Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänker fisk?Tips på hur jag får upp proteinet utan att öka kcal för mycket?
Äter kvarg till frukost. Vill helst inte äta ägg. Lunch består av böngryta i olika form.
Enligt lifesum ligger jag 113 g back(proteinrik diet inställd)
Jag tänker fisk?
Visa bifogad fil 23430
Då kan jag inte uttala mig allsJag äter inte fisk, är vegetarian.
Då kan jag inte uttala mig alls![]()
Tack för tips ska testa!For tandvark hjalper det att ta en, eller ett par, matskedar cocosnots olja och "skolja munnen" med, halla det pa tanden och lata det ligga dar sa lange som mojligt, morgon och kvall.
Nar ena sonen hade tandvark for ett par ar sedan foreslog hans chef att han skulle prova ... Sonen hade da sa ont att han var redo for att "poppa" oxycodone. Efter nagra dagar med cocosnots olja var han helt smartfri och kunde lungt vanta ut att hans tandforsakring (han hade just bytt jobb) skulle trada i kraft.
Efter det har manga vanner och slaktingar, bade har och i Sverige forsokt och an sa lange har alla blivit myckt battre, och de flesta helt bra. Val vart att prova!
@sthu Tofu kanske?![]()
Hoppar in här.
Var ju med i 2018 tråden under våren men sedan kaosade jobbet och jag orkade inte hålla i. Har gått upp 14kgunder hösten stressätare som jag är.
Mitt första viktmål har alltså flyttat sig en bra bit bort och det är nu 21,1kg dit![]()
Klämde i mig två ägg och 1,5 dl kvarg. Fortfarande inte tillräckligt med protein. Det blir svårt det här..
Är äckligt mätt nu.
Sojaprotein? Det finns färdiga nuggets, färser och liknande samt mjöl som man kan blanda ner i smoothies och annat.
Funkar det inte med proteinpulver då?Jag äter en del helfabrikat. Men det ger mycket kcal..
Undviker gärna soja av miljöskäl. Men det finns ju andra likvärdiga baljväxter.
Funkar det inte med proteinpulver då?![]()