A$AP Rocky

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag trodde nog att det hette häkte eller förvar eller nåt. Själva funktionen hade jag bättre koll på än namnet.

Känns fö fel på nåt sätt att vi har vår arrest i en annan kommun. Men om det är myndighetsmässigt ok är jag nöjd.

Polisen är ju inte helt organiserad efter kommungränser. I polisområde Storgöteborg ingår alla kommuner i trakten, även Mölndal och lokalpolisområdet kan inte ha egen arrest. Alltså samlas frihetsberövade från många kommuner i de få arrestlokaler som finns i polisområde Storgöteborg. Precis som att man i Lerum inte har en egen arrest utan får vackert dela med de andra i polisområde Älvsborg.
Hälsningar från avdelningen med oerhört nischad specialinformation.
 
Polisen är ju inte helt organiserad efter kommungränser. I polisområde Storgöteborg ingår alla kommuner i trakten, även Mölndal och lokalpolisområdet kan inte ha egen arrest. Alltså samlas frihetsberövade från många kommuner i de få arrestlokaler som finns i polisområde Storgöteborg. Precis som att man i Lerum inte har en egen arrest utan får vackert dela med de andra i polisområde Älvsborg.
Hälsningar från avdelningen med oerhört nischad specialinformation.
Äntligen kom vi till kärnan i tråden! :laugh:
 
Bra att det raskas på och att det kan bli dom innan sommaren är slut. Känns ju ändå som det är förtur på det här ärendet?

Men hur i hela friden hinner man med som ensamkommande flyktingbarn, att förekomma i belastningsregistret, ett flertal gånger för brott? Har man inte fullt upp med studier då?

Låt oss hoppas att det inte kommer till Trumps kännedom. :crazy:
 
Bra att det raskas på och att det kan bli dom innan sommaren är slut. Känns ju ändå som det är förtur på det här ärendet?

Mål som involverar ungdomar och frihetsberövade är så kallade förtursmål och sätts ut till huvudförhandling så fort det är möjligt. I praktiken innebär det att man håller huvudförhandlingen så fort man hittar ett datum där alla kan närvara. Sedan kommer domen högst troligt meddelas inom en till två veckor.
 
Men hur i hela friden hinner man med som ensamkommande flyktingbarn, att förekomma i belastningsregistret, ett flertal gånger för brott? Har man inte fullt upp med studier då?

Studier? Många av dem lever i princip som gatubarn. Driver runt och röker på och är inte välkomna någonstans.

Jag läste för övrigt också den uppgiften och förstår inte dess relevans. Man brukar inte ange målsägares kriminal-cv. Är du angelägen om att uppgiften ska spridas?
 
Bra att det raskas på och att det kan bli dom innan sommaren är slut. Känns ju ändå som det är förtur på det här ärendet?

Men hur i hela friden hinner man med som ensamkommande flyktingbarn, att förekomma i belastningsregistret, ett flertal gånger för brott? Har man inte fullt upp med studier då?

Låt oss hoppas att det inte kommer till Trumps kännedom. :crazy:
Spelar väl ingen roll om de som blev "misshandlade" var ensamkommande flyktingbarn eller vita kids?
 
Studier? Många av dem lever i princip som gatubarn. Driver runt och röker på och är inte välkomna någonstans.

Jag läste för övrigt också den uppgiften och förstår inte dess relevans. Man brukar inte ange målsägares kriminal-cv. Är du angelägen om att uppgiften ska spridas?
Jag har flera ensamkommande runt mig. Har tre vänner som är familjehem. Och de har inte tid till något annat än studier och ev någon sport.
Men på dig förstår jag att de jag har omkring mig är undantagen som bekräftar regeln?

För övrigt anklagar du mig oriktigt.
 
Jag har flera ensamkommande runt mig. Har tre vänner som är familjehem. Och de har inte tid till något annat än studier och ev någon sport.
Men på dig förstår jag att de jag har omkring mig är undantagen som bekräftar regeln?

För övrigt anklagar du mig oriktigt.
Jag anklagar dig inte, det var en öppen fråga. Av alla detaljer som i dag rapporteras om åtalet så tar du upp enda: den att målsägaren och vittnet förekommer i belastningsregistret. Därför frågade jag.

Antagligen är det inte såna här killar du har omkring dig: https://tidningensyre.se/goteborg/foreningar-och-polisen-varnar-situationen-nordstan/

Sannolikt liknar målsägaren och vittnet i Sthlm snarare den gruppen än dem som sitter och läser läxor om kvällarna.
 
Övrigt i ämnet var redan behandlat tyckte jag. Det kommer säkert fler frågeställningar, inte minst när förundersökningsprotokollet släpps. Eller är den släppt redan? Är det ifrån den som bilderna kommer ifrån?

Ok, då förstår jag. Tack.
De killarna i Nordstan, trodde jag mest var de som har kommit utan myndigheternas vetskap.
Dvs att de inte var ensamkommande enligt definition = ansökt om asyl.
 
Övrigt i ämnet var redan behandlat tyckte jag. Det kommer säkert fler frågeställningar, inte minst när förundersökningsprotokollet släpps. Eller är den släppt redan? Är det ifrån den som bilderna kommer ifrån?

Ok, då förstår jag. Tack.
De killarna i Nordstan, trodde jag mest var de som har kommit utan myndigheternas vetskap.
Dvs att de inte var ensamkommande enligt definition = ansökt om asyl.
FUP:en finns redan ute, 550 sidor ...
 
Ovidkommande men kanske inte det första man rekommenderas att framhäva när man är misstänkt för misshandel: "Jag är bra på att slåss."
Det kanske är en helt annan sak och innebörd när man är född och uppvuxen i Harlem New York.
Det påstådda brottsoffrets kriminella historia är inget att skryta med heller i detta sammanhanget.
 
Det kanske är en helt annan sak och innebörd när man är född och uppvuxen i Harlem New York.
Det påstådda brottsoffrets kriminella historia är inget att skryta med heller i detta sammanhanget.
varför öht ta upp brottsoffrets historia? Det är en logik som jag trodde vi inte köpte på buke (löskekvinnor kan inte våldtas för de ber om det, bråkiga grabbar förtjänar stryk, den som bjuder får skylla sig själv om den blir rånad etc) Tänk om det är såsom BO menade att de stal hans hörlurar? Kommer du då att söka upp honom och be om ursäkt?
 
Det kanske är en helt annan sak och innebörd när man är född och uppvuxen i Harlem New York.
Det påstådda brottsoffrets kriminella historia är inget att skryta med heller i detta sammanhanget.

Jag har inte läst att brottsoffret har framhävt sin kriminella historia?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp