Jag hoppar ocksa garna over frukost, men upptackte att jag inte tappade vikt om jag inte spred ut mina kallorier battre. Nu ater jag bara pa morgnarna nar jag gatt upp lite igen, da tar jag ett kokt agg eller nagot annat med mycket protein till frukost mellan 6-8 eller sa. Sedan ater jag lite i taget under dagen. sa jag har atit ungefar 500 kallorier nar det ar dags for middag.
Jag ater mycket lite tillagade gronsaker, jag kanner mig mer tillfredstalld nar jag tuggat (sarskilt kal

) ra, det tar nog langre tid for kroppen att bearbeta det. Det ar sa enkelt att ta nagra skivor smorgas kalkon da och da under dagen ... och sa kalen forstass.

sedan lagar jag garna till lite lax eller annat gott ... oftast med mer kal med en "vinaigrette" utan olja.
De "saser" jag gor numera ar i stort sett bara chimichurri typ av saser. Oftast ingen olja alls, ibland appel juice i stallet, men vanligen bara vatten som vatska. Jag anvander allt fran en "riktig" chimichurri med halften (eller mindre) sa mycket olja som de flesta recepten kraver ... till att istallet anvanda spenat eller vad jag rakar ha hemma och kryddor som passar till maten. Jag har astadkommit nagra riktiga hojdare ... som jag inte kan gora om da jag (till Maken's sorg) inte vet allt jag hade i.

Det ar inte heller helt fel att komma bort fran vanan med sas till maten ...
Rodbetts "goop" med mosade rodbettor, lite tahini, citron juice, och salt ... garna med en nypa hot pepper blir SUPER gott och enkelt att kora nagra sekunder i food processor sa det blir perfect mos ... eller kan goras till en spannande sas
Avocado "goop" ar ocksa en favorit ...
Eller en god hemgjord salsa av raa gronsaker jag har hemma blir himla frasht och gott