Bukefalos 28 år!

Acer - bränna en recovery-cd

Domenico

Trådstartare
Jag ska försöka hjälpa en vän med en dator som är jätteseg och fungerar allmänt dåligt. Har en känsla av att hela hårddisken skulle behöva formateras om och sedan slänga in operativsystemet igen (xp).

Grejen är att hon säger att det inte medföljde en recovery-cd när hon köpte datorn utan att när hon startade den i början frågade den varje gång om hon ville bränna en sådan. Eftersom hon inte är speciellt haj på datorer gjorde hon inte det :crazy: och tryckte sedan bort meddelandet som aldrig kommit tillbaka igen.

Så min fråga är hur jag bränner en recovery-cd. Datorn i fråga är en Acer Aspire T120E.

Om jag inte lyckas bränna en cd, vad gör jag då? Jag har en recovery-cd med xp från en annan dator (av ett annat märke) men jag antar att jag inte kan använda den, för att det blir fel drivrutiner. Kan jag på något sätt använda windows därifrån och hitta drivrutinerna på annat håll?

Har försökt googla lite, men blev inte så mycket klokare.

Om någon vill hjälpa mig med detta skulle jag bli jätteglad!:D
 
Sv: Acer - bränna en recovery-cd

Även om din vän valde att inte bränna någon recovery-CD så finns informationen kvar på en egen partition på hårddisken. Tryck Alt-F10 under uppstarten så får du möjlighet att återställa datorn.

Tänk bara på att spara undan allt hon vill ha kvar först.
 
Sv: Acer - bränna en recovery-cd

Tack för ditt svar!

Om jag gör som du beskriver, formaterar jag om hårddisken då eller vad får jag för effekt? Jag har en känsla av att hon fått in något skit som som jag vill vara säker på att det försvinner!
 
Sv: Acer - bränna en recovery-cd

Jag har precis samma problem som ovan.
Fast jag har en Acer Aspire 5051AWXCI.

Jag har inte heller någon recoverycd eller gjort någon.
Du kanske kan hjälpa mig att få igång min dator..?

har försökt trycka Alt F10 när datorn "startas" upp.. men det händer ingenting.. =/
 
Sv: Acer - bränna en recovery-cd

Start/Program/AcerSystem/Acer System User's Guide/Acer eRecovery :angel:
 
Sv: Acer - bränna en recovery-cd

?

jag fattar ingenting av det du skrev?
 
Sv: Acer - bränna en recovery-cd

sökvägen till användarhandboken.

Börja med att vänsterklicka på startknappen, varje/ är en ny flyttning med musen.

Har du så liten datorkunskap att du inte klarar att följa sökväg bör du se till att ha hjälp.
 
Sv: Acer - bränna en recovery-cd

Hej!, Jag har en acer aspire 5100, när jag en dag öppna den så stog det starta vanligt eller vad det brukar står när man råkar dra ut sladden. och när jag trycker där så kommer den tillbaka till samma sida, och när jag väljer det andra alternativet så startas den men sedan tillbaka som den andra. jag har prövat trycka alt f10, det funska. sedan tröck jag återställ till farbrik standard så står det. ange lösenord för Empowering Technolgy, Vart hittar jag lösenordet eller finns det ett annat sät man kan göra?? Tacksam för svar.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har köpt en ny Acer Aspire V5-552 med 8 GB, 1 TB. Från första början har den börjat med startreparation när man trycker igång den...
Svar
11
· Visningar
1 036
Senast: dpmatte
·
IT & mobiler Jag behöver tips och råd hur jag ska göra med min dator. För några dagar sedan "kraschade" min hårddisk. Jag kommer in på datorn men...
Svar
16
· Visningar
1 143
Senast: Snubbelfot
·
IT & mobiler Jag inser att jag förmodligen är "tvungen" att köpa en surfplatta, men jag behöver få några svar på mina frågor.:) (jag försökte fråga i...
Svar
14
· Visningar
11 315
Senast: sussisus
·
Relationer En liten berättelse som jag försöker vara så opartisk i som möjligt, men har lite svår att ta ställning till utan att sätta mig på kant...
2
Svar
37
· Visningar
3 711
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp