Idag har jag haft ändrad kost i en månad. 1-2 mål har ersatts med måltidsersättning och den vanliga maten har legat på runt 200-250 kcal per portion (och jag har bara ätit en). Resultat? -5,2 kilo 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur går det för alla?
Har fasta idag men det går bra. Sysselsatt mig i trädgården hela dagen och har just nu matkoma på soppa
Har startat upp grillsäsongen här hemma blir det imorgonoch på onsdag med
Viktmässigt droppade jag några hekto i helgen för att ha gått upp dom idag igen så det är väl dags för en jojovecka. Var dock på kalas igår och det blev mycket senare än jag trodde så åt sen middag vilket säkert speglade sig på vågen för det är inte dags för jojoveckan än
Ska försöka hinna åka och simma imorgon. Superhärligt verkligen!
Var och simmade i lördags en timma. Måste hinna med så många pass jag kan innan barnens sommarlov börjar för sen blir jag väldigt begränsad med motionen i några veckor tills maken har semester. Han kommer jobba lite extra för att schemat ska gå ihop för alla men får väl ta crosstrainern i värsta fall. Ställa fläkten framför bara så jag inte dör av värmeslag![]()
Jag har blivit av med det plus jag drog på mig under kurs och sjukdom, men sedan dess har det stått still. Polleneländet slår hårt mot mig i år, vilket inte på något sätt är positivt för varken kost eller träning.![]()
Sockerberoendet tog över, jag gick upp typ 1,5 kg, jag slutade med socker igen och gick ner det igen. Siktar på att gå ner 0,5-1kg och försöka hålla mig där!
Nä, det är skönt det! Jag brukar stoppa ganska fort ändå, jag mår så dåligt av socker ändå, så jag orkar inte äta det så länge.Bra ändå att stoppa vid bara + 1,5 kg
Det är ju ändå inte så mycket att ta tag i![]()
Jag börjar känna mig rätt hopplös.. Jag har ändrat min kost till bättre mat, mycket vegetariskt, mycket grönsaker, mestadels hemlagat och jag äter mindre portioner än innan. "Unnar" mig inte alls lika mycket som innan, alltså skräpmat på helgerna och frosseri. Jag rör på mig mycket mer och sover bättre, stressar mindre.
Men INGENTING händer. Vi pratar noll viktnedgång, emellanåt UPP istället. Ingen förändring i kroppsmått. Ingenting händer ALLS!
Jag känner att luften går ur mig, och jag vet att det ibland går långsamt och att det är andra saker som räknas också inte bara kg men nu har jag hållt på sen Januari och inte ett enda jävla kilo ner som jag inte går upp igen veckan efter. Oavsett vad jag äter, hur jag äter.
Var hos läkaren i Februari för sköldkörtel prover då jag hade andra symptom men det var inget fel och alla andra värden var också bra så det verkar ju inte vara nåt rent fysiskt fel...
Jag trivs inte i kroppen jag har men ingenting förändrar någonting! Just nu vill jag bara gråta och jag känner mig så himla hopplös...
Jag fungerar också så! Jag kan äta "hur mycket som helst", bara jag låter bli kolhydrater. Sen mår jag mycket bättre också!Jag kan inte äta särskilt vegetarisk mat om jag ska gå ner, den typ av vegetariskt som jag gillar blir för mycket kolhydrater tror jag. Tex bönor, linser, pasta, ris, bröd och alla typer av vegetariska alternativ (quorn, vegoburgare, falafel etc) går bort. Potatis och rotfrukter med kött, feta grejer och grönsaker är det enda jag går ner på relativt smärtfritt. Dvs mkt protein och fett och minimalt med kolhydrater. Jag upplever att jag kan äta nästan dubbla antalet kcal i fett/protein jämfört med kolhydrater. Jag tror såklart inte att det stämmer, men det blir nog så i praktiken iom att kolhydrater triggar sug efter mer kolhydrater och ger mig dessutom inte samma mättnad så jag äter mer eller måste svälta.