2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
De sista tva dagarna har jag vrakt i mig ett drygt kilo smagodis fran IKEA :cautious: Det var vansinnigt gott, men kanske inte vart det nar jag star pa vagen och ser resultatet.:meh:
Nya friska tag i morgon. Pa Onsdag tanker jag INTE vara pa diet ... och inte nasta fredag eller lordag heller, men fram tills dess har jag tankt skota mig.:p

30/12 71,3 kg
5/1 70,9 kg
12/1 70,9 kg
13/1 70 kg
16/1 70,5 kg
18/1 70,2 kg
20/1 69,5 kg
28/1 69,4 kg
29/1 69,2 kg
2/2 68,9 kg
3/2 68,4 kg
8/2 68,3 kg
10/2 68,1 kg
11/2 67,8 kg
Woho! Ny andra siffra idag. Käkat havregrynsgröt precis. Det var gott och mättande., Ska försöka ta mig iväg till gymmet strax. Ska köra lite kondition som uppvärmning, men det blir mest styrketräning. :D

9/2 65,9
11/2 65,7 i morse efter frukost med kläder så den gills inte. Får väga mig i morgon direkt efter jag gått upp ur sängen i stället.

Så konstig dag idag. Jag käkade lite yoghurt till frukost på förmiddagen. Sen inte hungrig på hela dagen, MEN fick sån feeling på kebab så köpte en kebabsallad (kebabkött, grönsallad och vitlökssås) och efter detta avslutade jag med 100 gr choklad :o

Mår nu "lätt" illa :p

Hur många kcal kan en kebabsallad vara? Enligt Lifesum har ngn räknat den som 450 kcal. Är en aning skeptisk.. iofs är det ju inga pommes eller liknande till.

Så konstig dag idag. Jag käkade lite yoghurt till frukost på förmiddagen. Sen inte hungrig på hela dagen, MEN fick sån feeling på kebab så köpte en kebabsallad (kebabkött, grönsallad och vitlökssås) och efter detta avslutade jag med 100 gr choklad :o

Mår nu "lätt" illa :p

Hur många kcal kan en kebabsallad vara? Enligt Lifesum har ngn räknat den som 450 kcal. Är en aning skeptisk.. iofs är det ju inga pommes eller liknande till.
Sallad, kött och sås.. är nog inte alls så farlig? Går du på rena kalorier så är det nog bara såsen som innehåller något, kött och sallad är ju "billigt". 100gr choklad däremot.. ;)

Sallad, kött och sås.. är nog inte alls så farlig? Går du på rena kalorier så är det nog bara såsen som innehåller något, kött och sallad är ju "billigt". 100gr choklad däremot.. ;)

Men det är ju en del skit i kebabkött tänker jag... 100 gram choklad är runt 500 kcal så ja det är ju en del :angel:

Jag har just bestamt mig for att den har veckan ar ganska "shot". :cautious: I dag blev jag bjuden pa frukost och lunch ... och bestamde mig raskt for att det skulle vara oartigt att tacka nej.:p sedan handlade jag pa vagen hem och med anledning av tva tradar om popcorn :banghead: sa har jag for forsta gangen i mitt liv, utom pa marknader och bio, kopt fardigpoppade popcorn. Bara 35 kcal per cup (lite drygt 2 dl) ... men en cup ar ju nastan ingenting ju:meh: Ett glas vin ar ocksa inmundigat och jag fyller snart pa ett till!:p

Planen för denna vecka är att:
1. Hålla fortsatt koll på kaloriintaget
2. Träna måndag, onsdag, fredag, lördag söndar (kör ett trxprogram)
3. Promenera minst fyra dagar denna vecka.
4. Hålla mig undan sötsaker och chips i helgen, istället köpa hem lite roligare frukt.
5. Se till att vila mycket och gå och lägga mig i tid.

Jaha. Nu kom dagen då man fick skriva in sig i en vikttråd:meh: efter ett barn, flera sjukdomar (alla hormonella), stillasittande jobb (=hemma med barn och studerande), inga hästar så har vikten rusat iväg. Dessutom med samma aptit som när man var som mest aktiv:angel:.

Invägning på 63.6kg. Pendlar i vikt från dag till dag så jag tänkte väga mig varje dag och ta ett medeltal. Målvikt 58. Delmål 60 innan sommaren. Knappa 4 kg. Optimal träningsvecka innebär 4 ggr tung styrketräning samt någon aktivitet per dag. Matmässigt - inga kvickfix dieter. Äter eg inte dåligt i största allmänhet. Mycket grönsaker, 5 mål per dag, men det blir lätt att jag unnar mig...vilket blir för mycket. Så unna mig betyder nu två "cheat" per vecka. Inte två cheatdagar:o sen så måste jag lära mig att man dör inte av lite hunger.

Nu ligger jag och sonen i världens förkylning men istället för att köpa godsaker för att det är synd om mig börjar jag istället from idag:p

Jaha. Nu kom dagen då man fick skriva in sig i en vikttråd:meh: efter ett barn, flera sjukdomar (alla hormonella), stillasittande jobb (=hemma med barn och studerande), inga hästar så har vikten rusat iväg. Dessutom med samma aptit som när man var som mest aktiv:angel:.

Invägning på 63.6kg. Pendlar i vikt från dag till dag så jag tänkte väga mig varje dag och ta ett medeltal. Målvikt 58. Delmål 60 innan sommaren. Knappa 4 kg. Optimal träningsvecka innebär 4 ggr tung styrketräning samt någon aktivitet per dag. Matmässigt - inga kvickfix dieter. Äter eg inte dåligt i största allmänhet. Mycket grönsaker, 5 mål per dag, men det blir lätt att jag unnar mig...vilket blir för mycket. Så unna mig betyder nu två "cheat" per vecka. Inte två cheatdagar:o sen så måste jag lära mig att man dör inte av lite hunger.

Nu ligger jag och sonen i världens förkylning men istället för att köpa godsaker för att det är synd om mig börjar jag istället from idag:p
Låter som en bra plan!

Det går troll i mina fastedagar helt enkelt. Fasta idag och nu på morgonen upptäcker vi att någon gått in i vår trädgård och stulit ena cykeln som stod låst vid huset. :rage:
Gissa om jag vill tröstäta nu :arghh:
Har precis polisanmält och anmält till försäkringsbolag där jag kunde räkna ut att vi lär få drygt 700kr efter självrisk för en cykel som kostade 6000kr och knappt använts :rage::arghh::rage::cry:

8/1 75 kg
12/1 73,8 kg
15/1 74,3 kg
19/1 74,3 kg
22/1 74,8 kg
26/1 74,3 kg
29/1 74,3 kg
2/2 73,7 kg
5/2 74,1 kg
9/2 74,5 kg
12/2 74,5 kg

Känns ännu märkligare idag, åt inte speciellt nyttigt i helgen och rörde mig ytterst lite men nä då har vågen inte rört sig sedan i fredags, som var efter en superbra vecka med lågt kcal snitt och träning 2 dagar och stegmålet på 10000 steg nått och/eller överträffat varje dag... Jag förstår ingenting.. Men jag fortsätter den här veckan som jag gjorde förra veckan och hoppas att det är som mina kollegor sa, vätska och min kropp som var ovan vid lägre kcal intag som som gjorde att jag gick upp förra veckan.

Hej!

Jag vägde idag in på 75,2 kg, vilket ger 20 kg att gå ner. Det gör jag gärna här med er. :)
De flesta kilon har kommit av en konstaterad hypotyreos (vilken nu är levaxinbehandlad), och de andra av att gå från fysiskt arbete till heltidsstudier på universitetsnivå (läser till sjuksköterska). Nu är vi ute på vår kliniska praktiktermin ute i "verkligheten" under våren, och det känns som ett rimligt läge att viktreducera.

Jag är 35 år och 155 cm lång.
Återkommer ev. med bilder, eller vill vi undvika sådant i tråden?

12/2 75,2 kg

Hej!

Jag vägde idag in på 75,2 kg, vilket ger 20 kg att gå ner. Det gör jag gärna här med er. :)
De flesta kilon har kommit av en konstaterad hypotyreos (vilken nu är levaxinbehandlad), och de andra av att gå från fysiskt arbete till heltidsstudier på universitetsnivå (läser till sjuksköterska). Nu är vi ute på vår kliniska praktiktermin ute i "verkligheten" under våren, och det känns som ett rimligt läge att viktreducera.

Jag är 35 år och 155 cm lång.
Återkommer ev. med bilder, eller vill vi undvika sådant i tråden?

12/2 75,2 kg

Välkommen :)
Bilder är okej för min del (fler får gärna komma med en åsikt) men lägg dom gärna i en spoiler så behöver man inte se om man inte vill :)
Har själv funderat på att visa skillnaden nån gång från då till nu.

Idag har varit en kanondag.

Ätit bra, gått 3km med barn och barnets mormor, inte i någon jätte fart då min mor är stel men det är motion i alla fall. Dock vill jag inte se ett enda ägg mer idag. Två ägg till frukost och två i en omelett till lunch. Ägg är gott men nu får det vara bra :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 318
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 526
Senast: Lisen82
·
R
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 659
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 146
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka