Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sallad, kött och sås.. är nog inte alls så farlig? Går du på rena kalorier så är det nog bara såsen som innehåller något, kött och sallad är ju "billigt". 100gr choklad däremot..Så konstig dag idag. Jag käkade lite yoghurt till frukost på förmiddagen. Sen inte hungrig på hela dagen, MEN fick sån feeling på kebab så köpte en kebabsallad (kebabkött, grönsallad och vitlökssås) och efter detta avslutade jag med 100 gr choklad
Mår nu "lätt" illa
Hur många kcal kan en kebabsallad vara? Enligt Lifesum har ngn räknat den som 450 kcal. Är en aning skeptisk.. iofs är det ju inga pommes eller liknande till.
Sallad, kött och sås.. är nog inte alls så farlig? Går du på rena kalorier så är det nog bara såsen som innehåller något, kött och sallad är ju "billigt". 100gr choklad däremot..![]()
Absolut, men det är inte många gram kött i en kebabsallad, tycker dom brukar vara snålaMen det är ju en del skit i kebabkött tänker jag... 100 gram choklad är runt 500 kcal så ja det är ju en del![]()
Absolut, men det är inte många gram kött i en kebabsallad, tycker dom brukar vara snåla![]()
Låter som en bra plan!Jaha. Nu kom dagen då man fick skriva in sig i en vikttrådefter ett barn, flera sjukdomar (alla hormonella), stillasittande jobb (=hemma med barn och studerande), inga hästar så har vikten rusat iväg. Dessutom med samma aptit som när man var som mest aktiv
.
Invägning på 63.6kg. Pendlar i vikt från dag till dag så jag tänkte väga mig varje dag och ta ett medeltal. Målvikt 58. Delmål 60 innan sommaren. Knappa 4 kg. Optimal träningsvecka innebär 4 ggr tung styrketräning samt någon aktivitet per dag. Matmässigt - inga kvickfix dieter. Äter eg inte dåligt i största allmänhet. Mycket grönsaker, 5 mål per dag, men det blir lätt att jag unnar mig...vilket blir för mycket. Så unna mig betyder nu två "cheat" per vecka. Inte två cheatdagarsen så måste jag lära mig att man dör inte av lite hunger.
Nu ligger jag och sonen i världens förkylning men istället för att köpa godsaker för att det är synd om mig börjar jag istället from idag![]()
Hej!
Jag vägde idag in på 75,2 kg, vilket ger 20 kg att gå ner. Det gör jag gärna här med er.
De flesta kilon har kommit av en konstaterad hypotyreos (vilken nu är levaxinbehandlad), och de andra av att gå från fysiskt arbete till heltidsstudier på universitetsnivå (läser till sjuksköterska). Nu är vi ute på vår kliniska praktiktermin ute i "verkligheten" under våren, och det känns som ett rimligt läge att viktreducera.
Jag är 35 år och 155 cm lång.
Återkommer ev. med bilder, eller vill vi undvika sådant i tråden?
12/2 75,2 kg