2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Släppte med 0,5 kg till idag :up:
Hoppas det håller i för jag skulle hemskt gärna vilja nå nästa delmål snart :bump:

Idag räknar jag med att inte kunna hålla min kcalgräns. Ska hälsa på mamma över dagen och vet inte alls hur det ser ut med maten. Hon pratade om att dom hade korv med bröd hemma men det hoppar jag gärna. Apmycket kcal för en korv och är inte värt mina kalorier :p
Hon har köpt hus 3 1/2 timma bort från där hon bor nu och fick huset i veckan så förstår om skafferiet är tomt (dom flyttar längre fram, är och fixar lite innan nu). Misstänker det blir utemat men pizza är gott :d Och värt att äta ;)

Så tråkigt här!
Januari har inte skötts perfekt - men väldigt bra. Likaså början på februari, men nä. Ett hekto ner från förra veckan :p

Och idag är det lördag. Och jag ska till vänner på middag där det kommer ätas så jävla mycket gött, och godis. Och alkohol. Måste ha en plan... :p

Jag äter ju inte godis just nu så det borde inte va ett problem, men resten? Suck!

30/12 71,3 kg
5/1 70,9 kg
12/1 70,9 kg
13/1 70 kg
16/1 70,5 kg
18/1 70,2 kg
20/1 69,5 kg
28/1 69,4 kg
29/1 69,2 kg
2/2 68,9 kg
3/2 68,4 kg
Flyttar runt vågen i hela lägenheten och nu ironiskt nog visar den lika överallt :banghead::D...so.. Jag gissar att siffrorna är korrekta.:bump:

28/1 68,3
29/1 67,5
3/2 66,1

Nu börjar det hela gå lite långsammare igen. Har ni andra små delmål? Är jag under 65 brukar jag vara ganska "nöjd", men jag tänkte försöka komma i ännu bättre form! :D

Mål: 61,9
Små och små. Mitt första mål är att gå ner 20kg :rofl: (35kg totalt ca)
Men jag sätter små mål längs vägen. Nu har jag ju nästan gått ner 6kg spå nu är målet att nå just 6kg osv
Hoppas på att kunna gå ner 3,6kg innan jag börjar jobba i mars men tror det kan bli svårt.

Små och små. Mitt första mål är att gå ner 20kg :rofl: (35kg totalt ca)
Men jag sätter små mål längs vägen. Nu har jag ju nästan gått ner 6kg spå nu är målet att nå just 6kg osv
Hoppas på att kunna gå ner 3,6kg innan jag börjar jobba i mars men tror det kan bli svårt.
Haha, ja det blir ju lite olika perspektiv förstås! Jag håller tummarna att du kommer nära det målet i alla fall! :D

Blev som jag misstänkte igår - pizza. Å några chokladbitar på kvällen när vi kom hem samt en fika hos mamma när vi kom fram. Pizzan var det som föll utanför kcalgränsen. Där hamnar jag inte så ofta (tredje gången nu sen augusti, jag kan inte "fuska" utan en riktigt bra motivering turligt nog :p) så det känns helt okej även om kroppen reagerade med att plufsa upp sig ett kg prick sen igår :meh:
Vet ju dock att det försvinner igen :)

Tänkte försöka hinna ge mig ut på en promenad innan maken sticker till jobbet senare. Arbeta av gårdagens synd :D

Milt sagt :p

Igår åt ett barn spagetti & köttfärssås, ett barn korv med bröd och den tredje ris med ketchup. Meeen vad gör man inte för att få i dom något O_o :heart
(2 har npf och tredje under utredning så att vara sträng med att vi alla äter samma är fel krig att vinna :))

Tycker ibland att det räcker att sambon och jag äter olika då han inte äter "allt".. :p. Nä det kan jag föreställa mig :).

@svea hehe, känner igen det där. Man tänker att det borde gå men på nåt vis gör det aldrig det..

Här har kaloribudgeten sprängts med råge både fredag, lördag och söndag. Funderar på att göra det etter värre och åka och köpa linschips. Får väl se vad sambon säger när han kommer upp från pannrummet.

Jag har varit pa hundtraning hela dagen i dag. Forst blev vi bjudna pa Frukost :cautious: Jag tog en halv Engelsk muffin med smor :meh: och tre bacon bacon "strips". Sedan serverades Kottfars limpa med potatismos med sallad till Lunch. Jag lyckades avsta fran alla godsaker, anda tills jag kom hem ... Till middag blev det Ikeas kottbullar, nypotatis, lingonsylt och lite inlagd lok.
Jag har ocksa satt i mig "snacks" i form av lagcalori bisquits och var nastan mogen att kasta in handduken over de sista dagarnas atande. Men nu har jag just raknat ihop calorierna for dagen. Da jag ju gissar gissar jag hogt ... och kom fram till att jag ligger precis runt 1100 kcal. :confused: Jag ar mycket tacksam, och forvanad.:p

Det här mwd vågar som visar olika vikt.
Så himla störigt.

Även det faktum att det inte händer något alls här - också väldigt störigt.

Inte skött mig prickfritt, men det brukar funka ändå. Inte denna gången tydligen :p

Hoppar in här. Behöver gå ner ca 10 kg för att må bra. BMI 24,9. 10 kg ner ger BMI på 21,8.
Med ätstörningar i bagaget kommer jag nog försöka att inte väga mig varje vecka. Kommer heller inte köra på keto, lchf, viktväktarna eller någon annan diet då det lätt triggar att äta för lite och sedan spratade, utan försöka äta enligt tallriksmodellen och runt 1500 kalorier per dag, kollar med Lifesum.
Behöver få ner vikten för att må bra och känna mig fin i kroppen.

Börjar imorgon, idag har kalorierna kilat iväg.

Ska nog börja äta mer sallad till lunch, och mindre av det goda. Vill helst äta normal middag med familjen på kvällen och det blir oftast matlåda.

Havregrynsgröt eller ägg kommer det nog bli till frukost. Vad äter ni till frukost? Jag äter 05:45 och frukt FM, sedan lunch vid 12, nån frukt på em och middag på kvällen. Äter ganska mycket, gillar mat, så tror och hoppas att jag kommer ganska långt med tallriksmodellen!

Hoppar in här. Behöver gå ner ca 10 kg för att må bra. BMI 24,9. 10 kg ner ger BMI på 21,8.
Med ätstörningar i bagaget kommer jag nog försöka att inte väga mig varje vecka. Kommer heller inte köra på keto, lchf, viktväktarna eller någon annan diet då det lätt triggar att äta för lite och sedan spratade, utan försöka äta enligt tallriksmodellen och runt 1500 kalorier per dag, kollar med Lifesum.
Behöver få ner vikten för att må bra och känna mig fin i kroppen.

Börjar imorgon, idag har kalorierna kilat iväg.

Ska nog börja äta mer sallad till lunch, och mindre av det goda. Vill helst äta normal middag med familjen på kvällen och det blir oftast matlåda.

Havregrynsgröt eller ägg kommer det nog bli till frukost. Vad äter ni till frukost? Jag äter 05:45 och frukt FM, sedan lunch vid 12, nån frukt på em och middag på kvällen. Äter ganska mycket, gillar mat, så tror och hoppas att jag kommer ganska långt med tallriksmodellen!

Jag har slutat äta frukost, dricker bara kaffe :o Borde börja äta igen, lite gröt är aldrig fel!

8/1 75 kg
12/1 73,8 kg
15/1 74,3 kg
19/1 74,3 kg
22/1 74,8 kg
26/1 74,3 kg
29/1 74,3 kg
2/2 73,7 kg
5/5 74,1 kg

Men eftersom jag låter helgerna vara lite friare så vet jag att måndagsvägningen kommer vara sämre än fredagsvägningen. Förhoppningen är att jag ska kunna hålla fredagsvägningarna mindre än den innan. På helgerna försöker jag att ligga på högst 1600-1800 kcal (beroende på om jag tränar eller rör mig extra mycket) till skillnad från veckorna där jag försöker hålla mig på 1300-1500 kcal beroende på om jag tränar en dag eller inte.

Jag hade glomt hur ryckigt vagen reagerar nar man vager sig varje dag.
I dag stod vagen pa 56.5 ... Drygt ett kilo mindre an i gar.:grin:
Jag KANNER dock att det ar lite lattare att knappa byxorna. Nasta steg ar att kunna dra upp dragkedjan i mina favorit tranings byxor.:p

Fjärde fastedagen sen jag började med 5:2 är snart över och det har gått rätt bra idag. Inte varit överdrivet hungrig, men jag ser fram emot att käka frukost imorn.

Antingen gröt eller finn crips med makrill & ägg... Svåra val här i livet :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 319
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 528
Senast: Lisen82
·
R
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 659
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 147
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka