L
lovelylace
Jag fick hem min nya 2 ariga PRE hingst igar, vi hade honom inne ett tag sa att han fick ta det lite lugnt efter transporten och sen fick han ga ut i hagen...inga problem, han var lite nippig men det ar ju ganska vanligt med unga pojkar..idag daremot....och ta ned honom till hagen var det piaff hela vagen...och pa eftermiddagen ar vi skulle hamta in honom, kom han upptravande och gnaggade men sedan var det som han ville leka fast med lite for harda tag for min del
Inga problem att fa pa grimman men att leda upp var det lite sma stegringar och annat otyg...sen nar vi gick ned till manegen bara for att leda runt lite och forsoka fa lote ordning pa stopp och start och sa...ja da vart vi sa till oss att han stegrade sig over mig
inte glad matte...men sen lugnade vi ned oss lite och lyssnade lite pa start och stopp....nagra ideer?
Det ar ju inte sa att jag vill jobba en tva aring for mycket men han maste ju faktiskt lara sig lite vett och hyfs...det ar klart att vara ny ungkille nar man alldrig har bott nan annastans helle ar lite stressigt...men man vill ju garna knipa problemen tidigt om man sager sa....
alla forslag emotages med tacksamhet

Inga problem att fa pa grimman men att leda upp var det lite sma stegringar och annat otyg...sen nar vi gick ned till manegen bara for att leda runt lite och forsoka fa lote ordning pa stopp och start och sa...ja da vart vi sa till oss att han stegrade sig over mig
Det ar ju inte sa att jag vill jobba en tva aring for mycket men han maste ju faktiskt lara sig lite vett och hyfs...det ar klart att vara ny ungkille nar man alldrig har bott nan annastans helle ar lite stressigt...men man vill ju garna knipa problemen tidigt om man sager sa....
alla forslag emotages med tacksamhet