Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Tydligen har jag en dejt på fredag också. Är ju ett tag tills dess. Men den här personen har jag fått säga nej till två gånger redan pga att annat dök upp.
Blir bara så förvirrad av ”ser fram emot träffa dig på fredag”
Va? Har vi ens bestämt det 😂🤔
Noll minne. Men ja blir nog bra. Behöver tänka på något annat än P
Hur fungerar det att dejta när man har en bebis? Följer bebis med på dejten eller kommer han hem till er? Det senare känns ju liiiite risky. Eller har du barnvakt?

(Förlåt personliga frågor....)

Ibland känner jag dock att det bästa vore att inte gå på en endaste dejt. Att det i längden inte bidrar till någonting positivt.
Men jag vet inte. Det är väl detta med att P fast vi gjort slut fortfarande hänger i luften.
Och känslan av att en God Mor inte borde göra så alls.
Borde kanske bolla om detta med någon också. Har inte gjort det. Det känns lite fel och passar inte in. Sen är jag inte sån heller. Jag dejtar tex extremt lite. Nästan inte alls.

Ibland känner jag dock att det bästa vore att inte gå på en endaste dejt. Att det i längden inte bidrar till någonting positivt.
Men jag vet inte. Det är väl detta med att P fast vi gjort slut fortfarande hänger i luften.
Borde kanske bolla om detta med någon också. Har inte gjort det. Det känns lite fel och passar inte in. Sen är jag inte sån heller. Jag dejtar tex extremt lite. Nästan inte alls.

Håller helt med dig här. Du behöver lära dig kunna vara själv och uppskatta det innan du träffar någon ny, detta virrvarr med "karlar överallt" är nog som du säger inget positivt för dig. Du behöver nog landa lite i dig själv....! :)

Och kanske att sen dejta män du lärt känna naturligt, inte via Tinder etc. Tänker jag. Att hitta rätt via en dejtingapp är väl inte nåt man kan räkna med, eller?

Nånstans får man ju dejta även som småbarnsförälder, det lägger jag ingen värdering i. Att man kan behöva barnvakt och komma ifrån en liten stund och bara vara vuxen. Jag startade en bokcirkel som lever vidare 15-16 år senare. Den var mitt andningshål.
Vi läste, sågs och åt ute och pratade om allt från bok till relationer.

Det som jag reagerar på är det alltid låter destruktivt när du skriver om dejtandet. Det är en varningsflagg för mig.

Nånstans får man ju dejta även som småbarnsförälder, det lägger jag ingen värdering i. Att man kan behöva barnvakt och komma ifrån en liten stund och bara vara vuxen. Jag startade en bokcirkel som lever vidare 15-16 år senare. Den var mitt andningshål.
Vi läste, sågs och åt ute och pratade om allt från bok till relationer.

Det som jag reagerar på är det alltid låter destruktivt när du skriver om dejtandet. Det är en varningsflagg för mig.
Knappast med destruktivt än andra. Bara gå in i dejt-tråden och kika.

Knappast med destruktivt än andra. Bara gå in i dejt-tråden och kika.
Det beror ju på sammanhang. Det du skriver i dina trådar ger intryck av att det du behöver är lugn och ro, dämpa dina toppar och dalar, landa i din nya vardag. Du skriver ofta rätt desperata inlägg om hur jobbigt allt är att hantera. Då framstår snurren kring olika män och dejting som destruktivt på samma sätt som att fly genom att dricka.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund