2019 års vikttråd

Jag började om i mitten av januari och har tappat c:a 8 kg sedan dess vilket jag är helnöjd med, förstås, men har fallit tillbaks i det gamla usla beteendet med att väga mig flera gånger om dagen när jag är hemma. Hopplöst! Särskilt senaste veckan när jag varit hormonell och svullen och det har pendlat flera kilo från dag till dag, plus att jag börjat träna igen. Som om det verkligen kommer att vara någon stor skillnad bara för att jag har varit och kissat!

Men - nu vägde jag mig imorse och ska verkligen försöka hålla mig ifrån det till tidigt nästa vecka. Tisdag, till exempel.
 
Haft en katastrofal helg och uniformsbrallorna satt inte som en smäck inatt om man säger så :p

Nu blir det massa promenader med doggen närmsta dagarna iaf. Skönt!
 
Det går lite sådär för mig. Har fått ordning på sötsuget, äter ganska bra även om jag skulle behöva dra ner på stärkelserik mat och äta mer grönsaker. Promenerar en del, men skulle behöva pulsträna, gymmet eller springa. Jag står still i vikt, och det är ju i och för sig bra. Men jag vill ju gå ner också. Jag önskar att vintern kunde försvinna, då skulle det bli lättare att få in mer träning i vardagen.
 
Ligger stadigt runt 70 kg.. Spelar ju ingen roll vad jag gör, fattar verkligen inte varför! Ska träffa psykläkare nästa vecka och diskutera medicinen då, om det nu är den som spökar.
Mina sköldkörtelvärden var ju tydligen inom normalspannet så det var ju bra. Men symtomen kvarstår..

Ska förmodligen få en kortisonspruta i höften framöver. Om det funkar borde jag kunna komma igång med löpträning och kanske hjälper det lite på vikten.

Känns rätt hopplöst just nu. Leva på skit och ingenting och ändå inte gå ner (och i värsta fall gå upp ännu mer).
 
Känner mig rätt glad , idag stannade vågen på. 89,7 kg! Startvikt 26/12 101 kg, tänkt en gastric Sleeve 16/1, som ej blev av p.g.a bråck på magmunnen! Vägde då 92 kg, har slutat med socker såsom i bakverk och godis, Samt slarvräknat med VV, inte alls slaviskt och det går sakta men det går neråt 😍
 
Känner mig rätt glad , idag stannade vågen på. 89,7 kg! Startvikt 26/12 101 kg, tänkt en gastric Sleeve 16/1, som ej blev av p.g.a bråck på magmunnen! Vägde då 92 kg, har slutat med socker såsom i bakverk och godis, Samt slarvräknat med VV, inte alls slaviskt och det går sakta men det går neråt 😍

Skönt att du slapp operera dig, och att du hittat ett sätt att gå ner för egen maskin! Men du, 11 kilo på 2,5 månader tycker jag inte att man kan kalla för att gå ner i vikt sakta, snarare tvärtom.
 
Hej tråden! För några veckor sen blev jag sjuk och det gav sig inte, visade sig vara streptokocker och jag fick äta penicillin. Medicinen hjälpte snabbt men magen rasade totalt. Ena dagen kunde jag knappt äta alls och andra dagen fick jag äta hela tiden för att inte må kräkilla och få halsbränna, plus att jag haft svårt att sova. Har inte varit läge att börja träna, har varit alldeles för påverkad av magen och sömnbrist. Kuren tog slut för några dagar sen och nu börjar kroppen kännas som vanligt igen.

Vet inte vad som hänt med vikten under den här tiden, och jag tänker inte kolla (av princip väger jag mig inte när jag är eller varit sjuk) utan nu ska jag se till att få en bra vecka med schysst mat och mycket utevistelse. Har semester och är i skrivande stund på väg fjällen, och jag är den som ansvarar för maten, så det borde gå bra både vad gäller mat och utevistelse. Jag åker dock inte skidor, men tänkte sett till att gå en mil eller så om dagen. Ska även smyga igång med lite träning, har med mig gummiband för det ändamålet.

Så nästa måndag blir det invägning och ett pass på gymmet. Ser fram emot det men ändå inte, varit ifrån gymmet typ en månad nu. It’s gonna hurt...
 
Skönt att du slapp operera dig, och att du hittat ett sätt att gå ner för egen maskin! Men du, 11 kilo på 2,5 månader tycker jag inte att man kan kalla för att gå ner i vikt sakta, snarare tvärtom.
Fel datum ska vara f.r.o.m 16/12, det gick fort i början p.g.a lcd innan operation, så det blev liksom en push i rätt riktning trots att op inte blev av . Ngn här som äter LCHF? Fungerar det bra ?
 
Jag äter lchf-inspirerat och nåt jättebra på den kosten 😊
Vad äter du på ett ungefär? Jag har inte tagit bort kolhydrater såsom ris, pasta, potatis men har dragit ner betydligt på mängden och fokuserar mer protein och grönsaker . Funderar på att börja mer med råris samt bönpasta .
 
Vad äter du på ett ungefär? Jag har inte tagit bort kolhydrater såsom ris, pasta, potatis men har dragit ner betydligt på mängden och fokuserar mer protein och grönsaker . Funderar på att börja mer med råris samt bönpasta .
Jag har helt plockat bort pasta, ris, potatis. Jag är svag för bröd, men försöker minimera det så mycket det går. Egentligen så äter jag protein, sallad och sås enkelt sagt. Snålar inte med fettet.

Råris och bönpasta är inte lchf iaf. Då blir det någon annan diet.
 
@Miran Förvänta dig ingen lätt väg med magen, bara. Det som händer under klimakteriet är att rumpan och magen byter plats på nåt mysko vis. Man blir som en planka bak och en marängsviss fram.

Been there, done that, got the Gudrun Sjödén :meh:
Min rumpa är sig lik, men det där med fett på magen kan jag verkligen relatera till. Det är en ny och mycket svårhanterlig erfarenhet.
 
Det kommer nog, ska du se :meh:

Peppande! :D :rofl:

Min kollega håller på med bikini fitness och har gått in i sista veckan innan tävling. Häromdagen åt jag resterna av en kladdkaka med salta popcorn på framför henne. Mycket njutningsfullt.
Men jag är också rätt avis på henne, hennes benhårda disciplin. Kanske inte livsstilen dock, verkar rätt skevt att käka 800 kcal per dag, träna som ett svin och äta vätskedrivande tabletter veckan innan tävling.
Meeeeen önskar att man helt apropå bara kunde tappa 10 kg över en natt. Hade varit gött.

Det jag ville komma till 😅 är att jag ska börja mitt nya liv imorgon!
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 987
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Min pappa drabbades av sepsis och endokardit i somras och man börjar nu planera för hemgång. IVA-vården tog dock hårt på kroppen och han...
2
Svar
22
· Visningar
2 261
Kläder & Bli fin Då jag redan sörjer min vecka i alperna så tröstar jag mig med att leta nya vandringskängor. Det är en djungel och jag är en newbie i...
Svar
3
· Visningar
432
Senast: Karfitsa
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 188
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp