Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har genom att jag jobbar natt och inte är sugen på mat i värmen glidit in på 8:16 (eller vad den nu heter) utan att medvetet tänka på det. Trivs bra med det, och skall göra ett litet medvetet val att fortsätta på det spåret
Funderar lite kring det här att väga sig ofta, hur tänker ni kring det? Mäta resultat, eller leder det för er till onödig stress?
Personligen har jag undvikit att väga för ofta då jag inte vill att vattenvikt skall göra mig onödigt stressad så jag glömmer att titta på den stora kurvan nedåt, men samtidigt kanske det skulle bli lite färre utsvävningar om jag mätte mer regelbundet. Svår balansgång.
-0,8 kg denna veckan och totalt -39,3 kg.
Körde ett pass crosstrainer för några dagar sen. Joggade i förrgår och imorgon planerar jag för simning.
Ska snart justera om kaloriintaget så det följer min plan men kör en vecka till och sen väntar några dagars semester så kör nog en vecka till efter det
Sen får jag se hur jag ligger till![]()
Det låter ju som extremt lite, kroppen vågar kanske inte släppa ifrån sig något när den tror att det är svält på gång?Suck. Jag lever på 850 kcal om dagen och gått ändå inte ner. Tappade 3 kg första veckan, gick upp 2 veckan efter och ligger nu still igen. Det måste vara nåt fel på min ämnesomsättning...
Det låter ju som extremt lite, kroppen vågar kanske inte släppa ifrån sig något när den tror att det är svält på gång?
Skumt!Jag har provat ligga högre (allt från 1200 till 1700), då händer ingenting. Har testat 5:2, inget resultat. Pratat med läkare som säger att det beror på medicinen, att den ger ökad aptit. Att jag äter mindre nu än innan verkar de inte bry sig om.
Skumt!
Ligger du lika lågt alla dagar i veckan, eller varierar du så det tex blir mer på helgen? Det märkte jag gjorde stor skillnad på min viktminskning, äta som jag ska sön-fre em och lite friare fre kväll och lör med både mat och dryck, utan att för den delen svulla. Dålig koll på kalorierna dock, eftersom jag räknar i points.![]()
Påverkar medicinen så du binder vätska i kroppen? Nu när det varit så himla varmt påverkar det ju kroppen på alla möjliga sätt.Det brukar bli lite mer på fredagar men inte mycket. Håller strikt på kalorierna och rör mig mycket både i jobbet och på fritiden (snittar 15000 steg på telefonens stegräknare).
Även om kroppen tror att det är svält på gång borde den inte svara med att gå upp 2 kg..