Acceptera sig själv

Hur sjutton lär man sig att acceptera sig själv? Jag är jättehungrig men jag vill verkligen inte äta för jag måste gå ned i vikt, men jag BEHÖVER egentligen inte gå ned i vikt. Jag vet rent logiskt att jag inte alls är fet utan bara på gränsen till lite mullig, men känslorna håller inte med och det är så jävla jobbigt att hela tiden ha ångest för saker jag inte borde ha ångest för. Det räcker liksom med ångesten som ändå är där hela tiden ändå. Jag är aldrig nöjd med mig själv för jag känner hela tiden att jag aldrig räcker till eller gör rätt. Jag borde kunna acceptera att det är så det är och att jag gör mitt bästa, men samtidigt så är ju allting sådant som faktiskt GÅR att ändra och det är nog det som är den största anledningen till att jag inte kan acceptera mig själv eller känna att det jag gör räcker. Jag vet inte. Jag är bara så fruktansvärt trött på att aldrig kunna vara nöjd med mig själv
 

Har precis gjort en GastricByPass (dvs tagit bort magen) för att gå ner i vikt.
Mitt tips är ÄT OFTA men lite... 1 du blir inte alls hungrig på samma sätt (om ens hungrig) och iom det kan du äta mindre när du äter. Så många som vill gå ner i vikt gör misstaget att hoppa över måltider och så blir de jättehungriga å äter alldeles för mkt å så går man upp i vikt istället...
 
Har precis gjort en GastricByPass (dvs tagit bort magen) för att gå ner i vikt.
Mitt tips är ÄT OFTA men lite... 1 du blir inte alls hungrig på samma sätt (om ens hungrig) och iom det kan du äta mindre när du äter. Så många som vill gå ner i vikt gör misstaget att hoppa över måltider och så blir de jättehungriga å äter alldeles för mkt å så går man upp i vikt istället...
Varför ge "tips" för viktnedgång när TS säger att det inte behövs och framförallt i en tråd om acceptans och vara nöjd med sig själv?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag känner jag mig så otillräcklig. Otillräcklig på jobbet, som fru, som mamma och mest av allt som matte. Det känns som om jag skulle...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 673
  • Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 123
Senast: Nepenthe
·
L
  • Artikel
Dagbok Andas in andas ut Det blir bättre till slut Så andas in andas ut Ibland så kanske det inte finns några bra vägar att välja på. Utan...
Svar
8
· Visningar
847
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Jag älskar Bella, hon är en jätterolig hund! Men jag saknar så extremt mycket att ha ett litet plåster som hela tiden är med mig...
Svar
5
· Visningar
379
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp