Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Men vet man det säkert? Vad jag vet så är rekommendationen att låta bli att utsätta barn för starka dofter. Och om man som @karamelldrottningen arbetar och lever med hästar så skulle det i närmaste bli en katastrof med ett allergiskt barn som inte klara av miljön. Det handlar inte bara om hur stor risken är utan också om vilka konsekvenserna skulle bli Jag skulle personligen inte ta den risken.

Finns miljarder risker, det x tycker är bra är en katastrof enligt y. Jag barnsäkrade noll hemma, det gick bra. Jag får lätt ångest av pulkaåkning men det har också gått bra. Man måste få göra egna val.

Senast ändrad:
Men vet man det säkert?
Vad jag vet så är rekommendationen att låta bli att utsätta barn för starka dofter.

Och om man som @karamelldrottningen arbetar och lever med hästar så skulle det i närmaste bli en katastrof med ett allergiskt barn som inte klara av miljön.
Det handlar inte bara om hur stor risken är utan också om vilka konsekvenserna skulle bli

Jag skulle personligen inte ta den risken.
Om man det säkert? Snälla rara. Hela tråden är befolkad av skribenter som växt upp utan att vara isolerade från starka dofter mm. Många av oss har utsatta för saker som idag är helt otänkbara (t ex passiv rökning). Majoriteten av oss har inte allergier.

Låt BVC råda karamellen istället för att sitta och hacka på henne bara för. Ingenstans har hon sagt att hon använder starka parfymer eller badar i dem. Hon har sagt de bara märks om man sniffar på henne.

Man gör tydligen olika prioriteringar i livet.
Jag hade aldrig prioriterat så.
Vi vet ju alla att @karamelldrottningen har en på vissa vis svår situation och verkliga problem att hantera. Hon berättar ganska öpoet om det.

Att utnyttja den situationen och hennes tråd till att skuldbelägga för parfym, tycker jag är inte bara överdrivet, utan väldigt gränslöst och ohyfsat. Måste man slå på den som visar sig svag på ALLA punkter man kan komma på? Hur perfekt måste den som öppnat sig vara för att duga?

Väldigt många barn i världen växer upp med parfymerade vuxna omkring sig. Det är en väldigt normal del av väldigt många kulturer, att man parfymerar sig. Låt karamellen och bebis leva i vår kultur, för sjutton.

Det slog mig just att jag vill ha ett syskon till bebis. Bara sådär 🤣:crazy:
Från ingenstans.
Lär väl aldrig hända. Graviditeten var fruktansvärd. Men så värt det!
Men då måste jag ha någon vettig man också. Så nja… jag vet inte.

Det slog mig just att jag vill ha ett syskon till bebis. Bara sådär 🤣:crazy:
Från ingenstans.
Lär väl aldrig hända. Graviditeten var fruktansvärd. Men så värt det!
Men då måste jag ha någon vettig man också. Så nja… jag vet inte.
Använda samma spermadonator sen tidigare och göra ett syskon? ;):heart
( nu får jag nog på mig @the_connemara på mig igen 😅)

Senast ändrad:
Om man det säkert? Snälla rara. Hela tråden är befolkad av skribenter som växt upp utan att vara isolerade från starka dofter mm. Många av oss har utsatta för saker som idag är helt otänkbara (t ex passiv rökning). Majoriteten av oss har inte allergier.

Låt BVC råda karamellen istället för att sitta och hacka på henne bara för. Ingenstans har hon sagt att hon använder starka parfymer eller badar i dem. Hon har sagt de bara märks om man sniffar på henne.
Jag växte upp med en pappa som rökte i bilen (såklart med öppen ruta!) och under fläkten. Vi hade hund och katt. Jag har noll allergier men hatar (!) cigarettrök. Lite parfym är nog inte farligt men det är klokt att undvika doftljus osv. Karamellen verkar dock tänka efter så det är säkert ingen fara.

(Håller alltså med dig, svårt att välja vem man ska svara på ibland bara). 😊

Jag växte upp med en pappa som rökte i bilen (såklart med öppen ruta!) och under fläkten. Vi hade hund och katt. Jag har noll allergier men hatar (!) cigarettrök. Lite parfym är nog inte farligt men det är klokt att undvika doftljus osv. Karamellen verkar dock tänka efter så det är säkert ingen fara.

(Håller alltså med dig, svårt att välja vem man ska svara på ibland bara). 😊
Röka under fläkten är verkligen en svunnen tid. Allt var inte bättre förr :D

Jag är så tacksam att jag börjar hitta små knep att hålla sug i schack.
Det är inte så svårt egentligen. Förr krävdes det nog mer men nu funkar även små saker.
Kände mig lite rastlös och passade då på att cykla ett tag. Inomhus då. Först lugnt sen tyngre och så fort som möjligt sen lugnare igen. Stretchat lite och har inget som helst sug längre.
Jätteskönt! Känner mig nöjd.
Har gjort detta några gånger i veckan nu och börjar märka skillnad faktiskt.
Förutom det så gör jag flera övningar som fysioterapeut gett mig. De brukar jag göra samtidigt som bebis också tränar.
Sen har jag lagt till lite eget. Gör tex 20 armhävningar varje dag och använder hantlar till andra övningar.
Så skönt!
Sen stallet såklart förutom detta.

Alltså hemma under fläkten och generellt i bilen var väl en sak, men jag minns när vi efter skolan besökte kära mor som jobbade som sjuksköterska inom äldreomsorgen och personalen ofta gick att hitta i "rökrummet" som helt enkelt var ett inglasat rum längre ned i korridoren. Den enda ventialtionen var eventuella öppna fönster och där satt vi glada och nöjda och fnissade och doppade sockerbitar i det bläcksvarta kaffet. :D

Fanns det ens spisfläktar då? Om jag kommer ihåg rätt var det bara den där runda fläkt/utsuget på väggen.
Både min mamma o pappa rökte, har ingen astma eller annat
Vad som var mycket mycket värre var mammas hårsprej ,huuuuuu!
Visst fanns det spisfläktar i början på 70-talet, men tack och lov rökte inte mina föräldrar. Endast farfar och famor, inte morfar och mormor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund