Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Men vad är det med vissa inlägg ikväll??
Den ena värre än den andra :banghead:

Jag tänker att det kommer av att du öppnar spår som du sedan lämnar öppna? Vilket såklart är okej, du behöver självklart inte berätta mer än du vill, men det du skriver lämnar många frågetecken i luften.

Har dina dejter, som han nu på fredag, ingenting med sex att göra?

Jag tänker att det kommer av att du öppnar spår som du sedan lämnar öppna? Vilket såklart är okej, du behöver självklart inte berätta mer än du vill, men det du skriver lämnar många frågetecken i luften.

Har dina dejter, som han nu på fredag, ingenting med sex att göra?
Men är det rimligt att jag ska delge vad jag har för sexleksaker hemma? Fattar inte vad det har med saken att göra.

Men är det rimligt att jag ska delge vad jag har för sexleksaker hemma? Fattar inte vad det har med saken att göra.

Jag tolkade inte inlägget som att du måste berätta vad du har. Men många här verkar tolka dig som att det är sex som det myckna dejtandet handlar om, och eftersom du varken bekräftar eller dementerar det, samtidigt som du återkommer till dina dejter, så kommer de tolkningarna att fortsätta tror jag.

Jag tolkade inte inlägget som att du måste berätta vad du har. Men många här verkar tolka dig som att det är sex som det myckna dejtandet handlar om, och eftersom du varken bekräftar eller dementerar det, samtidigt som du återkommer till dina dejter, så kommer de tolkningarna att fortsätta tror jag.
Men vad är syftet? Jag orkar inte få bannor eller mothugg eller fan och hans moster och hela släkten. Det känns orättvist

Jag har skrivit detta redan. Men tar det igen.

Långsiktigt vill jag dela mitt liv med någon. På alla möjliga olika plan.
Just nu vet jag dock inte om det är genomförbart. Och därmed kommentaren att -vi får se-
Därför att jag vet inte. Tar en dag intaget. En vecka i taget. Just nu.

Men vad är syftet? Jag orkar inte få bannor eller mothugg eller fan och hans moster och hela släkten. Det känns orättvist

Mitt inlägg var varken bannor eller mothugg utan menat i all välmening.

Vad är vitsen med att åka på dejt med någon du inte verkar särskilt intresserad av? Vad är vitsen med att låta karlar bestämma över dig och din tid? Du verkar ha flera karlar i ditt liv som har noll intresse av vad DU faktiskt tycker och vill, av vad som är bra för DIG.

OM det har med sex att göra, så är mitt tips att köpa en riktigt bra sexleksak. Om det har med något annat att göra, så är mitt tips att låta bli dejterna tills du är mer trygg i dig själv och kan sätta gränser.

Du är värd det. Alla är värda det. Det är du som bestämmer över ditt liv och din tid, och är du osäker på vad du vill så håll dörren stängd tills du vet, så slipper du parasiter, rovdjur, och annat oknytt som bara slösar din tid och energi.

Tror du att du kommer få bannor för att du har sex? Det de flesta här undrar över är om du vill ha sex med dem? Jag har inte sett någon som verkat tycka att det är fel med att ha sex, men eftersom du hela tiden glider på det svaret så tror ju många det värsta och tror att du egentligen inte vill, eller att du dövar din ångest (sexmissbruk är ju liknande alkoholmissbruk) med sex. Syftet med tråden är väl att du ska må bra, och så tolkar jag också frågorna om huruvida sex med olika män hjälper dig att må bra.

Jag har skrivit detta redan. Men tar det igen.

Långsiktigt vill jag dela mitt liv med någon. På alla möjliga olika plan.
Just nu vet jag dock inte om det är genomförbart. Och därmed kommentaren att -vi får se-
Därför att jag vet inte. Tar en dag intaget. En vecka i taget. Just nu.
Men tänk då långsiktigt. Hoppa inte på varenda dejtingmöjlighet du ser. Känns det inte speciellt roligt - eller till och med så likgiltigt att du i princip glömmer bort det - så strunta i det. Du skriver ofta om hur du trött du är pga sömnbrist, osv. Då är det väl läge att bara ta det lugnt ett tag framöver istället?

Men tänk då långsiktigt. Hoppa inte på varenda dejtingmöjlighet du ser. Känns det inte speciellt roligt - eller till och med så likgiltigt att du i princip glömmer bort det - så strunta i det. Du skriver ofta om hur du trött du är pga sömnbrist, osv. Då är det väl läge att bara ta det lugnt ett tag framöver istället?
Men det är just detta att jag måste göra saker för att kunna slappna av.

För att vara extra tydlig så är jag "sexpositiv", dömer ingen för deras läggning (inklusive aro/ace), fetisher, vanor, osv, och tycker inte alls att det är någon big deal att prata om sex.

Oroar mig dock över att det gång på gång låter som att TS inte egentligen samtycker till det som händer i relationen (sexuellt eller övriga händelser) till andra människor. Och samtycke, det är en big deal.

Vare sig det är ett dörrlås, en häst, eller en dejt det gäller.

Vi har faktiskt inte med allt att göra. Vi kan undra och fundera men allt angår inte oss.

Du tänker att vi istälket borde uppmuntra till att ta hem en bunt män för att testa, som man gör med en kasse böcker från biblioteket? Nån av alla kanske är bra, efter att man läst en bit in?

Jag tycker att den enda och viktigaste förväntningen på alla som skriver i denna tråd är att man vill @karamelldrottningen (och hennes dotter) väl. Sedan kan vi se olika på hur det bäst görs.

Jag är som sagt i celibat. Så nu kan vi släppa det spåret tack.

Jag tror faktiskt att detta är en nyckel till att få slut på alla frågor och oro för att du blir utnyttjad. Jag tror inte jag är ensam om att läsa in väldigt många antydningar om sex i dina inlägg.

Men om du inte ens har eller har haft sex på länge (nån gång måste du ju åtminstone haft det om du inte är nya jungfru Maria 😁) så är det ju en helt annan sak, och kan nog stilla en del oro.

Ingen frågade vad du har för sexleksaker, det var @skiesabove som drog till med att du skulle skaffa en satisfyer istället för att dejta. Vilket jag iofs inte tror är ett verksamt råd, en satisfyer är svår att utöva självskada med (om det inte är något farligt tekniskt fel på den)

Du tänker att vi istälket borde uppmuntra till att ta hem en bunt män för att testa, som man gör med en kasse böcker från biblioteket? Nån av alla kanske är bra, efter att man läst en bit in?

Jag tycker att den enda och viktigaste förväntningen på alla som skriver i denna tråd är att man vill @karamelldrottningen (och hennes dotter) väl. Sedan kan vi se olika på hur det bäst görs.
Finns det bara svart eller vitt?
Jag önskar och vill också Karamellen och hennes dotter allt väl, verkligen, men trots det har vi inte att göra med vad hon har för sexleksaker hemma eller om hon har sex på sin date.

Jag har varit på en del dater i mitt liv. Intressanta människor innan vi träffats...men flera har inte varit intressanta mera efter att vi träffats.
~Boken har verkat intressant då man läst texten på bakpärmen, men visat sig vara tråkig då man läst en bit in.

Finns det bara svart eller vitt?
Jag önskar och vill också Karamellen och hennes dotter allt väl, verkligen, men trots det har vi inte att göra med vad hon har för sexleksaker hemma eller om hon har sex på sin date.

Jag har varit på en del dater i mitt liv. Intressanta människor innan vi träffats...men flera har inte varit intressanta mera efter att vi träffats.
~Boken har verkat intressant då man läst texten på bakpärmen, men visat sig vara tråkig då man läst en bit in.
Vem har frågat vilka sexleksaker hon har? Jag har missat det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund