2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag går inte varken upp eller ner just nu. Haft samma morgonvikt sedan i måndags, skött mig väl med både kost och motion. Så hoppas strax på det där tappat @MarieJ nämnde!

Helger tycker jag är lite svåra, på kvällarna är det såååå mysigt att knapra på något gott. Kanske ska göra mig ett rejält och vackert fruktfat att sitta o plocka från.

Ehm. + 0,5 kg denna vecka! Förstår inte varför. Har ätit bra och tränat tre gånger den här veckan. Hoppas på någon tillfällig sinnesförvirring av kroppen. :eek:

Vågen visade plus och jag har min pre-mens-dubbelhaka (har lite dubbelhaka annars också men den blir mycket större precis före mens). Jag känner lugnet. :)

• Gilla
Reactions: MM
Jag går inte varken upp eller ner just nu. Haft samma morgonvikt sedan i måndags, skött mig väl med både kost och motion. Så hoppas strax på det där tappat @MarieJ nämnde!

Helger tycker jag är lite svåra, på kvällarna är det såååå mysigt att knapra på något gott. Kanske ska göra mig ett rejält och vackert fruktfat att sitta o plocka från.

Jag tycker fruktfat är luriga. Räknar man kalorier så får man välja rätt frukter annars tickar kalorierna på. Jag behöver också något att knapra på till kvällen till tex Tv:n om jag ska se något. Senaste veckan har det blivit digestivekex :)
Inte för sött och inte rena kakor a la ballerinakex. Inte ett halvt paket utan typ 3 kex :)
Behöver du volym på snackset så kanske morots- och gurkstavar och en dipp? :)

Okej, vägde mig idag igen bara för att jag inte riktigt trodde på det där med +0,5, och idag visade det -0,2 istället ifrån den ursprungliga vikten, så det var nog en tillfällig förvirring av kroppen. Skönt! För jag haaar skött mig! :rofl:

Det är det som är så skönt att väga sig ofta tycker jag, att man ser att kroppen hoppar upp och ner utan någon speciell anledning. Sen bara ha en dags vikt som man räknar. Ser man sen över en månad så ser man skillnaden från första viktnoteringen till sista :)
Men man undrar ju lite vad kroppen gör när man plufsat upp 2 kg helt plötsligt :p

Borde som sagt ha viktnoteringen var 8;e dag :cautious: ner ett halvt kilo till idag :p
Håller detta i sig så är jag superglad över ett +-0 till nästa fredag :)
När jag ser tillbaka när jag fått ett rejält ras har det varit rätt stabilt i 2 veckor innan jag går ner igen.

Har slängt ut några fler förstora plagg nu och kunnat ta fram ytterligare 1 par byxor ur gamla garderoben :)

Det är det som är så skönt att väga sig ofta tycker jag, att man ser att kroppen hoppar upp och ner utan någon speciell anledning. Sen bara ha en dags vikt som man räknar. Ser man sen över en månad så ser man skillnaden från första viktnoteringen till sista :)
Men man undrar ju lite vad kroppen gör när man plufsat upp 2 kg helt plötsligt :p

Jag har, nånstans, kvar diagram jag gjorde när jag gick ner i vikt. Hade tre olika diagram (dag, vecka och månad) och det var himla fascinerande att se hur mycket det kunde diffa både från dag till dag och vecka till vecka, men på månadsbasis var nedgången faktiskt helt konstant.

Väger 51 efter att ha ätit 2 mackor idag och vill gärna gå upp minst ett kilo till. Jag pendlar rätt så mycket i vikt och tappade en del när jag fick influensa.

Det lägsta jag vägde under tiden jag var sjuk är 48,-nånting. Riktigt skrämmande. :eek: Och det har varit motigt att gå upp i vikt efteråt; fokuserar mest på att försöka äta ordentligt. Har 3 matlådor att äta nu iallafall som lunch. (brukar annars äta flera små mål bara, oftast) För ogillar verkligen att jag kan känna mina revben under nyckelbenet så enkelt..-

Så mitt mål är att väga minst 52 på fredag och det känns som ett mål jag kan klara av. :)
Well.. Nu är det inte fredag utan söndag men det gick inte som planerat! :cautious: Väger 50,2. Så det här var svårare än vad jag trodde.. Funderar på att laga mat idag eller imorgon och fortsätta med taktiken att ha en måltid extra utöver maten jag äter med familjen.. Jag lagade extra matlådor i torsdags och har 2 stycken kvar. Men i lördags har jag slarvat med middagen då jag inte orkade laga mat, så jag åt chips, choklad och godis istället. :crazy: (och mådde äckligt illa efteråt:yuck:)

Även denna vecka glömde jag skriva in här hur det gick i fredags.

Vägdag fredagar
5/1 -2,2kg
12/1 -0,8kg
19/1 -0,2kg
26/1 -1,4kg
2/2 -1,2kg
9/2 -0,5kg
16/2 +0,8kg
23/2 -1,7kg
2/3 -0,2kg
9/3 +/- 0kg

Tot. -7,4kg

Jag kan tycka att jag förtjänar bättre siffror än såhär denna veckan faktiskt. :cautious:

Jag ligger 2kg ifrån mitt första delmål som innebär att jag får köpa lite nya toppar vilket jag är i stort behov av så fort vädret blir bättre. Lite lätt irriterad nu om man säger som så. :mad: menmen.. Nya tag i Texas och på fredag ska jag ha någon typ av minus annars kan min kropp förvänta sig en rejäl utskällning :rage:

Även denna vecka glömde jag skriva in här hur det gick i fredags.

Vägdag fredagar
5/1 -2,2kg
12/1 -0,8kg
19/1 -0,2kg
26/1 -1,4kg
2/2 -1,2kg
9/2 -0,5kg
16/2 +0,8kg
23/2 -1,7kg
2/3 -0,2kg
9/3 +/- 0kg

Tot. -7,4kg

Jag kan tycka att jag förtjänar bättre siffror än såhär denna veckan faktiskt. :cautious:

Jag ligger 2kg ifrån mitt första delmål som innebär att jag får köpa lite nya toppar vilket jag är i stort behov av så fort vädret blir bättre. Lite lätt irriterad nu om man säger som så. :mad: menmen.. Nya tag i Texas och på fredag ska jag ha någon typ av minus annars kan min kropp förvänta sig en rejäl utskällning :rage:

Det släpper snart ska du se :)
Kämpa på bara!

Lyckats motionera i helgen trots att dom brukar vara rätt förslappade :p
En timmas promenad i lördags och igår orkade kroppen (knäet) en halvtimma på crosstrainern :)
Blir nog crosstrainern idag igen för känner inte för att släpa ut mini i regn även om hon sitter skönt i sin vagn. Vill få in nya vanor med iaf 30 min motion om dagen :)
Mer tid är bara bonus med 3 barn men en halvtimma på maskinen efter dom har lagt sig är mer än görbart så länge dom lägger sig i tid.

Här står det still! Är väl bara att hålla i. Har ätit 10 stycken lösgodisbitar i helgen, annars har jag ätit som jag ska och promenerat 1,5 mil.

För ett par veckor sedan gjorde jag ett stort hopp ner, sen ett litet upphopp. Nu står vågen på 78,1 varenda dag. Som att nån har stansat in det. Inte så bra för motivationen när det står så still. På pappret gör jag alla rätt men antar att det är alla år av jojobantning som gör att kroppen gärna inte släpper.

Förra gången jag vägde in mig på ett förutbestämt datum visade vågen lite mer än gången före. Så den räknade jag inte ;) Vägde mig en vecka senare istället och då var det lite ner. Vägde in mig idag igen och då visade vågen 59,9 :) Det var ju trevligt. Orkar inte riktigt vara sådär väldigt noggrann och orkar nog inte med att logga vad jag äter i Lifesumappen särskilt länge till, för det är tröttsamt. Nu har jag ju mer koll på vad som är rimligt att äta (alltså, vad en normal portion är) och har vant mig av med att leva på chips och öl, så det går nog bra ändå :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 318
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 526
Senast: Lisen82
·
R
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 659
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 145
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Artfex S