Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hälsan, inte Hälsans!Nånstans runt 40 insåg jag riktigt inpå skinnet att jag var dödlig och att mina vänner också var dödliga. Typ "vem av mina vänner tror jag kommer dö först?"-grubblerier. Och så passade jag på att skilja mig också, det borde jag gjort långt innan men det blev såpass dåligt nånstans där att jag till sist fick ändan ur.
Fylla 50 var mycket skojigare, jag firade rejält och satte höga mål för två motionslopp jag anmälde mig till. Det ena gick bra, det andra not so much menmen. I linje med @Fjordfrälst skrev ovan, alla får inte ens uppleva att fylla 50 och ha Hälsans. Så jag är glad över att fortfarande hänga med och kunna trötta ut mig på cykel en fin sommardag![]()
Jag har krisat vid 25, 30 och nu snart 40. Lösningen på de tidigare kriserna var att sälja nästan allt jag ägde och byta stad, nu har jag familj vilket gör det mycket svårare. Men krisen är tydligt där sen något år och hade det bara varit jag eller om min sambo haft ett normalt jobb hade jag nog flyttat norrut på åtminstone deltid och levt alla årstiderna fjällen.Hade ni nån sån? Eller har ni tänkt ha nån?
Jag fyller 40 om elva månader. Funderar på vad jag ska ha som 40-årskris![]()
Det tycker jag är det jobbigaste nästan, jag har liksom alltid varit i sammanhang där jag var yngst. I stallet, på jobbet (blev klar tidigt) i forskarvärlden, i fotbollen så länge jag höll på, så jag har också definierat mig som ”ung” ganska länge. Nu är jag liksom inte ung längre i något sammanhang. Men jag får fortfarande viss leg på systemet iblandJag har aldrig krisat och fyller 40 i år. Har alltid känt mig yngre än vad jag är så det där med åldern har nog inte hunnit komma ikapp mig än. Det enda som kommer att hända i år är att jag kommer köpa något stort till mig själv. Det står mellan ny cykel (ja, de kan vara dyra i min sport) eller en bastu![]()
Blir 43 i år, min 40-års ”kris” kom lite försenat (runt 41) men resulterade i en välfungerande gymrutin, över 30 kg viktnedgång, en mycket starkare och mer vältränad kropp, och så ett inköp av ett föl + återgång till ridningen efter 20 år!
En mycket bra kris om jag får säga så själv!
Jag fyller 40 i september. Har (nog) ingen kris (än).
Jag krisade lite runt 34-35 år, typ "har det bästa redan hänt och vad ska jag då göra med resten av livet", utifrån att jag var gift, hade två barn, utbildning, jobb jag trivdes med, rest, provat massa olika hobbys m.m. Men sedan dess har jag byggt två hus, skaffat hund, pluggat lite mer och bytt jobb (två gånger) och insett att det fanns ganska mycket kvar av livet.
Jag ser mest fram emot festen.
Vad kulJag motade krisen med att ta mc-kort när jag var 39Körde några år, hade kul, när jag var 45 köpte jag häst istället
50-års”krisen” hanterade jag med en tatuering
och när jag fyllde 60 hade jag inte tid att krisa för då var jag så djupt inne i agilityträsket att jag inte hade tid
Förra året när jag fyllde 65 var jag tävlingsledare för SM i agility, så nu får jag fundera på vad jag ska hitta på när jag fyller 70
![]()
Jag måste haft en sjuhelvetes kris, för jag gick och GIFTE mig på min 40-års dag!!!!!
(men det blev inge bra så nu är jag skild....)
Jag kraschade och blev sjukskriven för utmattning en vecka innan min 40-årsdag, så man kan säga att jag slog två flugor i en smäll och genomgick en extraordinär 40-årskris
Nu är jag (snart) 43 och krisar inte längre men jobbar på att hitta MIN väg framåt. Jag vill tågluffa, köpa ny mtb och börja skogscykla igen, göra ett nytt försök att komma igång med canicross, prova på hyrox kanske. Hyrox måste väl vara en typisk 40-årsgrej?Annars vet jag många som kör Ironman men jag gillar varken simning eller landsvägscykling så det kommer aldrig hända!
Oj!!Jag gick från första dagen på jobbet efter semestern, utan tanke på att göra något annat. Till att tre dagar senare ha sagt upp mig från mitt ändå tämligen höga chefsjobb, utan någon annan egentlig plan än att starta egetDet blev en bra 40-års kris.
Nja....Trooor inte det än, har ju för inte jättelängesen fyllt 38 och fullt upp med att vara det haha...Men hade rejäl existentiell ångest strax före 30 och att livet inte riktigt blivit som jag tänkt och kände panik för att ju äldre man blir---> desto närmare det oundvikliga. Hade som sagt åldersnoja inför 30 men jobbade just då på palliativ vårdavdelning där två killar i 20 årsåldern gick bort i cancer under min tid där. Det gjorde att jag istället vände på det och istället för att få panik inför 30 så var jag tacksam att jag fick bli det, alla får ju trots allt inte uppleva det.
Missade nog 40 års krisen... Kanske för att covid kom och allt var så j**ligt ändå så man inte reflekterade över ens ålder. Jobbar inom vården så det var en allt annat än en kul period.
Men Ironman va det fick jag som förslag IRL när jag nämnde 40-årskris faktiskt...! Det kunde kanske vara något, har ju bott o Kalmar tidigare också så det kunde vara kul! Det får bli en försenad 40-årskris isf dock mtp bäbisen.