2011 års små Isis fölisar

Sv: 2011 års små Isis fölisar

*kl*

En liten bildbombning på Fáfnir från Trollemyr, världens sötase fölunge! :love:

DSC_0479.jpg


DSC_0476.jpg


DSC_0475.jpg


DSC_0468-1.jpg
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Vilken liten charmknutte! :love:
Och kan du inte komma och fota mina hästar? :angel: Du tar riktigt fina bilder!
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Härliga bilder!

En sak som jag reflekterar över är att han tycks välja korsgalopp åt båda hållen. Började fundera lite på om det är något som är vanligt innan fölet har fått ordning på sina ben, eller om det tyder på någon slags obalans? Kan det vara så att han tar galoppen från pass? Obs, ej menat som kritik, utan jag blev bara nyfiken eftersom jag själv väntar med spänning på första fölet.
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Jag undrar lite det samma som ovan! :)
Har blivit lite nyfiken över det här med korsgalopp efter att ha sett kompisens nya sto ta korsgalopp, något vi aldrig upplevt förut.
Är korsgalopp tecken på obalans osv?
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

De föl vi haft med mer laterala rörelser gick oftare i korsgalopp än de med mer diagonala rörelser.
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Hmm, ja du, ja vet inte, om det har att göra med att han har väldigt mycket pass i sig + blandat med obalans? Intressant fråga.....som ja inte kan svara på! :p
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Jag undrar lite det samma som ovan! :)
Har blivit lite nyfiken över det här med korsgalopp efter att ha sett kompisens nya sto ta korsgalopp, något vi aldrig upplevt förut.
Är korsgalopp tecken på obalans osv?
Korsgalopp är ett tecken på obalans, det kan också bero på en ordentligt styv länd.

Om vuxna hästar börjar ta korsgalopp som inte gjort det tidigare kan det bero på smärta/skada. Laterala gångarter har inte med korsgalopp att göra. Är galoppen "påverkad" lateralt så blir det i så fall fyrtaktsgalopp som är nåt helt annat än korsgalopp.

Att ett litet föl råkar gå i korsgalopp emellanåt har med koordinationen att göra och kanske också att den är lite ojämnt stark. Det brukar rätta till sej när den får mer kontroll på benen och balansen.
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

en sådan här söt liten hingstpojke föddes i går i vårat stall.
rödblack är han..

nu väntar vi dryga 2 v så är det vår tur!
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Två bilder på två sockersöta små fölisar! :)

Hingstföl efter Pá frá Eyfjörd som är bedömd till 8.70 totalt med 8.90 för ridegenskaper (9,5 för pass och spirit)
10-4.png


Disa fra Söberg, efter Svipur frá Uppsölum som är bedömd till 8.36 med 8.65 för ridegenskaper.
fol.png
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

en sådan här söt liten hingstpojke föddes i går i vårat stall.
rödblack är han..

nu väntar vi dryga 2 v så är det vår tur!

Nemen det är ju Laufey och Linus! Har du också häst i Björkkulla? Jag har varit dit ett par gånger och hälsat på gamla stallkamrater, känner bl.a Laufey, Sleipnir och Jófridur därifrån. :)
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

KL

Mitt sto fölade inatt, det blev ett litet stoföl och hon är e. Garri frá Reykjavík och ue. Flipi från Österåker.

Runt 10 timmar gammal
DSC_0469.jpg

Har ärvt mammas älgmule:D
DSC_0459.jpg
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

13/6 föddes mitt fina lilla stoföl!!

Diva från Borgen
u.Stássa frá Vatni ue.Trúr frá Kjartansstödum
e.Gáski frá Vatni

Fux, med vit mule, vita strån i pannan, fyra höga strumpor, blå ögon och
ljus runt ögonen.

32479643.jpg

32479644.jpg

32479647.jpg

32479649.jpg
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Vilken sötnos!
Men är det verkligen strumpor det där, är det inte bara "ljusa fuxben"?
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Vilken sötnos!
Men är det verkligen strumpor det där, är det inte bara "ljusa fuxben"?

Tack :)

Ja jag är säker på att hon har fyra vita strumpor(alla fyra hovarna är också vita+ att benen under knäna är kritvita o sen blir dom fuxljusa), här kommer fler bilder på underverket o på benen...
32479990.jpg

32479996.jpg

32479998.jpg
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

ok! :-)
Kul med blå ögon! Så himla söt tycker jag. Hur blev det med ditt andra sto, var hon dräktig?
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

FAst det ser helt klart ut som vanliga fuxben ...

Boj: Vilken vackert tecknad kille!
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 102
Hundavel & Ras Min kompis hund gick bort i vintras och hon funderar lite på en ny hund nästa år. Tidigare hund var en Basenji och det var helt rätt...
2
Svar
23
· Visningar
2 279
Hästmänniskan Vad ska man tänka på? Nej, jag ska inte köpa något föl nu, jag bara funderar på vad min nästa häst kan tänkas bli. Det kan dröja ett...
2
Svar
35
· Visningar
4 913
Senast: Ninnurur
·
Relationer Kanske någon kan komma med smarta infallsvinklar. Jag har en historia av misshandel (fysiskt och psykiskt) samt sexuella övergrepp i...
14 15 16
Svar
300
· Visningar
20 213
Senast: Amaranthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp