strawberrysylt
Trådstartare
Åh! Kul med miljöombyte. Det har jag också gjort tidigare. Nu blir det lite svårtJag har krisat vid 25, 30 och nu snart 40. Lösningen på de tidigare kriserna var att sälja nästan allt jag ägde och byta stad, nu har jag familj vilket gör det mycket svårare. Men krisen är tydligt där sen något år och hade det bara varit jag eller om min sambo haft ett normalt jobb hade jag nog flyttat norrut på åtminstone deltid och levt alla årstiderna fjällen.
När jag fyllde 30 åkte jag ensam på resa i en månad, det var fantastiskt, men även det svårare nu såklart.
Jag har aldrig krisat och fyller 40 i år. Har alltid känt mig yngre än vad jag är så det där med åldern har nog inte hunnit komma ikapp mig än. Det enda som kommer att hända i år är att jag kommer köpa något stort till mig själv. Det står mellan ny cykel (ja, de kan vara dyra i min sport) eller en bastu![]()
Åh, jamen det är en bra grej! Jag funderar på att investera i en ny garderob. På riktigt kosta på mig för en gångs skull när jag är tbx på före graviditeten-vikt.
Fast tycker kläder är rätt svårt och ibland när jag försökt kosta på mig har det blivit fel ändå. Men försöka? Kanske en personal shopper?
Min cykel är jag nöjd med. Det skulle vara nya skidor annars kanske...
Det tycker jag är det jobbigaste nästan, jag har liksom alltid varit i sammanhang där jag var yngst. I stallet, på jobbet (blev klar tidigt) i forskarvärlden, i fotbollen så länge jag höll på, så jag har också definierat mig som ”ung” ganska länge. Nu är jag liksom inte ung längre i något sammanhang. Men jag får fortfarande viss leg på systemet ibland![]()
Åh. Jag känner också så på ett sätt. När jag tänker på andra omkring mig som är runt 40 är de ju "riktiga vuxna" liksom.... Jag är liksom snart 40 "på ett annat sätt" typ
Men är kul när man får visa leg. En kollega som inte kände mig riktigt fick jag visa leg för när jag sa hur gammal jag var, han kunde inte förstå det