A$AP Rocky

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror väl mest att det är baserat på ASAP Rockys uppgifter från första dagen/arna i polisarresten där avföring, spyor och allsköns alkoholdoft sitter på och i väggarna. Blev han inte gripen mitt i natten efter en konsert?

Jag kan nog tycka det är lite småroligt att det blev så stort, då sverige, eller skandinavien för den delen ALLTID haft ett rykte om att ha ett anstaltsresorts-rykte i andra länder - även här hos oss själva till och med. Uppgifter om att Breivik sitter i en lyxlägenhet osv. Facebookmemes om att "fångarna i våra fängelser äter bättre mat än vad våra gamlingar gör" tex. Jag kan för övrigt förstå om ASAP Rocky anser maten han serveras är ehm...inte den bästa då den är l å n g t ifrån vad han normalt ter eller troligtvis någonsin ätit. Maten är annorlunda helt enkelt och för en person som ASAP ,troligtvis mest smaklös och fadd.

Det är STOR omsättning i våra svenska polisarrester/häkten. Där ASAP Rocky befinner sig idag har han drägliga förhållanden och jag tror att han även sagt så själv genom sin advokat. Mn det där med otjänligt vatten och avföring på väggarna fastnade nog i ffa media som kablar ut det med versaler, även eller kanske ska jag säga i synnerhet de svenska medierna som klappar sig själva på axlarna och stänker ner kallingarna när de blir citerade av amerikansk media.
Aha, han hamnade i arresten först alltså? Då förstår jag.

Jag har också sett senare att han säger sig behandlas väl.
 
Vet inte om svenska myndigheter beslagtar pass, men iallafall - bara det här med att "fly"? Det är en känd artist, oavsett vad somliga bukefalister tycker, och att fly från en sak som detta skulle kunna stoppa honom från att alls kunna åka tillbaka till europa igen. Varför skulle han fly? Att han åker tillbaka till staterna fattar jag,men det behöver inte nödvändigtvis innebära att han flyr och inte tar ansvar för vad som hänt - vad vet vi om det? Om ett misshandelsfall som detta normalt tar månader att utreda innan åtal väcks - exakt VAD är det som säger att denna ASAP Rocky som jag förmodar inte skulle vilja stänga dörren till Europa, inte skulle ta ansvar för det undrar jag.
Du tror alltså att om han inte varit häktad skulle infinna sig till rättegången i Sverige? Han har omhäktats för att svensk domstol finner det sannolikt att han skulle fly, dvs flyktrisk HAR konstaterats. Att USA skulle lämna ut honom tror jag är mkt föga troligt.

Flyktrisk är inte en vanlig häktningsgrund för svenska medborgare det är sant. Men det beror på att man sällan finner en risk att en svensk medborgare med hela sitt liv i Sverige skulle lämna det (lämna landet). Skulle flyktrisk föreligga skulle även en svensk medborgare bli häktad av det skälet. Att ASAP är häktad pga av denna häktningsgrund innebär ingen särbehandling.
 
Jag visste inte att det kallas arresten i Sverige.
a.k.a fyllecellen. Max 3 dygn, sen måste man släppas på fri fot eller bli häktad. Och därifrån kan det dröja döööölänge innan man kommer därifrån. Var 14:e dag måste nytt beslut tas vid häktesförhandling. Sverige har kritiserats hårt, tillsammans med Albanien av FN:s antitortyrkommitté och Europarådets kommitté mot tortyr om våra långa häktestider.
 
J
a.k.a fyllecellen. Max 3 dygn, sen måste man släppas på fri fot eller bli häktad. Och därifrån kan det dröja döööölänge innan man kommer därifrån. Var 14:e dag måste nytt beslut tas vid häktesförhandling. Sverige har kritiserats hårt, tillsammans med Albanien av FN:s antitortyrkommitté och Europarådets kommitté mot tortyr om våra långa häktestider.
Ja. Det andra vet jag.
 
Jodå. För vår del finns den i Mölndal. Den skulle flytta in och dela lokaler med häktet på Skånegatan men jag vet inte hur det gick med det.
Jag trodde nog att det hette häkte eller förvar eller nåt. Själva funktionen hade jag bättre koll på än namnet.

Känns fö fel på nåt sätt att vi har vår arrest i en annan kommun. Men om det är myndighetsmässigt ok är jag nöjd.
 
Jag trodde nog att det hette häkte eller förvar eller nåt. Själva funktionen hade jag bättre koll på än namnet.

Känns fö fel på nåt sätt att vi har vår arrest i en annan kommun. Men om det är myndighetsmässigt ok är jag nöjd.
Oavsett så lär han tjäna miljoner i goodwill.
 
Ja? Jag var alltså inte med i början så jag tänkte inte på att han hamnat i arresten så att uppgifterna om ”snusket” kom därifrån.

Arresten är betydligt tråkigare än häktet och är väldigt spartanska i sitt möblemang. Dessutom ofta sunkigare.

Det är ovanligt att vi får in folk direkt till häktet. Kan hända om de är häktade i utevaro samt när polisen lämnar de som av någon anledning är lysta. (Och så UTL:are som kommer från förvaret, knallade från andra häkten eller anstalter.)
 
Arresten är betydligt tråkigare än häktet och är väldigt spartanska i sitt möblemang. Dessutom ofta sunkigare.

Det är ovanligt att vi får in folk direkt till häktet. Kan hända om de är häktade i utevaro samt när polisen lämnar de som av någon anledning är lysta. (Och så UTL:are som kommer från förvaret, knallade från andra häkten eller anstalter.)
Japp, jag vet hur arresten brukar se ut. Ingenstans jag skulle vilja vakna.
 
Jag visste inte att det kallas arresten i Sverige.
Jag trodde nog att det hette häkte eller förvar eller nåt. Själva funktionen hade jag bättre koll på än namnet.

Känns fö fel på nåt sätt att vi har vår arrest i en annan kommun. Men om det är myndighetsmässigt ok är jag nöjd.

Förvaret heter det Migrationsverket förvarar sina intagna på.
Arresten sköts oftast av Polisen men på vissa orter är det Kriminalvården som sköter både arrest och häkte.
 
OT om man undantar ett par inlägg som kanske varit på gränsen till kränkningar av Rocky och målsägande - en himla lärorik tråd. Den som inte har haft ett "Å fan"-moment, under läsningen kan räcka upp en hand.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp