Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Räknat nu och jag har inte råd.

Men du kan väl i rimlighetens namn inte ha kvar en karl som du knappt står ut med och som gång på gång skiter i dina gränser, för att det kostar att slänga ut honom? :(

Vad ska jag göra då? Ta lån?

Har du någon annan inkomst än stallet?

Om du har en fast anställning att luta dig mot och vill köpa loss traktorn så kan du säkert få ett lån till det.

Om stallet är din enda inkomst och det är svart, kan du inte ta lån. Men om du driver det vitt så kan du göra det, då är det en investering i ditt företag.

Jag väntade för övrigt med att göra slut med mitt ex tills jag hade ett heltidsjobb. Det är en faktor, hur mycket man än kan tycka att det är galet. Det viktigaste för mig var att jag skulle kunna ha dottern minst på halvtid, kunna försörja henne och behålla boendet så hon fick en stabil tid efter uppbrottet. Jag kommer dock lära min dotter att spara till ett "fuck-off konto" och även hjälpa henne hålla i ett sådant, så slipper hon stanna längre än hon vill i en relation.

Och vi väntade med att sälja huset tills det var möjligt att köpa nytt för oss båda, vi samägde i 5 år efter att jag gjorde slut.

Det finns ideal, och så finns det verklighet.

Även om det kommer ta tid att avsluta med P, så fortsätt göra det. Fortsätt klipp trådar. Fortsätt säkra din och din dotters framtid. Tänk praktiskt, och långsiktigt.

Eftersom du äger ditt boende själv (eller?) så har du betydligt mer frihet än vad jag hade. Låt inte en sketen traktor komma ivägen.

Självklart är det vitt. Jösses.
Jag har ett annat jobb också men jobbar ju knappt just nu.

Ganska nyss så konstaterade du ju att du inte kunde bryta helt med P av praktiska och ekonomiska skäl, tror du att det skulle lösa sig om du träffade någon annan seriöst?

Jo så är det ju. Får kanske hålla honom bitvis lite hemlig i början. För att se om det är något att bygga vidare på.

Mitt mål är dock att inte vara beroende av någon annan
Det här är från veckan som gick. Och nu när jag frågar om du tänker ha kvar P tills du hittar nån annan som kan bidra till försörjningen så säger du Nä han har blivit snål så han bidrar inte. Du har verkligen en svårslagen förmåga att undvika poänger.

Det här är från veckan som gick. Och nu när jag frågar om du tänker ha kvar P tills du hittar nån annan som kan bidra till försörjningen så säger du Nä han har blivit snål så han bidrar inte. Du har verkligen en svårslagen förmåga att undvika poänger.
Du läser som en talgoxe. Jag har varit extremt tydlig. Kan inte hjälpa av vissa här lägger till saker som inte jag skrivit.
Läs de inläggen du citatet här. Har jag skrivit att han bidrar till MIN försörjning?
Det är skillnad att vara skyldig nån pengar och bli försörjd. Tycker du inte själv det???
Jag kan inte JUST NU betala det jag är skyldig honom om han sticker helt. För det kommer han kräva då. Jag ORKAR INTE med mer ekonomisk stress. Inte nu. Jag behöver fokusera på annat. Så sluta lägga in saker jag inte skrivit.

Du läser som en talgoxe. Jag har varit extremt tydlig. Kan inte hjälpa av vissa här lägger till saker som inte jag skrivit.
Läs de inläggen du citatet här. Har jag skrivit att han bidrar till MIN försörjning?
Det är skillnad att vara skyldig nån pengar och bli försörjd. Tycker du inte själv det???
Jag kan inte JUST NU betala det jag är skyldig honom om han sticker helt. För det kommer han kräva då. Jag ORKAR INTE med mer ekonomisk stress. Inte nu. Jag behöver fokusera på annat. Så sluta lägga in saker jag inte skrivit.
Jag tror verkligen inte att det har varit tydligt för någon. Men om det mestadels - fortfarande - är den där traktorn det hänger på så skulle väl ändå det bästa för båda parter vara att den säljs? Dela på pengarna som kommer in, precis som ni delade på vad den kostad en gång i tiden, och sedan kan du köpa något annat. Som t.ex. en fyrhjuling som flertalet användare har föreslagit för dig.

Jag tror verkligen inte att det har varit tydligt för någon. Men om det mestadels - fortfarande - är den där traktorn det hänger på så skulle väl ändå det bästa för båda parter vara att den säljs? Dela på pengarna som kommer in, precis som ni delade på vad den kostad en gång i tiden, och sedan kan du köpa något annat. Som t.ex. en fyrhjuling som flertalet användare har föreslagit för dig.
Grejen är att jag visste att ni skulle kommentera det om jag återigen tog upp traktorn. Nej inte enbart den. Men största delen den.
Jag orkar inte med en endaste kommentar om den alls. Den ska vara kvar.

Är det bara jag som tycker inläggen är extremt tjatiga?
Det är väl mitt liv. Vill jag ha en traktor så ska jag ha en traktor. Svårare än så är det inte.
Snart (eller ja efter sommaren) kommer mer inkomst ser fram emot det!

Om det bara handlar om traktorn som du alltså inte har råd att lösa ut så är det ju rätt barockt. Alla med stall har inte traktor, de hittar andra lösningar, t ex den som föreslagits i tråden.

Men du får väl lägga till i tinderprofilen då att han måste ha traktor.

Är det bara jag som tycker inläggen är extremt tjatiga?
Det är väl mitt liv. Vill jag ha en traktor så ska jag ha en traktor. Svårare än så är det inte.
Snart (eller ja efter sommaren) kommer mer inkomst ser fram emot det!

Vill och vill. I det här fallet tycks du ju utnyttja någon annan för att kunna ha en traktor.
Det uppfattas nämligen som att du låter P fortsätta tro och hoppas enbart för att du ska få ha en traktor. Om det stämmer så är det i mina ögon ett ohyggligt beteende.

Bebis och jag var iväg idag.
Allt gick jättebra :D
Men blev trött efter. Visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig.
Vilat en stund tillsammans med henne nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund