2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då var det min tur att hoppa in i tråden. Efter att ha fött barn för 6 månader sen så känner jag att kroppen är allt annat än hur jag vill att den ska vara. Noll muskler och betydligt mer fett.:D

Så småningom så kommer jag börjar springa igen men väntar till jag inte ammar så mycket längre. Så i dagsläget handlar det om att inte köpa hem skit och att inte baka.:angel: Välja bättre mat helt enkelt.:)

Väger mig i morgon och utgår från det men gissar på att jag kommer vilja gå ner 5 kg eller så. Så får träningen komma lite senare, för jag vill få tillbaka både muskler och kondition men har inget pepp på det just nu.

En sak i taget är nog så svårt!:D

Idag har jag ätit så sjukt mycket :crazy: Det var iofs planerat, och jag hade nog utrymme för det, men ändå. Gigantisk hamburgare med getost och bröd och strips till lunch (SJUKT god) och sedan årsmöte med två sorters smörgåstårta :angel: Och hembakta bondkakor. Som sagt, det var planerat, men jag känner mig ändå lite väl mätt :D

På måndag är det vägning igen. Väger mig varannan måndag hos skolsköterskan eftersom jag inte äger någon egen våg...

I dag har jag bara smaatit, men hallit mig val innom de kallorier jag hade tankt mig. Till Middag blir det en tomatsoppa med lite hetta och till det ett par skivor kalkon.:d

Vägdag fredagar
5/1 -2,2kg
12/1 -0,8kg
19/1 -0,2kg
26/1 -1,4kg
2/2 -1,2kg
9/2 -0,5kg
16/2 +0,8kg
23/2 -1,7kg

Tot. -7,2kg

Har gjort en miss denna veckan nämligen att låta resterna av lördagens kaka (Som inte ens blev supergod) så kvar i kylen så den har jag småätit på de dagar jag inte har fastat. :banghead:

I övrigt har jag varit duktig men jag trodde ikke jag skulle gå ner mer än max de 8hg jag gick upp förra veckan.

Toknöjd med veckans resultat. Dansade hela vägen från vågen. :banana:

8/1 75 kg
12/1 73,8 kg
15/1 74,3 kg
19/1 74,3 kg
22/1 74,8 kg
26/1 74,3 kg
29/1 74,3 kg
2/2 73,7 kg
5/2 74,1 kg
9/2 74,5 kg
12/2 74,5 kg
16/2 73,9 kg
19/2 75,2 kg
23/2 73,9 kg

Och tillbaka ner efter en lite bättre vecka.. Har höjt min dagliga kcal gräns från 1200 till 1500 för jag märkte att jag var så himla hungrig hela tiden och på 1200 hade jag mycket lättare att hetsäta på helgerna när jag inte räknar kcal, jag blev så otroligt matfixerad och jag gillade inte det beteendet som började krypa fram. Så ska försöka detta nu och se om det är mer hållbart!

Gick ner ett hg. Men jag har 1 kg kvar till första målvikten och känner att jag har kommit in i bra rutiner med mat och träning och hyfsat nöjd med kroppens känsla så det känns rätt ok.

23/12 71,7 kg
30/12 71,3 kg
5/1 70,9 kg
12/1 70,9 kg
13/1 70 kg
16/1 70,5 kg
18/1 70,2 kg
20/1 69,5 kg
28/1 69,4 kg
29/1 69,2 kg
2/2 68,9 kg
3/2 68,4 kg
8/2 68,3 kg
10/2 68,1 kg
11/2 67,8 kg
13/2 67,4 kg
18/2 67,1 kg
23/2 67 kg
Jag väntar mens här inom dom närmsta 3 dagarna, så jag tar siffrorna med en nypa salt. Jag har varit och tränat 4 ggr den här veckan, mest varit på olika grupppass på friskis, men även kört en del crosstrainer.
Det har gått helt okej med maten, men jag känner att jag fuskat lite granna ändå, inte mycket men lite. Känner mig svullen men hoppas det är pga mensen.

Vägdag fredagar
5/1 -2,2kg
12/1 -0,8kg
19/1 -0,2kg
26/1 -1,4kg
2/2 -1,2kg
9/2 -0,5kg
16/2 +0,8kg
23/2 -1,7kg

Tot. -7,2kg

Har gjort en miss denna veckan nämligen att låta resterna av lördagens kaka (Som inte ens blev supergod) så kvar i kylen så den har jag småätit på de dagar jag inte har fastat. :banghead:

I övrigt har jag varit duktig men jag trodde ikke jag skulle gå ner mer än max de 8hg jag gick upp förra veckan.

Toknöjd med veckans resultat. Dansade hela vägen från vågen. :banana:

Gilla på viktnedgången :)
Men inte på kakans biverkningar av småätande. Försök att slänga det som blir över när ni ätit en efterrätt. Jag vet att det är jättesvårt ibland för den ologiska delen av hjärnan tar över för oss som har svårt att låta bli om det finns tillgängligt och hittar ständigt ursäkter för att behålla och ta mer.
Jag slängde själv sista biten nu i veckan och direkt efter tömde jag kattlådan i samma soppåse. Väldigt effektivt sätt att bli av med "jag vill ha mer" känslan :D
Jag kan dock låta bli ändå (sparade en bit till maken till fika dagen efter men då var den ju paxad) men vill vidta åtgärder så huvudet inte fattar nya beslut som ger negativa konsekvenser :)

8/1 75 kg
12/1 73,8 kg
15/1 74,3 kg
19/1 74,3 kg
22/1 74,8 kg
26/1 74,3 kg
29/1 74,3 kg
2/2 73,7 kg
5/2 74,1 kg
9/2 74,5 kg
12/2 74,5 kg
16/2 73,9 kg
19/2 75,2 kg
23/2 73,9 kg

Och tillbaka ner efter en lite bättre vecka.. Har höjt min dagliga kcal gräns från 1200 till 1500 för jag märkte att jag var så himla hungrig hela tiden och på 1200 hade jag mycket lättare att hetsäta på helgerna när jag inte räknar kcal, jag blev så otroligt matfixerad och jag gillade inte det beteendet som började krypa fram. Så ska försöka detta nu och se om det är mer hållbart!

Låter som ett bra beslut :)
Gjorde själv samma i höstas att höja lite en period då jag kände att jag behövde det. Hellre en långsammare viktnedgång än må som du beskriver. Jag gick ner bra i vikt ändå och mådde bättre både i kroppen och knoppen :)

Veckans vägning gav en minskning på 0,1 kg :)
Lite men jag blir så himla glad och nöjd ändå eftersom jag dels inte kunnat promenera som vanligt iom sportlovet och dessutom hade min dejt med maken där jag överskred min kcalmängd och så visar vågen minus ändå :)

Jag lyckades ta mig ut på en timmas promenad igår när maken jobbade hemifrån :up:

Nu är han iväg på kickoff/utbildning och kommer hem imorgon igen så blir promenad tidigast på söndag igen. Är vädret fint så tänkte jag försöka satsa på långa rundan som aldrig tar slut :p Så blir det en rejäl promenad.

Nu lägger jag planerna på att komma iväg och simma lite på hyllan. För några kg sen hade det känts ok att köpa en ny baddräkt för ändamålet men nu kommer jag snart i min vanliga så nu blev jag snål och väntar tills den sitter bra :p
Fullt duglig att använda om typ 5 kg så blir lagom att börja simma till våren och köra utomhusbassäng i sommar :)

Är det någon som har ett recept på goda lågkalorichokladbollar? Hade velat fika med barnen i eftermiddag :heart Å vanliga var inte viktvänliga :o :p

Gilla på viktnedgången :)
Men inte på kakans biverkningar av småätande. Försök att slänga det som blir över när ni ätit en efterrätt. Jag vet att det är jättesvårt ibland för den ologiska delen av hjärnan tar över för oss som har svårt att låta bli om det finns tillgängligt och hittar ständigt ursäkter för att behålla och ta mer.
Jag slängde själv sista biten nu i veckan och direkt efter tömde jag kattlådan i samma soppåse. Väldigt effektivt sätt att bli av med "jag vill ha mer" känslan :D
Jag kan dock låta bli ändå (sparade en bit till maken till fika dagen efter men då var den ju paxad) men vill vidta åtgärder så huvudet inte fattar nya beslut som ger negativa konsekvenser :)
Jag får nog göra det men där är det ekonomen i mig som är problemet. Det känns så fel att slänga 3/4 av en kaka liksom.
Vi har gäster i morgon med men får nog göra en dessert som precis räcker till det så jag slipper slänga något.

59,3 kg vägde jag i morse så det är min startvikt helt enkelt. :) Vill gå ner i första hand till 56 kg och se hur det känns/ser ut. Men med tanke på att jag inte har så mycket muskler så kommer jag nog vilja gå ner mer. Men första målet är 56 kg!

Jag får nog göra det men där är det ekonomen i mig som är problemet. Det känns så fel att slänga 3/4 av en kaka liksom.
Vi har gäster i morgon med men får nog göra en dessert som precis räcker till det så jag slipper slänga något.

Haha, amatörekonomen här känner samma sak :laugh:
Men som du säger, gör så det räcker precis eller någon bit extra bara så slipper du känna att du slänger mycket :up:

28/1 68,3
29/1 67,5
3/2 66,1
10/2 65,8
21/2 65,3

Tuff februari, sjuk och trött. Inte fokuserat alls på vikt, men gått ner lite ändå! Försöker undvika socker och kolhydrater men är absolut inte stenhård. Ska skärpa till mig när jag återfår full energi :D

Mål: 61,9
Oh, jag har ett delmål! 10/3 är det travgala och då vill jag väga under 64,5!

Några år sen hade jag den här klänningen och tänkte belöna mig med att använda den igen... :love:

Screenshot_20180223-211144.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 318
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 526
Senast: Lisen82
·
R
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 659
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 146
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka