3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Mitt sto har vilat hela sommaren och gått i sandhage sista månaden med bara lite bete varje dag. Annars hade hon rullat fram :eek: och det är ju inte så flott.
Var på en premiering för 3 veckor sen och det gick bra, så den biten har vi tränat på :D Jag var mycket nöjd :love:
Igår var det löshoppning och vi ska träna det igen nästa tisdag.
Annars har det varit promenader sista 2 veckorna, över stock och sten i skogen, ungefär varannan dag.
Vi har inte tränat lösgalopp, får väl göra det till helgen.:grin:
 
Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Klass1 gångarter och diplom hoppning :D

Portofino1.jpg


Finaste lilla killen :love:
 
Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Grattis, tjusigt!

För min del gick det åt skogen, ponnyn ville inte hoppa, så det blev dagens sämta poäng, däremot bra poäng exteriört.
 
Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Jag var och tittade på er. Det syntes så tydligt att hon blev störd över att det stod ett hinder där direkt. Tycker ändå ni ska vara stolta över er ponny trots de kassa hoppoängen och jag tycker att ni var schysta mot ponnyn vilket är mer än vad man kunde säga om endel som kom senare.
Jag har lite kort om du vill ha. Satt dock alldeles för långt bort för att de skulle bli bra.
 
Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Tack, de orden värmde!! Hon har fått så jättebra kritik av tränare innan och nu var det helt tilt i huvudet och vi kunde inget göra, men hoppa det kan hon!
Var väldigt glad över exteriörpoängen :D och hoppningen vet vi ju att hon klarar som sagt även om vi var väldigt besvikna igår.
Jag skickar pm med min mailadress så får du jättegärna skicka bilderna, tack! :laugh:
 
Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Jag var och tittade på er. Det syntes så tydligt att hon blev störd över att det stod ett hinder där direkt. Tycker ändå ni ska vara stolta över er ponny trots de kassa hoppoängen och jag tycker att ni var schysta mot ponnyn vilket är mer än vad man kunde säga om endel som kom senare.
Jag har lite kort om du vill ha. Satt dock alldeles för långt bort för att de skulle bli bra.

Tog dom alltså inte lösgaloppen först och lät hästen springa några varv utan hinder? Får dom göra så??
 
Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Jodå, de tog lösgaloppen först i bägge varv men sen när de byggt upp hindren så blev hon förvånad och undra va som pågick.
Så allt var i sin ordning som det ska, bara min ponny tiltade :crazy:
 
Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Jodå, de tog lösgaloppen först i bägge varv men sen när de byggt upp hindren så blev hon förvånad och undra va som pågick.
Så allt var i sin ordning som det ska, bara min ponny tiltade :crazy:

Så reagerade min också!
Han gick fint fram och stannade och tittade på mig och sen på hindret precis som "hallå, det e nåb som ställt nått i vägen här" :cool:

Han har aldrig nånsinn stannat innan... Men sen å andra sidan så var "lilla" hindret ganska högt när man e så liten ;)

Han kom inte riktigt igång och hoppade inte alls som han gör hemma, men vi får väl träna på att löshoppa i ridhus också, har bara hoppat honom ute... *lätt att vara efterklok*


Och Tack till er andra, han var dagen "snackis" :D
 
Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Är det någon som vet varför man inte visar treåringarna under ryttare?
 
Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Skulle tippa på att det är för att man tycker att många ponnyraser är senare än halvbloden.
 
Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Gissar det samma som föregående.

Vilket jag tycker är bra, tycker att det skulle vara samma på hbl och att det hölls på hösten som kvaliteten :)
 
Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Jag tycker också det är bra. Funderade bara lite då jag (som vanligt.) sitter klistrad vid de tyska bundeschampionaten
som börjar idag, där ridponnyerna visas som treåringar under ryttare och dom är bara så galet välvisade.
 
Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Ska jag byta ras någon gång så vill jag ha wn liten welsh :love: Grattis!

Ang manen så flätar jag min connemara till allt annat än utställning och ridklasser. Treårs och kvalite ser jag mer som en del i grundutbildningen. Det kan visserligen bero lite på hans fruktansvärda man oxå :angel: Uppfödarens ponnyer flätades inte de tillfällena jag var med, det är mer rasstandard.
 
Sv: 3-årstest ponny.....vad ingår/vad ska man göra

Tack tack till er alla :D
Och han är faktiskt jätte fin om jag får säga det själv, ännu finare IRL än på kort då dom är tagna med mobilen...:angel:

Anledningen till att det blev knoppad man är för att han går tillsammans med en anna hingst, en SWB hingst som han leker väldans med. Men när dom leker så tar gärna den stora hingsten honom på "ett nacksving" och därmed har manen blivit jätte sliten på vissa ställen....
Och jag kommer tusen gånger hellre med en välstylad ponny och bryter några "ras regler" än at han ska se ut som en tattarponny :p
 

Liknande trådar

Avel Vill inleda med att jag skriver frågan med ett visst önsketänkande att provet visade fel. 😉 Jag testade p-test på mitt sto på 106dygn...
Svar
12
· Visningar
936
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 027
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
383
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 182
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp