2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej hjälp mig! Jag köpte en våg på CO men den är ju helt värdelös, visar olika värden även när den står på samma ställe, vägde mig 15 gånger i morse och fick 13 olika värden med variationer på upp till 5 kg...
Så jag behöver en ny våg! Jag behöver se konkreta framsteg, då fungerar jag bäst så en pålitlig våg är ett måste. Vad har ni för någon? Jag vill helst inte betala mer än typ 500:- men finns det superbra egenskaper eller funktioner så kan jag tänka mig mer. Det enda egentliga kravet är att den ska vara riktigt pålitlig i värdena :)

Vägdag fredagar
5/1 -2,2kg
12/1 -0,8kg
19/1 -0,2kg
26/1 -1,4kg
2/2 -1,2kg
9/2 -0,5kg
16/2 +0,8kg
23/2 -1,7kg
2/3 -0,2kg
9/3 +/- 0kg
16/3 +0,4kg
23/3 +0,5kg

29/3 -2,1kg
6/4 -0,5kg

13/4 +1,0kg
20/4 -1,5kg
27/4 -1,8kg

5/5 +1,1kg
11/5 -1,4kg
18/5 -1,4kg

Tot. -13,1kg

Alltså jag har inte glömt bort er (lovar). Jag har bara varit sjuk hela maj och helt enkelt inte orkat leta upp mina mät- och väginlägg för att fylla på med nya siffror. :o:(

Jag fortsätter min resa med 2 steg fram och 1 tillbaka vilket beror helt och hållet på tröstätning under de dåliga veckorna. I övrigt äter jag på ett sätt som jag skulle kunna leva med resten av livet och då tänker jag att det inte spelar någon roll så länge summan av de båda är att jag går ner. 13,1kg visar ju att jag går just ner :D:up:

Jag har 1,9kg kvar till Ullaredsresa. Denna veckan hoppas jag att hostan från helvetet ger sig iväg så att jag orkar vara igång för det har jag inte varit sedan april. Målet för nästa vecka är att gå ner 0,3kg vilket skulle innebära en ny fin siffra på vågen :p

- 0,3 kg på vågen idag :)
Har dock stått på samma vikt i 4 dagar nu så tänker att det nog går lite mer neråt vilken dag som helst. Hade ju fasta igår och borde tekniskt sett droppat något gram mer för det men kroppen gör lite som den vill :p
Kollade och har tappat prick 3 kg nu på en månad så långsiktigt ser det fint ut :up:

Funderar på om jag ska ta en promenad i skogen med mini idag på en motionsslinga inne i stan. Superfint område att strosa i! Då får dock vovven stanna hemma för tänkte handla efteråt men kanske vi kan åka dit och jogga på söndag (tänkte försöka komma iväg och simma imorgon).

Ingen fasta idag så har precis satt på kaffe så jag kan ta en dubbel vaniljlatte :d
Abstinens :laugh:

Hur går det för alla? :)

Har fasta idag men det går bra. Sysselsatt mig i trädgården hela dagen och har just nu matkoma på soppa :laugh:
Har startat upp grillsäsongen här hemma blir det imorgon :d och på onsdag med :D

Viktmässigt droppade jag några hekto i helgen för att ha gått upp dom idag igen så det är väl dags för en jojovecka. Var dock på kalas igår och det blev mycket senare än jag trodde så åt sen middag vilket säkert speglade sig på vågen för det är inte dags för jojoveckan än :cautious:
Ska försöka hinna åka och simma imorgon. Superhärligt verkligen!
Var och simmade i lördags en timma. Måste hinna med så många pass jag kan innan barnens sommarlov börjar för sen blir jag väldigt begränsad med motionen i några veckor tills maken har semester. Han kommer jobba lite extra för att schemat ska gå ihop för alla men får väl ta crosstrainern i värsta fall. Ställa fläkten framför bara så jag inte dör av värmeslag :p

Jag at och drack aldeles for mycket i helgen :cautious: sa har ar det 0.6 kg. Suck och det blir "pot luck" med goda vanner i kvall, men jag tanker forsoka halla mig sa mycket som mojligt ... sedan ar det stor jobb pa att jobba hart och ata mindre och battre. suck.

Jag har äntligen tappat det kilo som blev under resan, och lite till så det ser positivt ut inför vägdag imorgon! Fick ett delmål att gå ner 4,8kg innan makens semester, det borde ju inte vara omöjligt men vi har lite festligheter inplanerade så får se hur det går. Om jag lyckas så blir det en ny första siffra :banana:

Hur går det för alla? :)

Har fasta idag men det går bra. Sysselsatt mig i trädgården hela dagen och har just nu matkoma på soppa :laugh:
Har startat upp grillsäsongen här hemma blir det imorgon :d och på onsdag med :D

Viktmässigt droppade jag några hekto i helgen för att ha gått upp dom idag igen så det är väl dags för en jojovecka. Var dock på kalas igår och det blev mycket senare än jag trodde så åt sen middag vilket säkert speglade sig på vågen för det är inte dags för jojoveckan än :cautious:
Ska försöka hinna åka och simma imorgon. Superhärligt verkligen!
Var och simmade i lördags en timma. Måste hinna med så många pass jag kan innan barnens sommarlov börjar för sen blir jag väldigt begränsad med motionen i några veckor tills maken har semester. Han kommer jobba lite extra för att schemat ska gå ihop för alla men får väl ta crosstrainern i värsta fall. Ställa fläkten framför bara så jag inte dör av värmeslag :p

Jag har blivit av med det plus jag drog på mig under kurs och sjukdom, men sedan dess har det stått still. Polleneländet slår hårt mot mig i år, vilket inte på något sätt är positivt för varken kost eller träning. :(

Sockerberoendet tog över, jag gick upp typ 1,5 kg, jag slutade med socker igen och gick ner det igen. Siktar på att gå ner 0,5-1kg och försöka hålla mig där!

• Gilla
Reactions: MM
Jag har blivit av med det plus jag drog på mig under kurs och sjukdom, men sedan dess har det stått still. Polleneländet slår hårt mot mig i år, vilket inte på något sätt är positivt för varken kost eller träning. :(

Det står still iaf :)
Hoppas polleneländet ger sig snart!

Simning igår, långpromenad idag. Träningen håller i sig :)
Imorgon blir det nog slappedag. Vågen visar några hekto ner igen så nu kanske jag vågar hoppas på ett minus till fredag.
Känner att 5:2 funkar för mig :)

I morgon tankte jag stalla mig pa vagen igen. Jag hoppas pa ett litet mirakel sa att vikten gatt tillbaka nerat igen. Det KANNS sa och har den gjort det behover jag inte borja rakna kallorier igen utan klarar av att uppskatta och bara tanka "nyttigt"

Nu har jag träffat läkare. Hon tyckte inte jag såg överviktig ut och verkade inte ta mig på allvar. Men vi ska i alla fall kolla upp sköldkörtelvärdena så det inte blivit nåt knas där. Alltid nåt.

Jag hoppar in här igen.
Jag gick ner ca 6 kg i slutet av förra sommaren, och har gått upp 1 kg igen. Började äta mindre i måndags och i morse visade vågen - 1,2 kg :)

Jag börjar känna mig rätt hopplös.. Jag har ändrat min kost till bättre mat, mycket vegetariskt, mycket grönsaker, mestadels hemlagat och jag äter mindre portioner än innan. "Unnar" mig inte alls lika mycket som innan, alltså skräpmat på helgerna och frosseri. Jag rör på mig mycket mer och sover bättre, stressar mindre.
Men INGENTING händer. Vi pratar noll viktnedgång, emellanåt UPP istället. Ingen förändring i kroppsmått. Ingenting händer ALLS!
Jag känner att luften går ur mig, och jag vet att det ibland går långsamt och att det är andra saker som räknas också inte bara kg men nu har jag hållt på sen Januari och inte ett enda jävla kilo ner som jag inte går upp igen veckan efter. Oavsett vad jag äter, hur jag äter.
Var hos läkaren i Februari för sköldkörtel prover då jag hade andra symptom men det var inget fel och alla andra värden var också bra så det verkar ju inte vara nåt rent fysiskt fel...
Jag trivs inte i kroppen jag har men ingenting förändrar någonting! Just nu vill jag bara gråta och jag känner mig så himla hopplös...

Jag börjar känna mig rätt hopplös.. Jag har ändrat min kost till bättre mat, mycket vegetariskt, mycket grönsaker, mestadels hemlagat och jag äter mindre portioner än innan. "Unnar" mig inte alls lika mycket som innan, alltså skräpmat på helgerna och frosseri. Jag rör på mig mycket mer och sover bättre, stressar mindre.
Men INGENTING händer. Vi pratar noll viktnedgång, emellanåt UPP istället. Ingen förändring i kroppsmått. Ingenting händer ALLS!
Jag känner att luften går ur mig, och jag vet att det ibland går långsamt och att det är andra saker som räknas också inte bara kg men nu har jag hållt på sen Januari och inte ett enda jävla kilo ner som jag inte går upp igen veckan efter. Oavsett vad jag äter, hur jag äter.
Var hos läkaren i Februari för sköldkörtel prover då jag hade andra symptom men det var inget fel och alla andra värden var också bra så det verkar ju inte vara nåt rent fysiskt fel...
Jag trivs inte i kroppen jag har men ingenting förändrar någonting! Just nu vill jag bara gråta och jag känner mig så himla hopplös...

Jag kan inte äta särskilt vegetarisk mat om jag ska gå ner, den typ av vegetariskt som jag gillar blir för mycket kolhydrater tror jag. Tex bönor, linser, pasta, ris, bröd och alla typer av vegetariska alternativ (quorn, vegoburgare, falafel etc) går bort. Potatis och rotfrukter med kött, feta grejer och grönsaker är det enda jag går ner på relativt smärtfritt. Dvs mkt protein och fett och minimalt med kolhydrater. Jag upplever att jag kan äta nästan dubbla antalet kcal i fett/protein jämfört med kolhydrater. Jag tror såklart inte att det stämmer, men det blir nog så i praktiken iom att kolhydrater triggar sug efter mer kolhydrater och ger mig dessutom inte samma mättnad så jag äter mer eller måste svälta.

Jag kan inte äta särskilt vegetarisk mat om jag ska gå ner, den typ av vegetariskt som jag gillar blir för mycket kolhydrater tror jag. Tex bönor, linser, pasta, ris, bröd och alla typer av vegetariska alternativ (quorn, vegoburgare, falafel etc) går bort. Potatis och rotfrukter med kött, feta grejer och grönsaker är det enda jag går ner på relativt smärtfritt. Dvs mkt protein och fett och minimalt med kolhydrater. Jag upplever att jag kan äta nästan dubbla antalet kcal i fett/protein jämfört med kolhydrater. Jag tror såklart inte att det stämmer, men det blir nog så i praktiken iom att kolhydrater triggar sug efter mer kolhydrater och ger mig dessutom inte samma mättnad så jag äter mer eller måste svälta.
Jag fungerar också så! Jag kan äta "hur mycket som helst", bara jag låter bli kolhydrater. Sen mår jag mycket bättre också!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
R
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 652
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 142
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka