Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Jag får samma av en del parfymer, blommor hudkrämer etc
Just kemiska lukter är de välkänt att många får problem av, sedan kan man givetvis vara allergisk mot eller reagera på olika blommor också men jag tror ingalunda att de som vanligtvis säljs i butik är allmänt skadliga på samma nivå som kemikalier. Sådär generellt.
Oavsett ska man väl vara lite försiktig med mycket starka dofter runt väldigt små barn, eller är det bara något jag fått för mig?

Det beror på mängden..

Hade sex hyacinter i lägenheten förra julen. Vill påstå att det var värre luktnivå än alla doftljus jag känt av. 😅
Vi kunde aldrig ha hyacinter hemma när jag växte upp (jävla brorsa! :p) men nuförtiden finns det ju sorter som luktar mycket mindre om man vill ha det!
Köpte en bukett liljor häromdagen och blev mycket besviken över att det var en luktfri variant.

Här finns det varken hyacinter eller liljekonvaljer 😂

Parfym har jag däremot ofta på mig. Känner mig naken annars. Inte märkt någon skillnad på henne om jag har det eller inte. Första månaderna undvek jag även det.

• Gilla
Reactions: Sel
Här finns det varken hyacinter eller liljekonvaljer 😂

Parfym har jag däremot ofta på mig. Känner mig naken annars. Inte märkt någon skillnad på henne om jag har det eller inte. Första månaderna undvek jag även det.
Låt bli alla olika dofter.
Det finns annars risk för framtida problem med lungorna.
Och då kan livet med hästar vara hotat.

Jag får mycket svår andnöd av doftljus.
Med tiden så har jag upparbetat en svår astma som är väldigt handikappande.
Det började med dammigt hö för 35 år sedan och blev ohanterligt efter covid-19 för 6 år sedan.
Min astma är kemisk och mekanisk, inte allergisk.

Utsätt inte barnet för den risken.

Låt bli alla olika dofter.
Det finns annars risk för framtida problem med lungorna.
Och då kan livet med hästar vara hotat.

Jag får mycket svår andnöd av doftljus.
Med tiden så har jag upparbetat en svår astma som är väldigt handikappande.
Det började med dammigt hö för 35 år sedan och blev ohanterligt efter covid-19 för 6 år sedan.
Min astma är kemisk och mekanisk, inte allergisk.

Utsätt inte barnet för den risken.
Jag skrev ju att jag inte tänt doftljus på evigheter. Fast det kliar i fingrarna :nailbiting:
Parfym måste jag ha på mig. Så är det bara :D

• Gilla
Reactions: Sel
Fast alltså. Det är väldigt många mammor som har parfym. Utan att ungarna växer upp som astmatiker eller allergiker. Så att börja kritisera @karamelldrottningen för det känns lite som att verkligen leta fel
Men vet man det säkert?
Vad jag vet så är rekommendationen att låta bli att utsätta barn för starka dofter.

Och om man som @karamelldrottningen arbetar och lever med hästar så skulle det i närmaste bli en katastrof med ett allergiskt barn som inte klara av miljön.
Det handlar inte bara om hur stor risken är utan också om vilka konsekvenserna skulle bli

Jag skulle personligen inte ta den risken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund