Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Det är möjligt. Jag har ingen sådan terapeut eller psykolog. Utan det är inom beroendevården jag är inskriven i så fokus ligger på det. Vill inte blanda in andra utom P pratar jag om. Våra problem. Men inte nämnt någon annan. Min ena vet om pappasitationen men min andra som jag går till har jag inte vågat berätta det för. Han jag gått till längst.
Det tar emot för mycket.

Berätta ALLT, det är ju så man får hjälp, inte genom att dölja saker ❤️ dom finns ju där för att hjälpa dig.

Det är möjligt. Jag har ingen sådan terapeut eller psykolog. Utan det är inom beroendevården jag är inskriven i så fokus ligger på det. Vill inte blanda in andra utom P pratar jag om. Våra problem. Men inte nämnt någon annan. Min ena vet om pappasitationen men min andra som jag går till har jag inte vågat berätta det för. Han jag gått till längst.
Det tar emot för mycket.
Vad är du rädd för? Alltså du skriver att du inte vågar berätta för din terapeut. Vad är du rädd ska hända?
Jag tänker att den här delen av din livssituation i allra högsta grad har bäring på din nykterhet och din beroendesjukdom.

Det tar emot för mycket.
Vad är du rädd för ska hända om du berättar? Är det att det känns skamfullt av ngt skäl eller är det för att du tror att det kan leda till att det kan leda till att du måste bearbeta jobbiga saker du helst slipper?
Jag tror det är jätteviktigt för ditt mående och nykterhet att du vågar vara ärlig inför dig själv, dina behandlare etc. Jag förstår att det är jobbigt av många skäl. Men efter det jobbiga brukar man bli starkare och lyckligare. ❤️

Jag bryr mig om honom. Vet inte om jag är beredd på det som blir efteråt.
Visst traktorn är en stor del. Men om det bara varit den hade det nog gått att lösa.
Jag har inte så många andra att vända mig till. Jag bollar med honom om allt möjligt.
Skulle sörja och jag vet inte om jag fixar det.
Därför tänkte jag om jag kan hitta någon annan kanske jag klarar av att släppa P på alla plan.
Jättesvårt detta. Och svårt att förklara också eftersom jag inte riktigt själv fattar.
Vi är inte ett par. Utan vänner. Samtidigt som han är mer än en vän.
Jag vet inte. Får ta det stegvis.
Lite mer oberoende är jag nu jämfört med tidigare. Hur det har varit.
Men det ändras. Jag ändras. Jag behöver inte honom i alla lägen.
Jag tycker mycket om honom. Som en vän. Ingenting annat.
Fast grejen är ju att du skulle behöva lära dig att klara dig själv innan du drar in någon ny i ditt liv. För allas skull, men främst för din egen. Förstår för mitt liv inte varför du absolut måste ha en karl för att må bra.

Ja.
Vet inte exakt men min skuld minskar iaf successivt.

OM du menar allvar med att du vill klara dig på egen hand och slippa fortsätta vara ekonomiskt beroende av män, så borde prio 1 vara att ta reda på hur planen ser ut för att traktorn inte längre ska vara ett problem. Om nu traktorn inte bara är en medveten eller omedveten undanflykt för att kunna stanna kvar i det som är och hoppas på att saker och ting löser sig av sig självt...

Du kan, om du vill, om du vågar.

Men jag tycker att det är svårt att förstå om du hellre vill vara kvar i kaoset. Har det blivit din trygghet, ditt invanda som känns osäkert att bryta upp från...?

Det tar emot för mycket.

Så jobbigt det måste vara att känna så! Förstår att det är tungt och blir överväldigande i bland. Tror dock som övriga att det en viktig del mot mer hållbart mående. Du kan Karamellen! ❤️

Det känns helt fantastiskt att få vara nykter så här över tid! Det slog mig just.
Alltså vilken frihet!
Bebis och nykterhet är det bästa som hänt mig på senare år. Utan tvekan.
Står och mockar utebox och bara en enorm tacksamhet för allt detta.

Verkligen verkligen stort tack för livet 🙏❤️

Funderar på om det går att montera hjul på denna.

Funderar även på att bygga en liknande hylla själv med ungefär samma mått. Känns lite dyrt just nu lägga ner pengar på en hylla.

IMG_2973.webp

Funderar även på att bygga en liknande hylla själv med ungefär samma mått. Känns lite dyrt just nu lägga ner pengar på en hylla.

Visa bifogad fil 181324

Jag har haft en sådan och hade tyckt den blev för vinglig med hjul tror jag. Men finns kanske lite med stabila hjul än vad jag ser framför mig, själva hyllan var rejäl i alla fall!

Visa bifogad fil 181324
Nu vet jag ju inte vad den hyllan kostar, men är den typ IKEA så misstänker jag att kostnaden för trä etc blir ungefär densamma (eller mer?) om du ska bygga den själv. Men du har kanske redan material hemma? Fin hylla, oavsett! Men varför ska den ha hjul?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund