A$AP Rocky

Status
Stängd för vidare inlägg.
I övrigt skulle jag sparka min livvakt om jag var Asap Rocky. I sitt förhör hävdar han att han fruktade för sitt liv redan när de var utanför hamburgerrestaurangen. Jag ser lite problem där, dels med riskbedömingen, dels att han inte fokuserade på sitt objekt men kanske framför allt hans agerande om det nu verkligen var så att han upplevde fara för livet...
 
I övrigt skulle jag sparka min livvakt om jag var Asap Rocky. I sitt förhör hävdar han att han fruktade för sitt liv redan när de var utanför hamburgerrestaurangen. Jag ser lite problem där, dels med riskbedömingen, dels att han inte fokuserade på sitt objekt men kanske framför allt hans agerande om det nu verkligen var så att han upplevde fara för livet...
Min rätt stora erfarenhet av påtända tjafspellar är att ju biffigare vakt, ju mer bråk blir det...
De allra bästa är de gamla rävarna över 50, de som släppt testosteronmatchen och jobbar lågaffektivt. Och om det väl krävs en fysiskt insats är det snabbt, effektivt och korrekt. Dom vill bara göra sitt jobbpass och komma hem med minsta möjliga strul.
 
Senast ändrad:
I övrigt skulle jag sparka min livvakt om jag var Asap Rocky. I sitt förhör hävdar han att han fruktade för sitt liv redan när de var utanför hamburgerrestaurangen. Jag ser lite problem där, dels med riskbedömingen, dels att han inte fokuserade på sitt objekt men kanske framför allt hans agerande om det nu verkligen var så att han upplevde fara för livet...
Fast det är ju inte så konstigt att man framhäver det som att man var rädd och fruktade för sitt liv när man vet att det är en fråga om ifall ens agerande var befogat.
 
Studier? Många av dem lever i princip som gatubarn. Driver runt och röker på och är inte välkomna någonstans.

Jag läste för övrigt också den uppgiften och förstår inte dess relevans. Man brukar inte ange målsägares kriminal-cv. Är du angelägen om att uppgiften ska spridas?
Du tänker på marockanerna/nordafrikanska barnen, BO är afghan och de lever definitivt inte i princip som gatubarn mer än ifall de vill.
 
OT om man undantar ett par inlägg som kanske varit på gränsen till kränkningar av Rocky och målsägande - en himla lärorik tråd. Den som inte har haft ett "Å fan"-moment, under läsningen kan räcka upp en hand.

Räcker upp en hand.

Men jag läser juridisk introduktionskurs just nu efter fem veckor med grundläggande rättskunskap. Typ 12v med näsan i lagboken och repetitioner av samhällskunskapen. Det har skrapat lagom på ytan för sådana här ”fall”.

Före det, troligen fler ”åh fan”.
 
Med mer info om vilka skadorna är och när det även verkar som att någon eller några använt en glasflaska som vapen lär det knappast bli ett frikännande. Offrets skador med en revbensfraktur och flera skärsår på armarna samt blödningar, filmer som visar förloppet och flera vittnen är en stark bevisning tycker jag. Skall bli intressant att se vilken påföljden blir och hur det tas emot i USA.
 
Med mer info om vilka skadorna är och när det även verkar som att någon eller några använt en glasflaska som vapen lär det knappast bli ett frikännande. Offrets skador med en revbensfraktur och flera skärsår på armarna samt blödningar, filmer som visar förloppet och flera vittnen är en stark bevisning tycker jag. Skall bli intressant att se vilken påföljden blir och hur det tas emot i USA.

Men var inte det här ett skitärende, solklart nödvärn, släpp Rocky ASAP (pun intended) och så vidare?
 
Vad bygger du det påståendet på? För jag har jobbat på plattan med omnejd sedan 2015 och delar inte din uppfattning överhuvudtaget.
Gymnasielagen gjorde väl inte så att personer kunde stanna för att bo på gatan och studera? Jag tog bara för givet att man inte lät folk stanna som gatubarn och hemlösa om man nu ska ge dessa uppehållstillstånd.
 
Alltså detta.

2065A052-6F85-445F-8FDF-24D52A6C28C8.jpeg


Innebär detta att det är så det går till i USA? En person är misstänkt för ett brott men presidenten kan få ett ryck, skita i förundersökningen, titta på den misstänktes egen video, ringa ett samtal och vips är den misstänkte fri?
 
Alltså detta.

Visa bifogad fil 33761

Innebär detta att det är så det går till i USA? En person är misstänkt för ett brott men presidenten kan få ett ryck, skita i förundersökningen, titta på den misstänktes egen video, ringa ett samtal och vips är den misstänkte fri?
Och om vi svenskar är missnöjda med hanteringen av svenskar i USA är det bara för SL att ringa och så släpper de svensken.?
 
Alltså detta.

Visa bifogad fil 33761

Innebär detta att det är så det går till i USA? En person är misstänkt för ett brott men presidenten kan få ett ryck, skita i förundersökningen, titta på den misstänktes egen video, ringa ett samtal och vips är den misstänkte fri?
Spontant känner jag att om Trump är besviken på Löfven så är jag nöjd med hur Löfven behandlat ärendet.

För övrigt kanske USA generellt skulle se över hur de själva hanterar den svarta delen av befolkningen i sitt eget rättssystem innan de drar diskrimineringskortet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp