2019 års vikttråd

Tips på hur jag får upp proteinet utan att öka kcal för mycket?
Äter kvarg till frukost. Vill helst inte äta ägg. Lunch består av böngryta i olika form.
Enligt lifesum ligger jag 113 g back O_o(proteinrik diet inställd)
 
Tips på hur jag får upp proteinet utan att öka kcal för mycket?
Äter kvarg till frukost. Vill helst inte äta ägg. Lunch består av böngryta i olika form.
Enligt lifesum ligger jag 113 g back O_o(proteinrik diet inställd)
Jag tänker fisk?
Screenshot_20190102-162437.jpg
 
For tandvark hjalper det att ta en, eller ett par, matskedar cocosnots olja och "skolja munnen" med, halla det pa tanden och lata det ligga dar sa lange som mojligt, morgon och kvall.
Nar ena sonen hade tandvark for ett par ar sedan foreslog hans chef att han skulle prova ... Sonen hade da sa ont att han var redo for att "poppa" oxycodone. Efter nagra dagar med cocosnots olja var han helt smartfri och kunde lungt vanta ut att hans tandforsakring (han hade just bytt jobb) skulle trada i kraft.
Efter det har manga vanner och slaktingar, bade har och i Sverige forsokt och an sa lange har alla blivit myckt battre, och de flesta helt bra. Val vart att prova!
Tack för tips ska testa!
 
Klämde i mig två ägg och 1,5 dl kvarg. Fortfarande inte tillräckligt med protein. Det blir svårt det här.. :cautious:
Är äckligt mätt nu.
 
Klämde i mig två ägg och 1,5 dl kvarg. Fortfarande inte tillräckligt med protein. Det blir svårt det här.. :cautious:
Är äckligt mätt nu.

Sojaprotein? Det finns färdiga nuggets, färser och liknande samt mjöl som man kan blanda ner i smoothies och annat.
 
Sojaprotein? Det finns färdiga nuggets, färser och liknande samt mjöl som man kan blanda ner i smoothies och annat.

Jag äter en del helfabrikat. Men det ger mycket kcal..
Undviker gärna soja av miljöskäl. Men det finns ju andra likvärdiga baljväxter.
 
Jag inleder 2019 lite lättare än 2018. Det är inte många kilon det handlar om, men ack så mentalt stärkande ändå att jag lyckats bryta den negativa spiralen som jag satt fast i under en stor del av 2018.

Jag och en person i min närhet vill båda komma tillrätta med våra kostvanor och det är himla fint att ha en person som står en nära som man kan tackla utmaningen tillsammans med.

Mitt mål för 2019 är att jag ska vara lite lättare när året är slut. Jag har inga siffermål just nu, för jag har en del saker att få ordning på innan jag vet vilket tempo jag kan hålla. Med det sagt vore det fint att ha trillat ner till nästa 10-tal innan september när Apple troligtvis släpper en ny iPhone. :D Det innebär ca 8 kg och det är i sig inte mycket på så lång tid, men som sagt; jag vet inte vilket tempo jag orkar hålla, så vi får se hur långt det räcker.
 
Efter en hemsk höst har jag 20 kg att göra mig av med. Vägde och mätte mig igår som officiell start.
Målet är att äta bra mat så jag inte blir godissugen och regelbundet så jag inte hetsäter en gång om dan.. och tappar humör och ork. Långsamma kolhydrater.
Behöver äta minst 1800 kcal "riktig mat" iaf per dag för att må bra (kronisk smärta och lite annat skit). Jag bränner mer då jag har ett stall med tio hästar varav 5 är mina och 3 tränas och tävlas. Ska se om min kassa eds-kropp kan fixa hiit på motionscykel framöver.
Har cronometer på telefonen. Och för in allt jag äter och motion i, är nyttigt att se hur mycket bra mat jag kan och ska äta för att få i mig det jag behöver. Den mäter allt, olika proteiner, fetter, mineraler, vitaminer osv
 
Orimligt nöjd över att ha ätit frukost två dagar i rad! Brukar hoppa över frukosten med resultatet att jag blir sjukt hungrig vid tio och trycker i mig något skit. Blir inte så värst mycket, mår alltid illa på morgonen men idag blev det blåbärssmoothie och ett ägg :up:
 
Här går det bra. Det har släppt 0,4 kg sen 1/1. Om jag fortsätter sköta mig borde jag vara i mål någon gång under januari. Har 1,5 kg till jag vill ner så inte speciellt mycket men det gäller ju att hålla sig i skinnet. Nu är det lov för barnen så svårt att hålla igång träning och normala kostvanor såsom när det flyter på det är vardag med skola. Så även om det kanske verkat som jag gått ner "enkelt" iom stor viktnedgång så kämpar jag på rätt friskt jag med med att bibehålla förändringarna!
Ska dock ha mens inom typ 8 dagar så brukar vätska upp mig lite innan så jag hoppas den svullna magen beror på det och inte pga julmaten ännu. Massa laktos och extra fett i julmat och min mage gillar inte det men står ut med biverkningarna vid högtider. Då får det vara värt det :p

Kommer dock upp i mina 10.000 steg om dagen och det är vad jag har som mål, alternativt 70.000 steg varje vecka så det jämnar ut sig en dålig dag. Försöker att inte sätta orimliga mål för det vet nog de flesta att man oftast inte klarar av att uppnå ändå.

Jag önskar att vi lyckas införa mer fisk i kosten under detta året samt försöka äta grönsaker oftare. Inte till varje mål för det vore att pressa oss för hårt men till fler måltider helt enkelt än vad vi gör idag.

Jag har aldrig brytt mig om att skriva in kcal i fitbitappen men började med det nu så ska jag ha koll på kalorier in- och ut och se hur väl det stämmer överens. Årets mest intressanta projekt tror jag :D
Vet att man kan sammankoppla med lifesum men kör gratisvarianten så skriver in manuellt istället.
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 938
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Min pappa drabbades av sepsis och endokardit i somras och man börjar nu planera för hemgång. IVA-vården tog dock hårt på kroppen och han...
2
Svar
22
· Visningar
2 242
Kläder & Bli fin Då jag redan sörjer min vecka i alperna så tröstar jag mig med att leta nya vandringskängor. Det är en djungel och jag är en newbie i...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Karfitsa
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 133
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp