Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åt soppa och knäckebröd till lunch. Dålig idé helt klart för nu är jag hungrig och sugen trots att jag åt på väg till stallet..
Soppa på kvällen funkar bra, men inte lunch uppenbarligen.
Jag tänker att en ypperlig riktlinje är att inte kommentera människors vikt överhuvudtaget. Börja där, så ska du se att det andra inte är särskilt bökigt att ta ställning till.Absolut! Var ska man dra gränsen? Får man kommentera att folk är fina i övriga förändringar? Nytt hår/kläder/tatuering? Det är ju också utseende?
Jag håller med! Jag kan tycka att en viktnedgång kan vara en prestation, någon har mest troligt kämpat för det, och är själv nöjd med resultatet, och jag tycker att dom har varit duktiga. Jag bjuder gärna på beröm! (Även för mentala prestationer, duktiga på jobbet osv.) Men personen som lagt ut bilden kan ju också ha problem med mat/mående. Svårt! Ja, många säger "låt bli helt". Jag tycker det är tråkigt att man ska BEHÖVA det.@Unafraid Med tanke på den starka kopplingen mellan övervikt och både ätstörningar och dåligt psykiskt mående är jag extremt försiktig med att kommentera sådant. Även om personen lägger ut jämförelsebilder så kan det bli väldigt fel att säga "Så fin du blivit" för det ligger en dold värdering i det som säger att denne inte var fin förut. Att säga att "Så fin du Är" och då inte i relation till viktnedgång är en helt annan sak.
Men jag förstår hur du menar, att man tanklöst kan säga sånt. Att smal är bra är så djupt i rotat i oss att vi inte tänker medvetet på de värderingarna.
Vågen..... trumvirvel.... 77,6 kg
Räknade på vad mina dagar på VV hamnar kalorimässigt. Om jag räknar med varenda grönsak, frukt, tesked olja etc så hamnar det mellan 1200-1300 kcal/dag. Eftersom jag äter veckobonusen så blir väl det dagliga snittet över en vecka typ hundra kcal mer på sin höjd. Får utvärdera och se om det är för lite (eller för mycket? Men så mycket lägre vill jag inte gå).
Inväntar tills efter jag haft ägglossning och ser om det kan bero på det.
Håller i fint med träning i alla fall. Igår jobbigt jympapass och på fredag blir det box som vanligt. Kanske något pass imorgon också.
Intressant att se vad jag äter.
Jag behöver mer protein och fett och mindre kolhydrater för att hamna på en balanserad typ livsmedelsverket kost. Får inte heller i mig tillräcklig med järn, hamnar på runt 30% av dagsbehovet.
Så dagens lunch och middag får tänkas om en del. Måste köpa lunch, vete tusan vad jag ska hitta på bara..
Intressant att se vad jag äter.
Jag behöver mer protein och fett och mindre kolhydrater för att hamna på en balanserad typ livsmedelsverket kost. Får inte heller i mig tillräcklig med järn, hamnar på runt 30% av dagsbehovet.
Så dagens lunch och middag får tänkas om en del. Måste köpa lunch, vete tusan vad jag ska hitta på bara..
Nej jag är allätare.Var inte du veganeller det kanske var någon annan för då är ju din fördelning inte så konstig tänker jag?
Dagens glädjeämne: Kollegan som bjöd på kladdkaka, romsåsen som jag gjorde till kvällens lax med broccoli, den goda biten cheddar i kylen som behövde ätas och den kalla ölen jag drack till. Man behöver inte räkna kalorierna så noga varje dag...