40-årskris (lättsam tråd)

Bukefalos 30 år!

Blir 43 i år, min 40-års ”kris” kom lite försenat (runt 41 😁) men resulterade i en välfungerande gymrutin, över 30 kg viktnedgång, en mycket starkare och mer vältränad kropp, och så ett inköp av ett föl + återgång till ridningen efter 20 år!

En mycket bra kris om jag får säga så själv 👌!

Hade ni nån sån? Eller har ni tänkt ha nån? 😆

Jag fyller 40 om elva månader. Funderar på vad jag ska ha som 40-årskris :p
Jag fyller 40 i september. Har (nog) ingen kris (än).

Jag krisade lite runt 34-35 år, typ "har det bästa redan hänt och vad ska jag då göra med resten av livet", utifrån att jag var gift, hade två barn, utbildning, jobb jag trivdes med, rest, provat massa olika hobbys m.m. Men sedan dess har jag byggt två hus, skaffat hund, pluggat lite mer och bytt jobb (två gånger) och insett att det fanns ganska mycket kvar av livet.
Jag ser mest fram emot festen:bump:.

Jag hade kris i dess rätta bemärkelse. Var massor med problem och oro kring hästarna och alla mina pengar jag sparat till min drömresa (rida på Island) gick åt till dubbla stallhyror under ett par år när jag desperat försökte hitta vettiga stallplatser till mina då tre hästar.

När allt lugnat sig så dog min ridhäst och det blev skakigt på jobbet, så krisen pågår fortfarande i lite lägre grad. :(

Jag hade gärna haft en rolig kris istället. Typ spontanshoppa en snygg fölunge eller nåt.

Jag hade min första ordentliga kris i samband med att jag fyllde 30 mitt under en utbildning där "alla andra" var aningen över 20, superambitiösa och med tydliga planer för sina liv. Då var det en ganska stressbetonad kris med känslor av att "ligga efter" o.s.v.

Nu är jag några år över 40 och har spenderat de senaste åren i en lågmäld och positiv kris där jag är medveten om att allt kommer att ta slut, även jag kommer att bli gammal och dö :( ... men det sker oavsett hur mycket jag oroar/gräver ned mig, så därför vill jag glatt få ut så mycket positivt som jag kan. :D

Konkret har jag t ex relativt genomtänkt skaffat en partner som passar mig riktigt bra, bytt frisyr, börjat gymma och röra mig mot biffighet, helt släppt obekväma kläder, slutat lägga tid och pengar på upplevelser jag gillade tidigare men inte längre ...

Jag fyller 40 i augusti. Jag ser fram emot det, det känns mer passande till min tantighet och så kommer jag inte behöva fundera på hur gammal jag är längre. 40 är lättare att komma ihåg än typ 37/38/39 :rofl:
Nåja, ett tag iaf. Till slut blir ju 40+ lika förvirrande och så får jag invänta 50 istället :D

Jag kommer få 40 års kris, känner det på mig. Nästan 3 år kvar och känner redan 😬
Inga barn, ingen partner. Framförallt barn är ju en sån grej som blir cementerat att nu blir det inga.

Svårt att vara lättsam kring en ålderskris. 😄

Jag motade krisen med att ta mc-kort när jag var 39 🏍️ Körde några år, hade kul, när jag var 45 köpte jag häst istället 🐎 50-års”krisen” hanterade jag med en tatuering 🐉 och när jag fyllde 60 hade jag inte tid att krisa för då var jag så djupt inne i agilityträsket att jag inte hade tid 😅 Förra året när jag fyllde 65 var jag tävlingsledare för SM i agility, så nu får jag fundera på vad jag ska hitta på när jag fyller 70 🥳

Jag kraschade och blev sjukskriven för utmattning en vecka innan min 40-årsdag, så man kan säga att jag slog två flugor i en smäll och genomgick en extraordinär 40-årskris :crazy:

Nu är jag (snart) 43 och krisar inte längre men jobbar på att hitta MIN väg framåt. Jag vill tågluffa, köpa ny mtb och börja skogscykla igen, göra ett nytt försök att komma igång med canicross, prova på hyrox kanske. Hyrox måste väl vara en typisk 40-årsgrej? :D Annars vet jag många som kör Ironman men jag gillar varken simning eller landsvägscykling så det kommer aldrig hända!

Liknande trådar

• 40 års present - dagspa i/nära Stockholm?
  • Vad betyder "i 20-årsåldern"?
  • Ergonomisk sittkudde
  • Trött

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka