2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_1636.PNG

Välkommen :)
Bilder är okej för min del (fler får gärna komma med en åsikt) men lägg dom gärna i en spoiler så behöver man inte se om man inte vill :)
Har själv funderat på att visa skillnaden nån gång från då till nu.
Taximocka!
Återkommer i frågan, då det inte verkar funka med bilder atm. Kanske för att jag sitter på Mac istället för PC as we speak (har som användare inte hanterat regimskiftet särskilt väl... :cautious::angel:).

Kommer däremot inleda med en veckas daglig viktmonitorering för att se hur det rör på sig från dag till dag. För att få en uppfattning innan det blir veckovägning därefter.

Jag har, som sagt, "fodelsedags vecka" och hade bestamt mig for att vara mycket forsiktig med vad jag satter i mig under dagen sa jag kan "splurge" lite med vin och godsaker pa kvallen utan att det gor sa mycket.
Det later oerhort bra i teorin ... men funkar inte sarskilt bra i praktiken. I dag ar forsta dagen pa veckan och jag satte i mig en lunch pa 880 kcal. :nailbiting: Just nu ar jag fortfarande overmatt och tycker kanske inte att det var vart det ... :cautious: Nasta super mal ute far helt enkelt bli delat i halften innan jag borjar ata. :p

I morse visade vagen 56.8 kg sa det gar trots allt at ratt hall.

12/2 75,2 kg
13/2 72,3

Första dygnet hemma efter en månads klinik på annan ort, mkt stress och vätska släpper efter lite ledighet och en normal sömn hemma i min säng.

• Gilla
Reactions: MM
Hemma igen efter en timmas promenad. Hittade en ny supermysig runda :)
Vi kom till ett fyrkors så imorgon så ska vi testa att svänga av vid en annan av stigarna.

Tog kort igår och jämförde ansiktsbild från i höstas. Rätt stor skillnad :)

Lägger in bilder i separata inlägg pga att det inte verkar fungera som för med länkade bilder från dropbox via img-ikonen. Det blir liksom bara ett "" där det brukade bli en bild förr.

Hur som, såhär blev det efter ett par terminer på högskolan med förlamande trötthet och förhöjda TSHvärden:

IMG_1639.webp

Veckans första fastedag idag.
Inte ätit något alls hittills vilket fungerat bra eftersom jag är ledig. :)

Står på löpbandet på friskis nu, med lutning så jag går bara. Fullt tillräckligt en fastedag :)

Mot formodan visade vagen lite mindre i dag :) 56.4 var dagen's resultat.
Jag var ganska duktig pa att inte ata sa mycket mer efter mastodont lunchen i gar sa nu vet jag i allafall att jag inte behover drabbas av panik om jag valjer helt fel fran menyn igen.:p

Tog oss till fyrvägskorsningen som vi hittade igår. Blev lite längre runda än vi trodde, 1 1/2 timma i terräng upp och ner, vägen tog ju aldrig slut :laugh:
Men supertrevlig runda! :)
Mitt ute i skogen på en stig mestadels. Vi bor som i en liten dal och det brände bra i låren/rumpan när vi nästan var hemma igen :D

+0,5 kg. Knappast oväntat med tanke på senaste veckans kaoz. Ingen motion och mycket onyttig mat. Bättring kommer inom kort!

4 kg ner sen 2/1 när jag satte igång med det här. Känns bra! Rimlig takt och så :)
Första kilot var garanterat bara vätska, men ändå :)
Hade velat ligga på 64 till 26e februari, men 65 känns mer rimligt. 7-8 kilo kvar till slutmål! :)

2/1 69,9
10/1 67,7
26/1 68,0
2/2 67,3
9/2 66,8
15/2 65,9

Ville ha jeans idag till ett möte och provade ett par jag haft ett tag nu men det såg ut illa ut då jag lyckats krympa ur dom nu. Drog fram ett par ur min gamla garderob och kikade på dom, sa att dom här kommer jag aldrig i :nailbiting: Sen satt dom perfekt när jag provade :confused: :banana:
Jag har några olika stl på kläder i min gamla garderob. Har likadana byxor i en stl mindre som är min ordinarie stl. Känns bra att inte vara alltför långt borta från målet även om det är en bit kvar :)

I dag visade vagen ett par hecto till nerat, sa det gar helt klart at ratt hall trots onodigt atande och vin de sista dagarna. 2.5 kilo till ner och jag ar nojd med att halla den vikten.

Min nya passion ar att gora en "mager hummus" ... det vill saga bara kikartor, lite tahini, garlic, och citron. Det anvander jag oftast istallet for smor eller mayo pa smorgaen. Det blir bade gott och jag blir matt ... jag misstanker att jag blivit glutenintolerant och har ocksa borjat gropa ur gurka, lagga i min hummus och en tunn skiva smorgas kalkon uppepa. Gott.

• Gilla
Jag fortsätter att skippa Lifesum. Det är prio att få upp kondition och styrka efter sex veckor med influensa och bihåleinflammation. Så jag äter, vettigt men utan att räkna. Ingen alkohol och inget gottis utom en dag i veckan. Har ordinerat mig själv ett stort glas apelsinjuice varje dag.

• Gilla
Eftersom jag suttit och letat resor ( helt svettig) hela dagen idag så blev det inget gym idag. Hann helt enkelt inte efter jobbet. Nu är i alla fall en resa äntligen bokad till Mexiko,:D så nu blir man peppad att fortsätta! Målet är att gå ner (så snabbt som är hälsosamt) lite till innan resan.
Gymmet tar jag imorgon istället efter jobbet!

Jag haller just pa att rakna ut kalori mangden i en gryta jag gor till middag idag. Det ar meningen att det ska bli rester till maken i morgon sa han kan ata nar jag ar pa traning i morgon kvall. Det ar ett himla meck att rakna dock :angel:

• Gilla
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 318
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 526
Senast: Lisen82
·
R
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 659
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 146
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka