Bukefalos 28 år!

Adam Alsing död

Adam var någon jag gled förbi i vimlet på stan, känns konstigt att han dött av corona, det närmsta jag kommit någon hittills vad jag vet. :(
 
Om något gott ska komma från detta hoppas jag det är en ögonöppnare för svenskar att stanna hemma. Att detta virus kan drabba "vem som helst".

Jag har vänner på fb som delar det ena och det andra om att stanna hemma/jobba hemma men nu under påsk lagt ut foton från diverse påsk-gatherings

"Vi var i alla fall utomhus" och en bild på 10 pers som sitter och skålar vid ett bord.

Ffs
 
Jag tycker också att det känns konstigt och trodde först inte på det när en vän skrev till mig på facebook om det. Nog för att det var några veckor sen jag hörde honom på radio, men vafan, han ska ju vara en sådan som alltid finns där?
 
Har en pendling på 40 min i bil enkel väg till jobbet varje dag så det har blivit många timmar med bla NRJ. Kommer kännas märkligt att inte höra Adams ikoniska röst i radion längre.
 
Så hemskt! :cry: Jag hoppas verkligen att alla dom här som ”det drabbar inte mig eller någon i min närhet” vaknar upp nu och börjar hålla sig hemma... Även om dom inte kände Adam personligen så har han nog haft stort inflytande på många genom åren. Det här viruset ÄR allvar!

Lider verkligen med hans nära och kära.:cry::heart
Kan säga att jag verkligen fått upp ögonen ännu mer, blivit mer rädd nu för att sambon som har svår njursvikt och dåligt immunförsvar ska bli drabbad.
 
Känns surrealistiskt. Jag trodde inte heller på det först när jag hörde det, kändes som ett dåligt skämt. Gillade verkligen frågequizet på NRJ med Adam, kommer kännas konstigt att lyssna på radio nu utan att höra hans röst.

Oerhört tragiskt! Jag hoppas det leder till att fler svenskar vaknar upp och inser att ”vem som helst kan drabbas”, och inte tar så lättvindigt på smittspridningen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Läste precis att Sara Wedlund är död, så tragiskt. Trots sin korta löparkarriär gjorde hon ett mycket stort avtryck och var en...
Svar
10
· Visningar
3 451
Senast: Gunnar
·
Samhälle Ibland uppstår man frågor man inte tänkt på. På radion hörde jag nyss att de sa Rö-stånga. Inser att jag sagt röss-tånga i alla år. Vad...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
6 136
Senast: Lobelia
·
F
  • Artikel
Dagbok Det är ju ganska ironiskt egentligen. Hur jag, fylld av dödsångest, tog mina först stapplande steg till en psykolog förra hösten. Jag...
Svar
10
· Visningar
2 510
Kropp & Själ Min mamma har gått bort,och jag känner att jag behöver skriva av mig om detta. Mamma dog en mycket tragisk och ovärdig död,där hon satt...
14 15 16
Svar
300
· Visningar
23 580

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp