Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Men om någon skulle tipsa någon annan om tex köp en motorsåg! Den är mer effektiv än en yxa. Då förutsätter väl den personen som skrev det att den ska få något svar på huruvida en motorsåg redan finns eller inte?
I en diskussion om skogsavverkning, absolut. 😄 Om någon lite galghumoristiskt föreslår en dejtare att köpa en satisfyer, så tycker jag nog inte det.

Nä. Det är helt ointressant och en alldeles för bokstavlig tolkning, av något som är ett ganska vanligt "tips/påstående med glimten i ögat" i kvinnoforum online.

Det betyder alltså inte bokstavligen att du ska springa ut och köpa leksaker. Det betyder att en leksak innebär betydligt mindre problem och mer nöje än en strulig karl (om det nu är pga sex man tänker sig träffa karln).

Det jag menade med mitt inlägg är alltså att det verkar inte bara onödigt, utan rakt av kontraproduktivt att gå på dejt du inte är särskilt intresserad av, medans du är mitt i ett superstruligt uppbrott med en manipulativ man som har installerat massa kontrollmekanismer.

Om det är av andra skäl du funderar på att gå med på en dejt (tusen röda varningsflaggor på det dock, män som försöker övertala dig till något ska man hålla sig långt borta från), typ sällskap, få komma ut ur huset osv, varför inte göra det med en vän eller en kvinna från en vänskapsdejtapp istället?

Det är endast av välmenande och igenkännande jag skriver det här. Det är entusiastiskt samtycke som ska gälla, och män som inte bryr sig om det ska inte få tillgång till dig. Du har ett egenvärde bara i din existens. Du är inte någons leksak, objekt, fantasi. Du är en människa som förtjänar att bli behandlad med omsorg och respekt.
Jag tolkade det bokstavligt i och med hur du formulerade dig. Men ok då vet jag nu att det var humoristisk menat av dig.
Jag skulle se lika mycket fram emot eller likna lite att träffa någon kvinna från någon vänsida.

Och detta med P som jag tänkt på och bollat om. En jag pratat med tycker det är klokt vi gjort slut men behåller kontakten och att han kan ha hästen hos mig.

Edit: Hon är en vettig person men många års erfarenhet inom beroendevården men också inom kvinnovårdnånting.
Alltså som läget är just nu. För min del.

Jag tolkade det bokstavligt i och med hur du formulerade dig. Men ok då vet jag nu att det var humoristisk menat av dig.
Jag skulle se lika mycket fram emot eller likna lite att träffa någon kvinna från någon vänsida.

Men det är betydligt mindre risk att bli utnyttjad. Inte obefintlig, men lägre.

Men om du inte är sugen på att träffa någon alls så blir det ju ännu enklare, säg nej och blocka den där snubben som försöker tjata sig till en dejt.

Men det är betydligt mindre risk att bli utnyttjad. Inte obefintlig, men lägre.

Men om du inte är sugen på att träffa någon alls så blir det ju ännu enklare, säg nej och blocka den där snubben som försöker tjata sig till en dejt.
Så jag ska avboka de imorgon och den på fredag? Hmm jag vet inte 🤔
Får se dagsform

Får se dagsform

Det är ditt liv, men du beter dig helt obegripligt från en utomståendes synvinkel.

....varför har du 2 dejter bokade på en vecka? När du inte ens verkar tycka det är kul?

Är det något jag missförstått här, är det något annat än en vanlig dejt (för att försöka hitta en romantisk partner eller för tillfälliga sexuella förbindelser) du menar?

Det är ditt liv, men du beter dig helt obegripligt från en utomståendes synvinkel.

....varför har du 2 dejter bokade på en vecka? När du inte ens verkar tycka det är kul?

Är det något jag missförstått här, är det något annat än en vanlig dejt (för att försöka hitta en romantisk partner eller för tillfälliga sexuella förbindelser) du menar?
Lika obegripligt för mig också.

Får se dagsform
Jag ser det nog mest som att du har ganska bråttom vidare och in i nya saker. Vilket är begripligt men ibland ger mer problem. Själv är jag sådan att jag mellanlandar ett tag innan jag börjar på det nya oavsett om det handlar om ett djur som måste avlivas och då leva utan djur ett tag innan jag skaffar nästa eller en relation som tar slut och jag tar en paus innan jag försöker leta upp en ny. Ofta ger det där mellanrummet en tid för mig att sörja färdigt det som varit och sedan möjlighet för mig att faktiskt fundera på om jag ska göra "samma sak" igen eller om jag ska gå i en ny riktning på något sätt. Då vet jag att jag tänker relativt klart och inte påverkas av sorg/ångest över splittring/förlust osv.

Sen förstår jag absolut ditt agerande, för i slutet av mitt senaste förhållande var jag väldigt mycket mer intresserad av en ny relation än vad jag sedan var när det väl tog slut. Samma när jag märker att ett djur är på väg bort att jag börjar titta på annonser eller så. Men det är bara "ångest dämpning" i slutänden brukar jag ändå ta en paus emellan för att få reda ut de gamla känslorna innan det är dags för de nya så att säga.

Med det sagt så är det ju många om inte gör så både med sina djur och människorelationer, de liksom går vidare direkt eller ibland innan och det verkar ju fungera för dom på något sätt.

* 3
Jag är effektiv 😂

Får se dagsform
Grejen är väl att de flesta som dejtar ser fram emot en dejt med en blandning av spänning, förtjusning och bävan. För dig låter det ungefär som att gå till tandläkaren, inte särskilt kul men det ska ju göras.

Varför bokar du in 3 dejter på en vecka? Varje gång du får frågor om det så skämtar du bort det. Har du ens för dig själv funderat över varför du gör såhär?

En kall februaridag.
Ingenting är bra.
I köket de sitter och tittar ut.
En liten hare skuttar ut.
Hon borde sätta fart.
Innan det blir mat.
För den som betyder mest.
För hon är allra bäst.

Byta om och sätta på sig något fint.
Eller något som inte blir en nit.

Vad gör väl en dejt eller två.
Det kan ni väl förstå.
Hon inte alla svar har.
Men när hon är klar.
Ack men ej alltför bar.
Hon förklara ska.
Det blir bra.

Tänkte på det där med att se fram emot.
Ser nog inte fram emot… nånting.
Brukar folk se fram emot saker?
Allt händer ju ändå. Eller inte händer.
Men ser fram emot nej.
Bli lite och skruttigare? Den fortsatta miljöförstöringen?

Jag la till en grej i mitt inlägg - är det vanliga dejter du pratar om, eller något annat?
IMG_2906.webp

Tänkte på det där med att se fram emot.
Ser nog inte fram emot… nånting.
Brukar folk se fram emot saker?
Allt händer ju ändå. Eller inte händer.
Men ser fram emot nej.
Bli lite och skruttigare? Den fortsatta miljöförstöringen?

Jag tror och hoppas att de flesta ser fram emot saker. Både stort och smått.
För min del ser jag till exempel fram emot OS, en 90-talsfest som jag och en kollega ska planera, ett kombinerat 15- och 70-årsfirande på gästis i vår, höstens fotbolls-SM osv osv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund