3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Jag har ett connemarasto jag ska visa i Hanaskede utanför Skövde i slutet på augusti. Har aldrig varit på 3 års test innan så det ska bli spännande.... hoppas jag :D
 
Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Är det samma som för stora hästar? veterinär,mäta,visa för hand,ridas och löshoppas?

I proppen som Yrrol69 skriver om finns info förstås. Men om du vill ha lite mer info än den så ingår: mätning, visas lös, löshoppning, visas vid hand. Ingen ridning för 3-åriga ponnys.
Lycka till!
 
Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Ska också visa i år :)

Har en welsh som jag ska visa i åstorp så han förbereds så gott han kan nu :)

Han är inte inriden så vi konditionstränar med löshoppning och ut och cykla:p

Han hoppar som en gud :love: men har inte riktigt koncentrationen med sig alltid och blir snabbt trött mentalt men hoppas på att han ska orka visa upp sin finaste sida ;)
 
Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Måste bara säga att det är kul att här finns ponnyfolk här som ska visa på treårs! Snälla uppdatera om era ponnier och hur det gått för dom:).

Min connemaras helbror (e Juno Rory-Carnaby Patrick Hooligan) fick hopputmärkelse med 9-9 i våras:).
 
Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Vad har du för welsh? Bild, stam? = )

Welsh mountain E: Penwisg Pizazz- Mosedragets Rex

Inte världens bästa bild och är inte jag som är med så jag hoppas att det är ok att jag lägger ut den. Här är han iaf provknoppad inför 3 års med konstaterades snabbt att han hade förmycket/lång man ;)

Pottantranar1.jpg
 
Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Kul! Vad är det för stam? Har ett 2 årigt connemarasto som jag ska visa nästa år.
 
Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Min connemara hon är efter en icke godkänd hingst e. Janus och ue. Spinway Corona.
Ska bli kul att få lite omdömen på henne, hon har skött sig väl hittills. :D
Vad har din för stam?
 
Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

*kl*

Jag ska visa min 3-åriga ridponny den 8 september. Jag har aldrig tidigare varit med på ett 3årstest, och blir galet nervös bara av att läsa propositionen :eek: Tur att jag kommer ha med mig en erfaren medhjälpare ;)


Ponnyn är precis inriden. Löshoppad regelbundet hela våren, och vi har några gånger till inbokade innan det är dags!
Vi ska även öva lite mer på lösgalopperingen, men annars måste jag nog säga att vi är ganska förberedda!


Halvkass exteriörbild.
527681_10151026994624388_1301565635_n_50068d9ce087c37d19000dfb.jpg


dsc_0072_5003053eddf2b36a3d00004f.jpg
 
Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Roligt! Glöm inte att träna visningen vid hand också ; ) Vad är det för stam? Ganska snygg för ett halvkass bild tycker jag : )
 
Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Min är Juno Rory-Hagens Jaguar-Värnbergs Neptunus.
Hinner jag så kommer jag kanske och kollar på er :)
 
Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

*kl*

Nu har startlistan kommit:bump:

Hur går det för er andra? Hur gör ni med förberedelser?

Jag har ökat kraftfodret lite och dragit ner på hösilaget (gå på gräs om dagarna) så jag ska försöka få honom lite mindre bukig...:cool:

Vi tränar varannan dag lösgaloppering, eller lite löshoppning eller ut och cyklar.

Har inte tränat på just att ställa upp honom för jag själv är inge bra på det, men jag brukar försöka springa någon vända vid varje tillfälle iaf.
 
Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Hoppar in lite snabbt, min ska inte gå treårs förrän nästa sommar, men vad gäller med manen på en new forest? Knoppad/ryckt/utsläppt?
 

Liknande trådar

Avel Vill inleda med att jag skriver frågan med ett visst önsketänkande att provet visade fel. 😉 Jag testade p-test på mitt sto på 106dygn...
Svar
12
· Visningar
936
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 027
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
383
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 182
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp