Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Pratade med läkare igår som tyckte jag ska börja med Campral istället.
Jag har ju tagit den förut men minns inte varför jag slutade. Kanske för att jag i perioder slarvade med den.
Men ska helst tas tre gånger dagligen eller minst morgon och kväll.
Sen så kan jag få antabus men den får jag inte ta själv utan någon annan ska ge den och kolla när man tar den. Men hur ska jag fixa en sån grej?
Tre gånger i veckan.
Jag kan inte springa på VC bara för en sån sak. Så den tackade jag nej till fast läkaren tryckte på hur bra den är.
Googlade på det för en stund sedan och verkar som vissa får ta den själva hemma. Så varför måste jag då ha övervakning :cautious:

Jag fick ha övervakning i början, det är just för att kolla att man tar den. Det är ju så lätt att "slarva" och "råka" glömma just för att man kanske är på väg att få ett återfall.
Alla i min behandling fick ta den under övervakning.

Rekommenderar absolut antabus (kallade den antibus) jag har fortfarande en burk hemma utifallatt ☺️

Börjar med campral till att börja med. Utvärdering efter det. Eventuellt även antabus. Känner fortfarande att helst inte men läkaren sålde in den bra så är mer positiv till den nu. Men det är just detta med övervakningen som känns knepigt.
Går det inte att kombinera med besöken på BVC? Fattar att det blir ett himla spring på olika besök, samtidigt kanske det bara är en period och sedan blir allt stabilare?

Nej, men du tycker det känns jobbigt att gå till vc för att ta en viktig medicin som kan hjälpa dig att bli stabilare i din nykterhet. Det känns som en varningsklocka.
Jag kan höra med distriktmottagningen skulle underlätta slippa åka till stan. Är det mer inbokat på en dag blir det ett himla åkande fram och tillbaks om jag inte lyckas klaffa in det precis.

Jag kan höra med distriktmottagningen skulle underlätta slippa åka till stan. Är det mer inbokat på en dag blir det ett himla åkande fram och tillbaks om jag inte lyckas klaffa in det precis.

Låter som en toppenidé! Det borde ju absolut funka, i mitt fall var det min terapeut som skötte övervakningen så det behöver ju nödvändigtsvis inte vara en läkare (tror jag)

Låter som en toppenidé! Det borde ju absolut funka, i mitt fall var det min terapeut som skötte övervakningen så det behöver ju nödvändigtsvis inte vara en läkare (tror jag)
Kan inte svära på det men tror det är vanligt att sjuksköterskor är de som ger och kollar. :)

Om det är vad som behövs för att bli långsiktigt frisk från sin beroendesjukdom är det väl vad du borde satsa på tycker jag. Det är inte en walk in the park att bli fri från ett beroende, det kan flera på buke intyga för dig, det krävs ständig ansträngning från din sida den första tiden.
Det fattar väl jag också. Sådana här inlägg är inte så hjälpsamma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund