2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
@hastflicka fast jag går ju upp om jag äter lite och ofta? Är inte sugen på att testa länge då.. Körde några månader sist och gick upp, inte ner.

Testa att variera kalorinivån varje dag för att "lura" förbränningen lite? Vet inte om det finns ngt vetenskapligt kring detta, men det funkade bra för mig när jag gick ner väldigt mycket för 10 år sedan.
 
Testa att variera kalorinivån varje dag för att "lura" förbränningen lite? Vet inte om det finns ngt vetenskapligt kring detta, men det funkade bra för mig när jag gick ner väldigt mycket för 10 år sedan.

Värt ett försök! Funkar det är det ju bara bra och vad har jag att förlora?
 
I dag gick det upp for mig att nar jag gar upp i vikt ar det egentligen sa att jag lagrar smuts. Eller ocksa har jag en vag som vill sprida gladje :crazy: :angel:

Jag steg upp pa vagen i morse och konstaterade att jag lag pa mitt ovre streck for vad som ar acceptabelt. Igen. Kanske inte sa konstigt da jag satt i mig 5 pasar Svenskt godis de sista dagarna.
I alla handelser muttrade jag for mig sjalv att det var dags att dra ner pa vad jag stoppar i mig. Igen. Jag la sakert till ett "skit ocksa" innan jag klev in i duschen. Efter noggrann tvatt av mig och har torkade jag mig, smorde in kroppen och sedermera, da den bara stod dar, klev upp pa vagen igen. Den visade nu ett kilo mindre.:confused: :cool:
Jag maste ha blivit forskrackligt smutsig pa en dag ... det ar sakert ask partiklarna i luften som tynger ner sa.:grin:
 
Grattis @MM!! :banana: Så bra jobbat!
Jag behöver gå ner ca 10 kilo. Problemet är att jag älskar god mat.. och dryck ;) Men jag ska försöka skära ner på portionerna.
Idag till lunch åt jag tex glasnudelsallad med koriander, räkor, en halv avocado och lite krossade jordnötter. Bara ca 350 kcal och väldigt gott! Ikväll blir det tortilla med kyckling, grönsallad, tzatsiki på lätt cremefraise och ett glas rödvin. Planen är att försöka ligga på ungefär 1200 kcal per dag.

Tack :)
 
Åkte till London tidigt förra lördagen. Hemma igen på natten till onsdagen. Ingen fasta någon av fastedagarna och sen var vi iväg på Astrid Lindgrens värld i lördags + övernattning och hela söndagen hos min mamma vilket gjorde att en kosthållning jag kör med just nu omöjliggjordes då all mat hos mamma är med extra grädde i :meh:
Ingen vägning i London men väl hemma har vågen visat mellan 1-2 kg + sen lägstavikten innan vi for till London. Så jag vågar påstå jag stått stilla då det inte går att begära av vågen att stå på exakt samma siffra i 1 1/2 vecka :p
Ingen träning förra veckan heller då jag åkte på nån jäkla förkylning i fredags jag kurerar mig från annars skulle jag simmat som vanligt. Men på 4 dagar i London så gick vi 95.000 steg så det ger väl plus i kanten ändå :D

Skönt med lite paus från räknandet men idag är jag tillbaka på banan igen med fastedag :)
Dags för hormonvecka när som helst så räknar med att siffrorna minskar på vågen först efter det. Hoppas jag är frisk till helgen igen så jag kan komma iväg och simma.
 
Det blev lite minus på vågen efter fastedagen igår ändå :)
Brukar stå helt stilla när det är dags för hormonvecka men det var säkert biverkningen av mammas mat som släppte :p
Skönt med en bra start efter en veckas slapphet :up:

Jag har 2 simpass kvar på mitt kort. Sen tänkte jag egentligen skaffat ett gymkort. Men jag väntar på en op nu i höst så står i valet och kvalet hur jag ska göra. Vill inte förlora en månad eller två på kortet för att jag inte får träna men om op inte blir förens i säg november så är det ju flera månader dit. Vet att man ska kunna frysa sitt kort och få behålla sin tid man skulle förlorat. Får nog prata med dom. Hade verkligen behövt köra igång lite styrketräning nu och inte bara kondition.

Känner mig bättre i halsen så funderar på ett simpass idag när tiden finns. Börjar känna mig förslappad :p
Blir en promenad nu om en stund iaf.
 
Känner mig lite ensam här nu :o
Saknar flera som skrev mycket i våras. Ni får gärna uppdatera hur det går om ni vill :heart
 
Jag som inte fattar förkortningar - vlcd? :)
Very Low Calorie Diet.

Rent tekniskt så är det som en "certifiering" att man ska kunna leva på enbart dessa produkter och det ska täcka ens näringsbehov (förrutom ett kaloriunderskott då). Så det ska vara näringsmässigt säkra bantningsprodukter att gå ner i vikt på men man kan såklart inte använda enbart dessa för alltid för då tynar man bort.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Mensen dök upp precis som planerat idag. Droppade lite till på vågen igår men officiell vägdag imorgon så tror inte all mensveckaplufs hinner försvinna så räknar med att nå lägstavikten gärna till nästa vägning :)

Kommit ut på PW tisdag, onsdag och idag samt ett pass crosstrainer igår på 25 min + en extra promenad på kvällen. Startar upp lite lätt denna veckan så inga joggingturer. Borde kunna simma på söndag då jag har minimal blödning i max 3 dagar oftast 2 bara (pga hormonspiralen).
 
Very Low Calorie Diet.

Rent tekniskt så är det som en "certifiering" att man ska kunna leva på enbart dessa produkter och det ska täcka ens näringsbehov (förrutom ett kaloriunderskott då). Så det ska vara näringsmässigt säkra bantningsprodukter att gå ner i vikt på men man kan såklart inte använda enbart dessa för alltid för då tynar man bort.

Tack för info :)
 
Tack för info :)
Inga problem! Allevo, Naturdiet, Modifast osv är alla VLCD-produkter och även om jag inte är något direkt fan av varken måltidsersättare i sig eller just dessa produkter så är de iaf "säkra" att använda för att just ersätta en eller flera måltider.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Idag nådde jag äntligen -10 kg :banana: Men jag har ju satt mitt första delmål till vad jag vägde när jag blev sjuk, och dit är det nu 2,1 kg kvar.
Jag måste verkligen komma igång och motionera, men det är så hemskt tråkigt och det enda jag vill göra är att jogga men jag tycker att jag är för tung för det fortfarande, får ont i knäna så lätt. Så det är PWs och motionscykel som gäller. Ska bara få tummen ur!
 
Fem veckors semester varav tio dagar med frukostbuffé och trerätters middag varje dag och resterande veckor mycket liberal kosthållning satte sina spår - men faktiskt inte så farligt ändå. Några kilo upp och ett par av dem ner sedan dess. Nu börjar jag så smått med shakes till frukost, lätt lunch och vanlig middag denna veckan samt startar igång träningen så sakteliga, och så tar jag ordentligt tag igen när jag återgått till vanliga rutiner. Känns helt OK!
 
  • Gilla
Reactions: MM
Inga problem! Allevo, Naturdiet, Modifast osv är alla VLCD-produkter och även om jag inte är något direkt fan av varken måltidsersättare i sig eller just dessa produkter så är de iaf "säkra" att använda för att just ersätta en eller flera måltider.

Har testat några av dessa med men inte riktigt vad jag skulle stå ut med ett längre tag, typ knappt en måltid :o :p
Äter jag hellre lite men av det jag gillar. Men så blir väl näringsinnehållet inte densamma då heller..
 
Idag nådde jag äntligen -10 kg :banana: Men jag har ju satt mitt första delmål till vad jag vägde när jag blev sjuk, och dit är det nu 2,1 kg kvar.
Jag måste verkligen komma igång och motionera, men det är så hemskt tråkigt och det enda jag vill göra är att jogga men jag tycker att jag är för tung för det fortfarande, får ont i knäna så lätt. Så det är PWs och motionscykel som gäller. Ska bara få tummen ur!

Bra jobbat!

Bara kämpa på med dina PW och cykeln. Jag började ju jogga i våras efter ett halvår på nya livsstilen och fick väldigt mycket gratis i konditions och uthållighetsväg genom det. Så ju mer du är ute och går desto mer kommer du orka jogga sen :)
 
Har testat några av dessa med men inte riktigt vad jag skulle stå ut med ett längre tag, typ knappt en måltid :o:p
Äter jag hellre lite men av det jag gillar. Men så blir väl näringsinnehållet inte densamma då heller..
Nä det är ju svårt att vara lika alltäckande som dessa ändå är rent teoretiskt på måltidsbasis men med en varierad kost och speciellt om man även äter animaliska produkter så är det helt klart ett bättre alternativ imo :)
 
  • Gilla
Reactions: MM
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
577
Senast: Bon
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 943
Senast: zassoo
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
761
Senast: Lingon
·
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
8 9 10
Svar
198
· Visningar
6 062

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Strejk
  • Dejtingtråden del 37
  • Få bort dålig lukt i kylskåp?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp