75 dagars utmaning

Bukefalos 30 år!

Har också samma som i onsdags :rofl: Dock är jag ute på jobb. Visserligen matchat med jobbmössa idag :)

Ikväll kommer jag dock leta fram alla jeans och se om det är några jag kan sälja och samtidigt hitta ett par sköna jag vill gå ikväll.

Ska se vad jag kan rota fram i sköna men fina tröjor också :)
1773398487550.webp Boro är så coolt om favoriterna skulle vara trasiga :)

Det ingår i mina projekt för 2026 att börja öva på sådan sömnad. Har du mer att visa? 🙂
Den där var inte min, den var stulen från internet. Uhm mina är mer praktiskt utformade. Dvs helt enkelt för att hålla i hop jeansen. Och större yta. Jag kan se om jag kommer ihåg att fota (det snyggaste paret som var min mans blev till slut för trasiga och slängdes för någon vecka sedan).

Det är väldigt väldigt enkelt, men kräver övning innan det blir fina små stygn. Om man ser på youtube och råkar få en amerikan så markerar de med vit penna och linjerar och syr ett upp ett ned ett upp ett ned. Superdrygt, orkar inte det. Om man kollar asiatiska sidor så är det, väldigt lång nål och upneduppneduppneduppneduppned fångat på nålen, dra igenom.

Dock, tror jag att det är en materialsport, kan vara i alla fall. Jag använder sashikonål och sashikotråd och framför allt sashikofingerborg. Den tråden är mycket tjockare och nålen är mycket längre och vassare och fingerborgen är en metallplatta/läderplatta nära ringfingret/långfingret som man lutar nålens botten mot. Tror väldigt många syaffärer säljer sådant nu.

9 sekunder in här visas hur man egentligen ska göra. Det är en mardröm att försöka hitta det bland all amerikanskt markera upp, ned, osv. Om man ska förstärka ett helt lår på sina favoritjeans vill man bara inte göra det där amerikanska :D

Sedan om man klickar på honom pratar han om kultur och historia och appropriering en massa. Sett för länge sedan men minns inte exakt. Typ kör om du vill laga kläder uppfattade jag det som :) och ha ett hum om varför.

Senast ändrad:
Visa bifogad fil 182631

Håller på med ett par med vit tråd också.

(btw vida jeans, svart topp, kashmirkofta, sneakers)
Igår surfade jag runt på en massa bilder av fina lagningar. Jag fick en besvärande känsla av att de ser snygga ut på alla utom mig, och passar på alla kläder utom mina. Men jag har en trave mer eller mindre trasiga jeans som jag ska öva på i sommar. Just jeans känns som lämpliga i sammanhanget.

Igår surfade jag runt på en massa bilder av fina lagningar. Jag fick en besvärande känsla av att de ser snygga ut på alla utom mig, och passar på alla kläder utom mina. Men jag har en trave mer eller mindre trasiga jeans som jag ska öva på i sommar. Just jeans känns som lämpliga i sammanhanget.
De behöver ju inte vara väldigt synliga :). Man kan köpa typ mockalappar o ha på armbågar o försöka sy osynligt med :)

De behöver ju inte vara väldigt synliga :). Man kan köpa typ mockalappar o ha på armbågar o försöka sy osynligt med :)
Ja, men mitt projekt är snarare snygga och synliga. Men jag behöver fundera på vad "snygg" är i mitt fall. Små blommor här och var på kläderna, tex, är inte riktigt jag. Helst vill jag lyckas göra synliga lagningar som samtidigt är snygga på ett sådant sätt att jag obekymrat kan använda plaggen i samma sammanhang som innan de fick hål (hippiestil är sött på unga människor på sommaren, men lite bortom vad som ger mig en känsla av kontroll i jobbiga lägen på jobbet).

Ja, men mitt projekt är snarare snygga och synliga. Men jag behöver fundera på vad "snygg" är i mitt fall. Små blommor här och var på kläderna, tex, är inte riktigt jag. Helst vill jag lyckas göra synliga lagningar som samtidigt är snygga på ett sådant sätt att jag obekymrat kan använda plaggen i samma sammanhang som innan de fick hål (hippiestil är sött på unga människor på sommaren, men lite bortom vad som ger mig en känsla av kontroll i jobbiga lägen på jobbet).
Man kan göra sashiko stygn som nästan inte syns med lappen på insidan

Denna tråden får mig att inse hur lite jag varierar mina kläder :o

Försökte i hellgen så använde jeans jag inte använt på ett tag och letade fram tröjor som legat längst ned.

Inser också att jag faktiskt inte har så mycket kläder så jag var sååå nära att kasta mig ut på Vinted för att fixa nytt men kom på denna tråden och bara app-app

Så idag är svarta jobb-byxor mörkblå huvtröja (jobb) och väst

När jag kommer hem ska jag ta fram de riktiga stallkläderna och nyttja

På kvällen kommer jag ta fram mina mörkblå slacks och en större skjorta till bara för att :)

Ska försöka bli bättre på att uppdatera också

Liknande trådar

• Färga klänning?
  • Hästböcker ni minns
  • Shopping-hjälp kläder
  • Förlovnings- och vigselringar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Hur hitta elektriker?
  • Valvaka!