är pappan då, då måste du ju dessvärre ha kontakt men om inte kan du ju helt slippa honom.

Kamerorna är minsta problemet. Men låset däremot. Hur gör jag med det? Måste nog kontakta företaget som säljer dem. Vet inte vart han köpt det av ens. En yale nånting.
Kan han komma in utan kod? Jag tror han har nån nyckel också till den. Pulett.
Men koden borde jag kunna ta bort/byta bara jag vet hur man gör

Kamerorna är minsta problemet. Men låset däremot. Hur gör jag med det? Måste nog kontakta företaget som säljer dem. Vet inte vart han köpt det av ens. En yale nånting.
Ring låssmed och byt lås. Jo, det kostar en slant men är så värt det!

Att byta kod på din Yale Doorman beror på om den är kopplad till Yale Home-appen eller inte: är den det, hanteras koder via appen och du använder inte längre en fysisk masterkod. Är den inte kopplad, byter du masterkoden via knappsatsens meny (menyval 2), men måste först fabriksåterställa låset (med knappen under batteriluckan) ifall du glömt den gamla masterkoden

1. Använd appen: Du behöver inte en fysisk masterkod; alla koder och inställningar hanteras i Yale Home-appen.
  2. Skapa/Ändra koder: Gå till Gästlistan i appen för att skapa nya användarkoder eller ändra/ta bort befintliga.
  3. Återställ vid problem: Om du har problem, börja med att återställa låset och koppla till appen igen, då appen ersätter den gamla menyhanteringen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund