3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

*kl*

Nu har vi också varit på 3-årstest!

Willie fick: 888778-910, hoppdiplom och dagens högst bedömda med 51 poäng i hoppningen. Såååå nöjd! :D :love:

pic_504b7732ddf2b37b64002bb9.jpg


296339_10151237757889388_1323952685_n.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Stort grattis till riktiga superpoäng! Den måste ni ju visa på finalen!
 
Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Kan någon, snälla, ge mig mer info angående den här "finalen"?
Jag har googlat men inte hittat så mycket.
Hur höga poäng måste ponnyn ha fått för att platsa där?!

(Ja, jag är oupplyst och inte med i svängarna alls... ;) )
 
Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Hittade detta:

"Hopputmärkelse ponny skall ha i snitt 8 på galopp, hopp och temperament hopp liksom gångartsutmärkelse ponnyn i skritt, trav och galopp.
Det är endast tillåtet att starta i en gren på riksfinalen även om ponnyn skulle kvala in till flera."

Om jag har fattat det rätt innebär detta alltså att jag i så fall bara är med på löshoppningen med min ponny? :)
 
Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Japp!
Om han hade fått utmärkelse i gång också så hade du fått välja en av "grenarna".
 
Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

På så vis! :)

Hade ju varit himla kul att åka till finalen också, när man för ovanlighetens skull har en häst att visa. Superlångt är det inte heller...
 
Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Klart du ska åka:)! Hade jag bott kvar söderöver hade jag absolut farit dit. Nu satsar vi mot bruks och kvalitén ist:).
 
Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Tyvärr blir det ingen final för vår del denna gång.
Men jag hoppas vi får chansen att åka nästa år :)

Ett STORT lycka till till er som ska dit, för visst var det några stycken från denna tråd som skulle åka? :) Redovisa gärna resultat och bilder här efteråt! Alltid väldigt kul att se! :D
 

Liknande trådar

Avel Vill inleda med att jag skriver frågan med ett visst önsketänkande att provet visade fel. 😉 Jag testade p-test på mitt sto på 106dygn...
Svar
12
· Visningar
936
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 640
Senast: Johannna1
·
Hästvård Hej! Svårt att välja var tråden ska ligga, men chansar på att den hör hemma här. Vi har kvar barnens gamla ponny som nu är 30 år. I...
Svar
7
· Visningar
1 265
Senast: Cattis_E
·
Avel Jag har ju lånat ut mitt ena avelssto till en tjej som tagit föl på henne i år. Ursprungligen så skulle stoet stå hos mig och att hon...
Svar
14
· Visningar
2 240
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp