40-årskris (lättsam tråd)

Bukefalos 30 år!

Fast helt ärligt är jag lite less på livet var jag bor och på jobbet. Behöver en nystart.

Frankrike har jag drömt om att flytta till länge. Tyvärr uppfyller jag inte riktigt alla kriterier. Allt beror på hur många andra sökande det är.

Omöjligt är det inte, men chanserna är väl inte stora direkt…

40-årskris brukar ju dyka upp när man känner att man "betat av" det man trodde vad det viktiga i vuxenlivet; jobb, familj, ev småbarn eller vad man nu sett framför sig. Om du är mitt uppe i bebis-grejen just nu får du ju skjuta på din 40-årskris till senare. :idea: :D

Åh!
Jag har tänkt på det som att man krisar för att man inte gjort det där...
Men jag skulle ju Ironman om x år funka då. Fast jag kollade upp det och tror inte jag fixar det (3,8 km simning, 18 mil cykel (otillåtet att köra i klunga) och 4,2 mil löpning på max 16 h om jag fattar rätt?!) faktiskt! Det blir nog jäkligt tight isf. Gills det att ha startat tro?

20250611_185015.webp

Min 40-års kris står till höger och min 45-års kris står till vänster. I år fyller jag 50 och har skickat hon till vänster på ordentlig inkörning så jag kan visa henne i höst. 😁❤️

Funderar. Jag lyckades kring 40 flytta till annan del av landet, sluta med antidepp, skilja mig, läsa in en 3,5-årig utbildning, byta yrke. Ser det inte som en kris, snarare att jag tog tag i livet lite grann. Yrkesbytet var ett sätt att slippa arbeta i skilsmässoträsket, pandemin gjorde att jag kunde ha 3 år på distans. Sen var det roligare än jag trodde.

Tror jag börjar få en tidig 40 årskris för jag har fått för mig att söka några kurser på universitet. Jag har ingen annan utbildning än gymnasiet och har haft absolut känt noll sug efter att läsa igen :p Men vill fördjupa mig i vissa områden inom mitt yrke och började kolla utbildningar och halkade in på universitet. Så ska testa iallafall :nailbiting:

Jag (fyller 43 om ett par veckor) hade en liten kris runt 35 då jag insåg att jag snart var 40 etc. Det resulterade i att jag och sambon slutade bara prata om det och faktiskt såg till att både gifta oss, köpa hus och skaffa ny hund. Blev bra, är fortfarande väldigt nöjd med alltihop :heart Sen när jag väl fyllde 40 var det bara kul. Rekommenderar starkt att göra bort eventuell ångest i god tid!

Undrar dock om ny kris kan vara på ingående för i helgen insåg jag att jag snart kommer byta tittargrupp i Mello - och jäklar vad jag kände jag tidens vingslag helt plötsligt! Jag har ju alltid varit lila hjärta!! :eek::D

Jag fyller 40 nästa år. Jag tror inte att jag har någon kris alls. Jag har 3 vänner av olika närhet, varav ena aldrig fick uppleva sin 30-årsdag, och de andra aldrig fick uppleva sin 35-årsdag. Jag ser det som en ära att få bli äldre. Jag hittade mina första gråa hår häromdagen och ser fram emot hur det gråa utvecklar sig.

Jag fyller 37 i höst, och hittills känner jag inte av någon 40-årskris. 30 var också helt okej, då hade jag precis innan gjort några större förändringar som nytt jobb och nytt boende så det kanske var därför.

35 däremot, usch, det var en fruktansvärd födelsedag. Tror det var en kombination av väldigt många kommentarer om att biologiska klockan tickade på och att det gällde att passa på att skaffa barn innan det var för sent, och en helt hopplös förälskelse som aldrig kunde bli, men det är en födelsedag jag inte vill tänka tillbaka på.

Nu är jag helt trygg i mitt beslut att förbli barnfri och nöjd med livet på det stora hela. Kommentarerna om att skaffa barn har också avstannat det senaste året, så skönt. Men skulle kunna tänka mig en liten lagom kris i stil med "köpa en till häst" eller "skaffa hund", haha.

Nu är den här! Idag är det min 40-årsdag och jag kanske har en liten kris 😅 fast egentligen inte (eller?!) men det känns lite skumt att titulera mig med att jag är 40 år. Igår sa jag i stallet att nu blir jag vuxen på riktigt :D

Grattis!

Jag fick frågan igår om jag studerar på universitetet. Svarade att nä, jag är 40+ och det kändes så konstigt att säga så. Min äldsta kusin fyller 50 år i år, då är man ju gammal. O_o

Grattis! :D

Här är jag på sluttampen på 30+ nu. Drygt 3 veckor kvar! :D
Tack! :D
Det känns fortfarande lite konstigt. Kommer på mig själv att tänka ”wow jag är 40, låter gammalt” men det är det ju faktiskt egentligen inte 😅 om vi inte frågar 20-åringarna för då är man väl halvdöd redan 😂

Liknande trådar

• 40 års present - dagspa i/nära Stockholm?
  • Vad betyder "i 20-årsåldern"?
  • Ergonomisk sittkudde
  • Trött

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka