Vagen visar ytterligare minskning
i dag var det 55.5 ... sakta men sakert kryper det nerat. Mitt mal ar under 53 kg ... for dar omkring mar jag bast.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vägdag fredagar
5/1 -2,2kg
12/1 -0,8kg
19/1 -0,2kg
26/1 -1,4kg
2/2 -1,2kg
9/2 -0,5kg
16/2 +0,8kg
23/2 -1,7kg
Tot. -7,2kg
Har gjort en miss denna veckan nämligen att låta resterna av lördagens kaka (Som inte ens blev supergod) så kvar i kylen så den har jag småätit på de dagar jag inte har fastat.
I övrigt har jag varit duktig men jag trodde ikke jag skulle gå ner mer än max de 8hg jag gick upp förra veckan.
Toknöjd med veckans resultat. Dansade hela vägen från vågen.![]()
2/2 73,7 kg8/1 75 kg
12/1 73,8 kg
15/1 74,3 kg
19/1 74,3 kg
22/1 74,8 kg
26/1 74,3 kg
29/1 74,3 kg
5/2 74,1 kg
9/2 74,5 kg
12/2 74,5 kg
16/2 73,9 kg
19/2 75,2 kg
23/2 73,9 kg
Och tillbaka ner efter en lite bättre vecka.. Har höjt min dagliga kcal gräns från 1200 till 1500 för jag märkte att jag var så himla hungrig hela tiden och på 1200 hade jag mycket lättare att hetsäta på helgerna när jag inte räknar kcal, jag blev så otroligt matfixerad och jag gillade inte det beteendet som började krypa fram. Så ska försöka detta nu och se om det är mer hållbart!
Jag får nog göra det men där är det ekonomen i mig som är problemet. Det känns så fel att slänga 3/4 av en kaka liksom.Gilla på viktnedgången
Men inte på kakans biverkningar av småätande. Försök att slänga det som blir över när ni ätit en efterrätt. Jag vet att det är jättesvårt ibland för den ologiska delen av hjärnan tar över för oss som har svårt att låta bli om det finns tillgängligt och hittar ständigt ursäkter för att behålla och ta mer.
Jag slängde själv sista biten nu i veckan och direkt efter tömde jag kattlådan i samma soppåse. Väldigt effektivt sätt att bli av med "jag vill ha mer" känslan
Jag kan dock låta bli ändå (sparade en bit till maken till fika dagen efter men då var den ju paxad) men vill vidta åtgärder så huvudet inte fattar nya beslut som ger negativa konsekvenser![]()
Jag får nog göra det men där är det ekonomen i mig som är problemet. Det känns så fel att slänga 3/4 av en kaka liksom.
Vi har gäster i morgon med men får nog göra en dessert som precis räcker till det så jag slipper slänga något.
Oh, jag har ett delmål! 10/3 är det travgala och då vill jag väga under 64,5!28/1 68,3
29/1 67,5
3/2 66,1
10/2 65,8
21/2 65,3
Tuff februari, sjuk och trött. Inte fokuserat alls på vikt, men gått ner lite ändå! Försöker undvika socker och kolhydrater men är absolut inte stenhård. Ska skärpa till mig när jag återfår full energi
Mål: 61,9
I natt drömde jag att jag gick i ett köpcentrum där det bara fanns en massa butiker med semlor, chokladtårtor, lösgodis och bakelser!Jag vaknade mätt.
![]()
Men grymt!!!! HEJJA!Vågen säger -1,2 kg denna vecka, får väl se om det är här för att stannaOavsett vikt, så har min vinterjacka blivit märkbart större, det är liksom luftigt längst ner och går att fladdra omkring med lite
![]()
Totalt ner sen 20/1: 4 kg