Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Försöker att inte se det som ett tvång. Då blir det så outhärdligt.
Så ja det är vad det är men det måste bli bättre.
Jag ska fokusera på andra saker mer. P är som han är och det är så här nu.
Men Karamellen, tvång? Du kan bli av med honom när du vill. Ring polisen annars. Oavsett vad han sagt så är det inte ett verkligt tvång som du måste acceptera.

Det känns ibland som att man absolut inte klarar sig själv, särskilt om någon säger det till en hela tiden. Sen kastar man sig ut och min erfarenhet är att det som är jobbigt är faktiskt den där personen som sade att man inte kan något. Du har ju levt utan honom innan, antar att du klarade det. Ditt beroende är ju inte du, du är en vuxen människa med företag, och numer barn. Du kan. Gör inte våld på dig själv.

Han verkar så nedstämd på något sätt 😞
Han brukar annars vara så glad och hoppsan hejsan.
Kommer vara själv nu några dagar.
Trots att det inte är bra så vill jag att han ska må bra.
Det blir ju fel såklart.
Tänker jag avvaktar en månad helt enkelt.
Jag är ju inte så som jag var när jag drack. Men det sitter tydligen i. Speciellt sista gången jag drack. Blev sämre mellan oss efter det.
Jag försöker verkligen.

Det blir ju fel såklart.
Jag är ju inte så som jag var när jag drack. Men det sitter tydligen i. Speciellt sista gången jag drack. Blev sämre mellan oss efter det.
Jag försöker verkligen.
Klart han är nedstämd. Det är inte kul och lätt för honom heller. Han funderar säkert en hel del - på er, på hästen, på stallplats, på förändring, på förlust, på allt möjligt jobbigt och olika scenarion. Det är ingenting onaturligt att vara nedstämd i er situation och definitivt ingenting du ska försöka rädda honom ur. Livet ÄR så ibland. Livet!

Det som blir fel nu är att du ger efter för DINA beslut, DINA val och DIN vilja. Gör inte det!

Vad avvaktar du, förresten? Vad ska bli annorlunda tänker du?

Det blir ju fel såklart.
Jag försöker verkligen.
Inte konstigt om han är nedstämd, men tror verkligen inte det blir bättre av att du väntar en månad och ger honom hopp om att det kommer bli ni igen. Bättre att riva av plåstret helt och få ett avslut - för er båda :)

Det blir ju fel såklart.
Jag försöker verkligen.
Det är inte något farligt eller konstigt att vara nedstämd :) speciellt inte när ens partner talat om att det är slut. Det är däremot farligt att inte släppa fram sina känslor eller åsidosätta sina egna behov för någon annan. Dvs den viktigaste för dig är du och din dotter, inte P. ❤️

Tydligen har jag en dejt på fredag också. Är ju ett tag tills dess. Men den här personen har jag fått säga nej till två gånger redan pga att annat dök upp.
Blir bara så förvirrad av ”ser fram emot träffa dig på fredag”
Va? Har vi ens bestämt det 😂🤔
Noll minne. Men ja blir nog bra. Behöver tänka på något annat än P

Tydligen har jag en dejt på fredag också. Är ju ett tag tills dess. Men den här personen har jag fått säga nej till två gånger redan pga att annat dök upp.
Är det så bra att träffa ännu en person som verkar ha svårt att ta ett nej?
Tänker att P inte verkar förstå det och inte denna personen heller.

Jag hänger inte med. P ska vara kvar men du ska även dejta andra? Visst kan relationer se ut på olika sätt men jag tycker det låter som du borde låta bli att dejta just nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund